Eronneet haloo,miten saitte uudelleen rakennettua tyhjän pesän??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Siis apua, miten tässä saan yht äkkiä kasattua kaikkia huonekaluja,astioita,tv.tä,kodinkoneita jne. meillä mies vie mennessään kaiken ostamansa,saamansa jne. Me lasten kanssa jäädään lähes tyhjään kotiin. Uskomatonta,mutta totta! Mistäköhän ht äkkiä saan tavaraa haalittua niin, ettei aivan tyhjältä tunnu ja selvitään ja millä rahalla?

Onko vinkkejä?
 
Mulla on projekti yhä työn alla.

Mummo auttoi ja osti patjat, sänkyihin ei yhäkään ole varaa. Halpa pöytä/tuolisetti Jyskistä, pyykkikone osamaksuerin Anttilasta, vastaantin kaikki tarjotut muille turhat astiat, kattilat ja vastaavat ja kai tässä hiljalleen saa loputkin tarvittavat.

Malttia. :hug:
 
kirpputorilta, tuttavilta.. Kyllä sitä vaan yllättävästi löytää, kun osaa hakea. Sossusta pystyy hakemaan avustusta huonekalu hankintoihin, jos ei omilla tuloilla ole mahdollisuutta hankkia.
 
Eikö sillä miehellä ole ollenkaan sympatioita teitä kohtaan :/
Kai se edes sängyt jättää lapsille?
Osamaksulla kaikki kodinkoneet könttäsummalla jostain liikkeestä, niitähän saa jostain korottomanakin ainakin vuodeksi.
 
Oletteko naimisissa, ilmeisesti ette tai sitten teillä on avioehto, avoliitossa putoaa täysin tyhjän päälle, jos on nainen ollut kotona ja mies ns. tienaamassa ja sitten päättää ottaa kaiken omistamansa mukaansa.
Ota yhteyttä asianajajaan tai johonkin, joka voisi pitää puolianne. Ei kai se mies nyt pokkana voi vain kaikkea viedä ja jättää lapsia ilman mitään??

Mutta mistä voisit saada apua, moniltakin ihmisiltä, joilla on ylimääräistä tavaraa. Missäpäin olet? Laita ilmoitus tuonne otetaan vastaan -palstalle ja kerro siellä, mitä tarvitset ja miksi. Sitten valmistaudu kertomaan oikeat henkilötietosi ja jotain enemmän itsestäsi yyveenä ja olen varma, että lähiseudulla asuvat antavat omistaan sinulle. Hyviä ihmisiä ON vielä. Minäkin voisin heti valmistautua antamaan liinavaatteita, jos asut jossain lähimaisemissa, ettei tarvitse postitella.

Voit myös kääntyä paikallisen Punaisen Ristin, lähetystyön tms. puoleen ja kertoa huolistasi, esim. seurakunnan diakonille. Hän pystyy varmasti myös auttamaan jotenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Eikö sillä miehellä ole ollenkaan sympatioita teitä kohtaan :/
Kai se edes sängyt jättää lapsille?
Osamaksulla kaikki kodinkoneet könttäsummalla jostain liikkeestä, niitähän saa jostain korottomanakin ainakin vuodeksi.


Heh, hassu ajatus.

Kai lapset isälläänkin käyvät ja missäs siellä sitten nukkkuvat?


 
kysele tutuilta, jos niilä lojuu jotain nurkissa tai varastossa,maksa myöhemmin tai pyydä lainaksi,laita myös lehteen otetaan palstalle ilmoitus mitä tarvitset esim. vanhoja microja ja astioita (jotka ei siis ole mitään keräily sarjaa) menee muuttojen ym yhteydessä roskiin jatkuvasti.myös huonekaluja ja isoja kodinkoneita saa, moni jättää mielellään kaatopaikka maksut maksamatta ja antaa huonekalun eteenpäin, (tavara on usein oikeesti hyvä kuntoista eikä kaatopaikalle kuuluvaa).huonekalu kirppikseltä ja kierrätyskeskuksista löytyy myös edullista huonekalua jos pystyy pihistämään rahoista sen verran joltain elämän alueelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Eikö sillä miehellä ole ollenkaan sympatioita teitä kohtaan :/
Kai se edes sängyt jättää lapsille?
Osamaksulla kaikki kodinkoneet könttäsummalla jostain liikkeestä, niitähän saa jostain korottomanakin ainakin vuodeksi.

Joo,ei ole sydäntä minua kohtaan vaan haluaa kostaa näin ja osoittaa kuinka hän "oikeasti on meidän kodin rakentanutkin". Juupa juu!!
Onneksi minä olen lastenhuoneen huonekalut itse hommannut :) ettei niihin koske.Mut sohvan ja nojatuolit,tv.n tv-tason jne. jotka lähiaikoina,minun ollessani hoitovapaalla, hommattu ja vanhat jotka olivat muuten minun toimitettiin kirppikselle aikoinaan. Voi vinde,että osaa olla paska!

 
Aikoinaa mun äiti osti mulle sängyn ja pesukoneen, ne välttämättömimmät, itellä oli tuota astiastoo yms "irtorojua" kerääntyny jo jonki verran, mutta siis päätin että ei mitää kiirettä, eihän se koti silloin ollu mitenkäänpäin viihtyisä, mutta pikkuhiljaa... pidin silmät ja korvat auki sen varalle että sais hyvälaatusia suht edeullisesti. Kyllähän siinä aikaa meni että sai sohvista alkaen kaikki, mutta sain ne ja kyllä oli mainio olo sitten kun oli itse ostanu kaikkea... =) Mutta kyllä alkuu harmitti ettei ollut pesämunaa pahanpäivän varalle, että ois saanu sitä kotia heti tehtyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Eikö sillä miehellä ole ollenkaan sympatioita teitä kohtaan :/
Kai se edes sängyt jättää lapsille?
Osamaksulla kaikki kodinkoneet könttäsummalla jostain liikkeestä, niitähän saa jostain korottomanakin ainakin vuodeksi.


Heh, hassu ajatus.

Kai lapset isälläänkin käyvät ja missäs siellä sitten nukkkuvat?

No mutta jos ne on täyspäiväisesti äidillä ja äiti+lapset jää vanhaan kotiin niin tuntuu sekin hassulta että äijä vie tuhkatkin pesästä. Tietysti jos riidoissa erotaan niin ei siinä paljon sääliä tunneta. Mulla on kai vähän ruusuinen kuva eroamisesta
 
Kai sinun ja miehesi sukulaisetkin voivat auttaa? Kysy lastesi nimessä apua heidän isovanhemmiltaan ja kummeiltaan. Kyllä suku auttaa lapsia varmasti, vaikka isänsä olisi niin kovasydäminen että ei. Seuraavaksi käy läpi paikkakunnan kirppikset, erityisesti seurakunnan kirppis, Fidan jos on sekä kierrätyskeskukset. Pistä ilmaisilmoitus lehteen ja kysy olisiko kellään lähinurkissa mitään joutilasta. Tsemppistä peliin teille!
 
Olemme naimisissa ja meillä on avioehto. Olen ollut kotona lasten ollessa pieniä. Nyt olen töihin mennyt takaisin ja palkkani on samaa tasoa mieheni kanssa,tosin ei mikään suuren suuri. Jos uutta tavaraa ostaisin ei palkkani riittäisi ostoksiin ja sen verran tuloja että tuskin soskusta saan. Kirppiksille sit vaan,mutta sekin on tosi hankalaa: autokaan ei jää minulle KOSKA miehen nimissä ja olen töissä klo.8-16 ja lasten hoidosta haku venyy jo muutenkin lähelle viittä.
Miheni ei kuulemma jatkossa aijo osallistualasteb hoitoon vientiin ja hakuun koska muuttaa kauemmaksi ja "siitä tulee hänelle liikaa matkakuluja."

Olen niin raivoissani tilanteesta...sitähän tuo ukko tietysti haluaakin...hankaloittaa elämääni kaikin mahdollisin tavoin. Saa nähdä miten saadaan lasten tapaamiset sovittua,KUN hän aloitaa nyt UUDEN ELÄMÄN niin kiireistä tuntuu olevan:(.
 
Pane kaikille tutuille ja sukulaisille tekstari, että ero tuli ja mies ei anna mitään sinulle mukaansa. Kysy onko kenelläkään huonekaluja, astioita, liinavaatteita tms. tarpeettomana ja joutaisi sinulle. Uskon että lähes jokaisella on jotain ylimääräistä jossain varaston perukoilla niin pääsette alkuun. Tsemppiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Ja rupee jemmaamaan lakanoita, pyyhkeitä, kuppeja, pikku irtaimistoa. Ei mies tiedä montako lakanaa tai pyyhettä teillä pitäis olla =)
Mihin niitä jemmaan? Kaiken huipuksi mies on joulun aikaan tehnyt jo täyden inventaarion tavaroista mitkä mukaansa ottaa:(.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Ja rupee jemmaamaan lakanoita, pyyhkeitä, kuppeja, pikku irtaimistoa. Ei mies tiedä montako lakanaa tai pyyhettä teillä pitäis olla =)
Mihin niitä jemmaan? Kaiken huipuksi mies on joulun aikaan tehnyt jo täyden inventaarion tavaroista mitkä mukaansa ottaa:(.

Jösses mikä paskiainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieläkö tuollaisia maan päällä on?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Ja rupee jemmaamaan lakanoita, pyyhkeitä, kuppeja, pikku irtaimistoa. Ei mies tiedä montako lakanaa tai pyyhettä teillä pitäis olla =)
Mihin niitä jemmaan? Kaiken huipuksi mies on joulun aikaan tehnyt jo täyden inventaarion tavaroista mitkä mukaansa ottaa:(.

Jösses mikä paskiainen...

Kyllä niitä kuule on maan päällä uskomattomia ukkoja!!! Ja baarista etsivät uutta muijaa kehiin,että sieltäpä joku löytää tämän "mahtavan pakkauksen" jolla kotikin jo kivasti sisustettu valmiiksi. Heh heh!! Siis miheni ei vosi kuvitellakaan muuttavansa tyhjään asuntoon kirppiskamojen kanssa,mut vaimo ja omat lapset saa sen tehdä...että sellainen tapaus! Prkle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Eikö sillä miehellä ole ollenkaan sympatioita teitä kohtaan :/
Kai se edes sängyt jättää lapsille?
Osamaksulla kaikki kodinkoneet könttäsummalla jostain liikkeestä, niitähän saa jostain korottomanakin ainakin vuodeksi.


Heh, hassu ajatus.

Kai lapset isälläänkin käyvät ja missäs siellä sitten nukkkuvat?

Isällä EI ole mitään oikeutta viedä lasten tavaroita, jos kerran lapset jäävät äidin luokse asumaan. Näin sanoi mulle asianajaja, jossa mun ero puitiin ja ositus tehtiin. Kaikki menee puoliksi paitsi lasten tavarat, jotka jäävät sinne missä lapset tulevat asumaan.
 
Voimia aloittajalle, kyllä sukulaiset, kirkko ja kunnan sosiaalitoimi auttaa. Muista vain lastesi takia ette katkeroidu, pidä tämä mahdollisuutena aloittaa lausta ja rakentaa oma elämä.

Muutama vinkki sinulle.. Kun sovitte tapaamisista ja elatuksesta, sisällyttäkää siihen myös lasten kuskaamiset päivähoitoon, elatukseen pitää laittaa myös yllättävät lääkekulut ja se että jos lapset isällä ollessa sairastuu isä käytää lekurissa ja ostaa omalla kustannuksella lääkkeeet. Ja jos tulee vaatetarpeita tapaamisen aikana, tapaava vanhempi ostaa ne eikä jätä hankintoja äidille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olemme naimisissa ja meillä on avioehto. Olen ollut kotona lasten ollessa pieniä. Nyt olen töihin mennyt takaisin ja palkkani on samaa tasoa mieheni kanssa,tosin ei mikään suuren suuri. Jos uutta tavaraa ostaisin ei palkkani riittäisi ostoksiin ja sen verran tuloja että tuskin soskusta saan. Kirppiksille sit vaan,mutta sekin on tosi hankalaa: autokaan ei jää minulle KOSKA miehen nimissä ja olen töissä klo.8-16 ja lasten hoidosta haku venyy jo muutenkin lähelle viittä.
Miheni ei kuulemma jatkossa aijo osallistualasteb hoitoon vientiin ja hakuun koska muuttaa kauemmaksi ja "siitä tulee hänelle liikaa matkakuluja."

Olen niin raivoissani tilanteesta...sitähän tuo ukko tietysti haluaakin...hankaloittaa elämääni kaikin mahdollisin tavoin. Saa nähdä miten saadaan lasten tapaamiset sovittua,KUN hän aloitaa nyt UUDEN ELÄMÄN niin kiireistä tuntuu olevan:(.

Siis onko teillä sellainen avioehto, että mies vie kaiken ostamansa?
Sinuna ottaisin yhteyttä oikeusaputoimistoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olemme naimisissa ja meillä on avioehto. Olen ollut kotona lasten ollessa pieniä. Nyt olen töihin mennyt takaisin ja palkkani on samaa tasoa mieheni kanssa,tosin ei mikään suuren suuri. Jos uutta tavaraa ostaisin ei palkkani riittäisi ostoksiin ja sen verran tuloja että tuskin soskusta saan. Kirppiksille sit vaan,mutta sekin on tosi hankalaa: autokaan ei jää minulle KOSKA miehen nimissä ja olen töissä klo.8-16 ja lasten hoidosta haku venyy jo muutenkin lähelle viittä.
Miheni ei kuulemma jatkossa aijo osallistualasteb hoitoon vientiin ja hakuun koska muuttaa kauemmaksi ja "siitä tulee hänelle liikaa matkakuluja."

Olen niin raivoissani tilanteesta...sitähän tuo ukko tietysti haluaakin...hankaloittaa elämääni kaikin mahdollisin tavoin. Saa nähdä miten saadaan lasten tapaamiset sovittua,KUN hän aloitaa nyt UUDEN ELÄMÄN niin kiireistä tuntuu olevan:(.

Siis onko teillä sellainen avioehto, että mies vie kaiken ostamansa?
Sinuna ottaisin yhteyttä oikeusaputoimistoon.

Juuripa näin. Ota nopeasti suunta lähimpään oikeusaputoimistoon, ja tee selväksi moneen suuntaan että teet niin, koska mies vie muuten lapsiltaan elämisen edellytykset!
 

Yhteistyössä