eroahdistustako???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typy

Vieras
onko tämä nyt eroahdistusta, kun 7kk:n ikäisellä vauvalle ei kelpaa kuin äiti? Heti kun poistuu huoneesta missä vauva on alkaa kitinä ja helpottaa vasta kun ottaa syliin jne. Isän, mummin sylit ei kelpaa, kauanko kestää ja onko muilla tälläistä ja miten ilmenee?

Meillä myös, tyttö 7 kk ja risat.
Vierastuskausi alkaa monesti näillä ikäkausilla ja kestää kotvan. Kai se vain sitä on... Joskus tyttö on tyytväinen hetkisen mutta sitten huomaa kenen syliin joutuu ja huuto alkaa, jos ei äiti ole lähellä. Kivakiva!

Sympatiat teille, meillä eroahdistus alkoi ekan kerran 8kk ja sitä kesti muutaman viikon (luulin että pääsimpä nyt helpolla). Kun ikää tuli n. 9-10kk niin eroahdistus palasi ja kesti sitten n. 4-5kk. Mä olin ihan rikki! Mitään en pystynyt tekemään, meillä tuo eroahdistus oli tosi voimakas. Mun ei tarvinnut kun nousta lattialta mennäkseni sohvalle, vessaan tms. vaikka vaan metrin päähän niin tuli valtava huuto. Jäi kyläilyt vähän vähille ja mies teki meillä ruoat =) Mun ruoan laitto kesti aina 2-3h tuon ahdistuksen takia. Mikään muu ei siihen tehonnut kun AIKA, valitettavasti. Nytkin kun poika on 1v 4kk tulee joskus samanlaisia kohtauksia jos olen ollut enemmän poissa (poika on siis nyt päivät tarhassa) mutta onneks tuo vaihe alkaa olemaan täysin ohi. Oli tosi raskasta!

Mutta muilla tuntemillani lapsilla vaihe ei ole ollut noin pitkä ja voimakas kun meillä. Mutta kaikille se on tullut jossakin vaiheessa. Eli kuuluu ikään ja kehitykseen...

Minkä takia tätäkin asiaa täällä päivitellään ja kauhistellaan?? Olkaa arvon äidit tyytyväisiä että olette onnistuneet luomaan oikeanlaisen kiintymyssuhteen pieneen vauvaanne, siitähän tuo vaihe vaan kertoo! Onnitelkaa itseänne, hyväksykää vaihe normaalina kehitysvaiheessa ja nauttikaa läheisyydestä! Kyllä sekin vaihe tulee kun äiti ei enää kelpaakaan ja miten suu sitten pannaan...

Vaikka kuinka kuuluu kehitykseen ja olen luonut oikeanlaisen kiintymyssuhteen lapseeni ( mistä toki olen ERITTÄIN onnellinen! ) niin kyllä se silti on välillä tosi raskasta kun melkein puoli vuotta käyt vessassa käytännössä lapsi sylissä tai jalkojen juuressa kitisemässä. Mielestäni tämä on juuri se paikka mihin nämä "turhautumiset" voi ajoittain purkaa.... ihmisiä me olemme kaikki.

Sitä omaa pissahätää kun ei voi säästellä päikkäreiden ajalle =)

Vaikka siitä eroahdistuksesta olin paljon lukenut jne., silti se yllätti rasittavuudellaan. Jokapäiväisistä askareista tuli kamalan vaikeita, kun lapsen sylinkipeys oli loputon.

Meillä eroahdistus alkoi n. 10 kk iässä ja nyt alkaa vähän helpottaa, kun tyttö on 1v5kk.

Meillä poika nyt 10,5 kuukautta ja eoahdistus alkoi joskus 8 kuukauden paikkeilla ja loppua ei näy. Välillä on kovempaa ja välillä lievempää. Vivi:n kuvaamat vessassa käynnit ovat todella tuttuja ja joskus siihen väsyy toden teolla.

Yhteistyössä