Eroilmoitus pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälivä kaikesta huolimatta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säälivä kaikesta huolimatta

Vieras
Mies on ollut henkisesti alistava koko liiton ajan. Hän käyttäytyy omasta mielestään ihan hyvin, vain minä olen paskapää akka välillä, ja silloin pinna saattaa kiristyä. Hän saattaa haukkua minua kovin sanoin lasten ja heidän kavereidenkin kuullen. Ei ole anteeksi koskaan mitään pyytänyt, koska ei ole mitään tehnytkään. On käynyt pari kertaa myös käsiksi. Toisesta niistä on pyytänyt anteeksi, koska olin eroamassa.

Nyt olisi tiedossa kiva vuokra-asunto. Mä en kertakaikkiaan tiedä, miten uskaltaisin tai raaskisin ilmoittaa asumuseropäätöksestäni. Mies on tuossa aivan kuin ei mitään, niinkuin aina on. Kaikki tuttavamme rakastavat häntä. Olen ihan puhki, huomenna pitää ilmoittaa otanko asunnon vai ei.

miksi olen niin sääliväinen

Niin, helpompaa on se paha minkä tuntee kuin uusi tuntematon. Ehkä sinusta ei ole ottamaan vastuuta omasta elämästäsi? Kannat mieluummin sitä miestä. Oma valintahan se on sekin.

Nyt pakkaat tavarat salaa ja muutat. ilmoita vasta kun olette lasten kanssa muuttaneet. Vaihda lasten osoite ilmoittamatta. Usko pois, paras ja ainut ratkaisu. Muuten hän evää lasten muuton jos teillä yhgteishuoltajuus. mene kriisikeskukseen tai sosiaalitoimistoon ja kerro henkisestä pahoinpitelystä. Lapset varmasti myös pelkäävät tilannetta. hanki lähestymiskielto jo ei muu auta. Itse odotin liian kauan ja nyt tilanne todella hankala. juttu vaan pahenee jos et lähde!!!

Oletko noin varma, miten asiat ovat. Erotilanteessa pelataan vain ja ainoastaan omaan pussiin. Täysin tuntemattomana ja noin ehdoton siitä, miten asiat ovat.

Kyllä ap.. mitä jos vastaat vuokra asuntoon kyllä..
Henkisesti helpompaan elämään kyllä..
Taloudellisesti ehkä epävarmempaan kyllä..
ei enää lyöntejä
ei henkistä väkivaltaa - kyllä..

Huomaat että joka päivä jaksatkin enemmän . Meinaan tuo henkinen väkivalta syö ihmistä sisältä todella paljon.

Varmaan monta hyvää syytä lähteä, mutta me kun "koitettiin" minun tahdostani asumuseroa, mies ei antanut kotimme avaimia takaisin, vaan tuli keskellä yötäkin katsomaan onko sängyssä vieras mies ym ym. haukkui minua lapsille ja kertoili että äidin takia tässä erotaan, äiti haluaa lähteä, äidin syytä kaikki..ja lapset itkivät ja katsoivat minua.sitä piinaa jatkui kaksi viikkoa kunnes luovutin ja sanoin että tule takaisin sitten... ympäri mennään yhteen tullaan... sama kierre jatkuu, mutta yhdessä ollaan, en kestä henkisesti tuota syyttelyä, siksi jään suhteeseen ja kärsin!

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-33v:
Varmaan monta hyvää syytä lähteä, mutta me kun "koitettiin" minun tahdostani asumuseroa, mies ei antanut kotimme avaimia takaisin, vaan tuli keskellä yötäkin katsomaan onko sängyssä vieras mies ym ym. haukkui minua lapsille ja kertoili että äidin takia tässä erotaan, äiti haluaa lähteä, äidin syytä kaikki..ja lapset itkivät ja katsoivat minua.sitä piinaa jatkui kaksi viikkoa kunnes luovutin ja sanoin että tule takaisin sitten... ympäri mennään yhteen tullaan... sama kierre jatkuu, mutta yhdessä ollaan, en kestä henkisesti tuota syyttelyä, siksi jään suhteeseen ja kärsin!

No huh huh. Mikset vaihdattanut lukkoja?

Saat eron jos sitä oikeasti haluat. Voit tosiaan vaihdattaa lukot ja hakea apua viranomaisilta. Esim. jos mies uhkailee, ota todisteet ylös (esim. kännykällä voi nauhoittaa miehen uhkailuja) ja hae lähestymiskieltoa. Jos pelkäät, että mies kiukuttelee sinulle lasten tapaamisoikeuksista eikä noudata sopimuksia, niin yritä hakea yksinhuoltajuutta eikä yhteishuoltajuutta. Jos taloudellisista asioista on kiistaa, ota yhteyttä kunnan oikeusaputoimistoon (vähävaraisille ilmaista).

Vaikka itse uhrautuisit ja jatkaisit suhdetta, niin mielestäni teet lapsia kohtaan huonosti, jos et eroa. Lapset ansaitsevat parempaa kohtelua kuin että oppivat miehen mallin isältään. Useinhan nimittäin tyttäret valitsevat sellaisen miehen kuin isänsä on ja pojat herkästi käyttäytyvät kuten isänsä. Sitäkö haluat lapsillesi? Tuollaista elämää elämällä lapsiesi aikuisikäkin on pilalla.