Eroaminen uusperheissä?

  • Viestiketjun aloittaja Wagner
  • Ensimmäinen viesti
Wagner
Meillä menee todella huonosti juuri nyt!Lisänsä tähän koko soppaan antaa aina nämä iänikuiset uusperheiden ongelmat..en jaksa nyt tässä tarkemmin ruotia, mutta sanottaisko että minua häiritsee kun emme voi olla koskaan normaali perhe!Tiesin sen kyllä jo tavattuamme, mutta olen vaan niin väsynyt kun aina pitää sopia/selitellä perheiden asioista muidenkin kun sukulaisten kanssa ja plaa plaa plaa...
En tiedä mihin tilanne kehkeytyy, mutta eroakin kovasti mietin...Mieheni on niin kauhean hankala luonteeltaan ja luulenkin että olisi helpompaa ilman häntä!
Kertokaa kokemuksistanne kaverit...Onko muiden ongelmien lisäksi uusperheestä koitunut teille liian isoa taakkaa?Erositteko vai saitteko homman taas pyörimään?
 
Wagner
Taloudellinen tilanne pelottaa kyllä kovasti.Olen tällä hetkellä liiton päivärahoilla työttömänä ja vakituisesta työpaikasta ei mitään toivoa...joutuisin todennäköisesti muuttamaan eri paikkakunnalle vuoden ikäisen lapsemme kanssa.
Saisinko sossusta tai jostain rahaa?Saako työttömänä kelalta jotain asumistukea tms?Lainaakin varmaan täytyisi ottaa että pääsisi uuden elämän alkuun...hankalaa!
 
mä vaan
kyl tää uusperhe on välillä hankalaa esim. nää kesät ku ei voida lähteä mihinkää niinkuin normaali perhe.mä en voi viedä omiani (2)lomille(asuu meillä)ku mies ei voi omiaan (4kpl ja must niiden äitin kuuluu maksaa niitten lomat ku saa myös rahat)meillä myös yx yhteinen...kaipa tää tästä taas...
 
lomasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 09:31 mä vaan kirjoitti:
kyl tää uusperhe on välillä hankalaa esim. nää kesät ku ei voida lähteä mihinkää niinkuin normaali perhe.mä en voi viedä omiani (2)lomille(asuu meillä)ku mies ei voi omiaan (4kpl ja must niiden äitin kuuluu maksaa niitten lomat ku saa myös rahat)meillä myös yx yhteinen...kaipa tää tästä taas...
Meillä mies maksaa kaikkien lomat. Edell. liiton lapset, minä ja meidän yhteinen ja tietysti itsensä. Jos mukaan tulisi myös minun edell. liiton lapsi, mies maksaisi hänetkin. Näin siksi, että minä olen kodinhoidontuella eikä raha riitä mihinkään..

Me emme edes oleta, että lasten äiti kustantaisi lastensa lomat tai yhtään mitään, silloin kun lapset ovat isänsä luonna täällä meillä !!! mies maksaa kyllä elarit, mutta silti. Eihän lasten äiti laita lapsille eväitäkään mukaan tapaamiselle ! On itsestään selvää että isä kustantaa lastensa menot tapaamisaikana ja jotenkin minusta on outoa, ettei voi lomailla koska ei voi kustantaa omien lastensa kuluja loma-ajalta, koska maksaa elarit.. sori, minä en ymmärrä tätä ajattelua, en , vaikka elarit olisi miten isot tahansa!

Olisin iloinen, jos lasten äiti pakkaisi lapsilleen kauniita käyttövaatteita, eikä niitä vihonviimeisiä lumppuja, monessa pesussa kieroksi venyneitä t-paitoja tai vaatteita, joista tahrat eivät lähde missään pesussa pois... eikä näitäkään ole riittävästi. Jos menemme viikon lomalle, ja vaihtovaatteita on : t-.paitoja 2 kpl, shortseja 2 kpl, pitkät housut 1 kpl, pitkähihainen paita 2 kpl... eihän näillä viikkoa olla, pitäisi joka ilta nyrkkipyykillä pestä!!
 
Tanuska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 20:37 lomasta kirjoitti:
Me emme edes oleta, että lasten äiti kustantaisi lastensa lomat tai yhtään mitään, silloin kun lapset ovat isänsä luonna täällä meillä !!! mies maksaa kyllä elarit, mutta silti. Eihän lasten äiti laita lapsille eväitäkään mukaan tapaamiselle ! On itsestään selvää että isä kustantaa lastensa menot tapaamisaikana ja jotenkin minusta on outoa, ettei voi lomailla koska ei voi kustantaa omien lastensa kuluja loma-ajalta, koska maksaa elarit.. sori, minä en ymmärrä tätä ajattelua, en , vaikka elarit olisi miten isot tahansa!
Mutta eikös ne elatusmaksut ole tarkoitettu juuri lapsen kulujen kattamiseen?
Eväät mukaan tapaamiselle? Lomamatkojen hinnat on varmaan vähän eri asia kun lasten osuus viikonlopun ruokahankinnoista.
Riippuu varmaan että mihin haluaa lähteä lomalle. Mutta juuh, hyvä jos sinun miehelläsi on varaa maksaa kaikki.

 
lomasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2005 klo 23:21 Tanuska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 20:37 lomasta kirjoitti:
Me emme edes oleta, että lasten äiti kustantaisi lastensa lomat tai yhtään mitään, silloin kun lapset ovat isänsä luonna täällä meillä !!! mies maksaa kyllä elarit, mutta silti. Eihän lasten äiti laita lapsille eväitäkään mukaan tapaamiselle ! On itsestään selvää että isä kustantaa lastensa menot tapaamisaikana ja jotenkin minusta on outoa, ettei voi lomailla koska ei voi kustantaa omien lastensa kuluja loma-ajalta, koska maksaa elarit.. sori, minä en ymmärrä tätä ajattelua, en , vaikka elarit olisi miten isot tahansa!
Mutta eikös ne elatusmaksut ole tarkoitettu juuri lapsen kulujen kattamiseen?
Eväät mukaan tapaamiselle? Lomamatkojen hinnat on varmaan vähän eri asia kun lasten osuus viikonlopun ruokahankinnoista.
Riippuu varmaan että mihin haluaa lähteä lomalle. Mutta juuh, hyvä jos sinun miehelläsi on varaa maksaa kaikki.
Niin, elarit on tarkoitettu lasten kulujen kattamiseen - elatusvelvollisen osalta. Lähihuoltaja, tässä meidän tapauksessa äiti, vastaa siitä toisesta puolesta.

Lomamatkamme ei mikään kallis ollut, siis ei mitään luksusta eikä hotelliyöpymistä tms. Puuhamaissa tai linnanmäellä tms. emme ole käyneet tänä kesänä. Halpa vaatimaton mökkimajoitus, uimaranta, vähän paikallista nähtävyyttä..

Eväät tapaamiselle - kyllä, tiedän tapauksen - ja tämä tarina on tosi! - jossa isä suostui ottamaan lapsensa viikonlopputapaamiselle vain sillä ehdolla, että äiti laittoi lapselle ruuat mukaan! :$

Irti arjesta ja kesälomafiilikseen pääsee kyllä aika vähälläkin. Jo pelkkä uimarantareissu. Tai retkelle jonnekin.. riippuu tietysti missä asuu. Pääkaupunkiseudulla päivän retkiä voi tehdä vaikka minne, vaikka joka pv eri kohteeseen :heart:
 
lomasta
niin, ja vielä: jos mies alkaisi vaatimaan edes sitä, että tapaamiskesälomalla elarit puolitettaisi, voisi käydä niin ettei se nainen anna lapsia tapaamiselle ollenkaan! Joten on pakko tyytyä vallitsevaan olotilaan.
Samalla tavalla se tosin oli minullakin aikoinaan, tosin sillä erotuksella ettei lasteni isä mitään maksanut vaan sain ne sossun kautta (eikä ulosmittaajakaan päässyt ovelan tilille).

En siis maksanut lasteni osuuksia (paitsi matkakulut mennen tullen), kun he menivät isälleen lomalle, vaikka he olisivat olleet siellä kuukauden. No, eivät he missään käyneetkään, olivat siellä metsäpirtissä, mutta se oli heidän valintansa. Ja elarithan eivät tämän isän pussia verottaneet, kun ei mitään maksanutkaan.... :\|

Minun oma toiveeni olisi, että lapset saisivat mukaan edes siedettävän määrän kohtuullisen kuntoisia vaihtovaatteita sekä ehjät, sopivankokoiset kengät ja uimapuvut! Sekin auttaisi jo paljon !! - nyt on ostettava myös tänne mielle vaatetta, kun ei alastikaan voi lapsia mukanaan kuljettaa tai uimarannalla kouluikäisiä nakuna uittaa.
 

Yhteistyössä