\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 13:49 ihmettelevä kirjoitti:
Miksi ette ota asia esille ja yritä korjata tilannetta? Hommaatte itsellekkin harrastuksen ja sovitte et minä tänää sinä huomenna tms. Kyllä on vastuuttomia miehiä olemassa, mutta muitakin tapoja on kuin erota.
Väkivalta tms. on tietysti hyvä syy. Helppohan se on tietenkin sanoa kun ei ole kokemusta.
Ei onnistu. Kenelle sen lapsen laittaa hoitoon, kun ei voi lapsen isään luottaa?
Asiasta ei voi keskustella, koska se edellyttäisi ettämieskin pysähtyisi ja katsoisi itseään, eikä vaan hakisi syytä muista, eli vaimosta.
Minun erolla oli useampi eritelty syy, oltiin onneksi avoliitossa. Henkinen väkivalta ei näy mihinkään. Riitelimme jatkuvasti. Lapset ja koti oli minun vastuulla. Paljon piti tehdä, kaiken olla täydellisesti, ja mies kettuili ja haukkui ja arvosteli koko ajan, mitään hyvää ei minussa nähnyt enkä mitään ikinä oikein osannut tehdä. Kahvipöytäkeskustelut vieraiden ja sukulaiseten kanssa oli sitä, miten minä taas olin tätä vääränlaista ja en osaa mitään ja sitten ruodittiin luonnekin..
Kerran menin kaverille kylään. Jätin toisen lapsen isälleen, toisen otin mukaan. Mies / isä oli sitä mieltä, että rakastan enemmän sitä lasta jonka otan mukaani ja hylkään = heitteillejättö sen lapsen osalta jonka hänelle, isälleen, jätän :headwall:
Kerran talviaikana pyysin, että mies menisi lasten kanssa ulos. Hän suostui, jos minä puen lapset. Puin. He olivat ulkona noin 15 min, tulivat takaisin, koska "siellä ei ollut mitään tekemistä". Minä sain lasten kanssa kulumaan useamman tunnin kuin huomaamatta ulkona!
Olin opetellut puhumaan, joten kerroin: olen väsynyt, yöunet kun olivat rikkonaisia ja lapset valvotti. en ole vihainen, kaikki on hyvin, jne jne, olen vain väsynyt, menen vuoteeseen lepäämään, katso lapsia.
En ennättänyt oikasta, kun mies alkoi pomppia vierssä ja vaatia selitystä, miksi olen väsynyt...
Yritin iltatöitä. Mies katsoo lapsia.
Koti oli kaaoksessa. Lapset likaisia, menivät nukkumaan mihin aikaan tahansa, likaisina. Esikoinen, 3-4 v, selvisi hengissä sentään, vahinkoja ja vähältä piti -tilanteita oli lähes joka ilta. Mies istui kuopuksen kanssa sisällä. Oli kesä.
Lopetin iltatyöt. Lopetin kotileikin, avoliiton. Lähdin lasten kanssa.
Ero oli helpotus. B)