Eroahdistus itkut yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sitäkö

Vieras
Meillä 1,5-vuotias poika on nyt noin kuukauden verran heräillyt öisin 2-4 kertaa itkemään ja itkee vain siihen asti kunnes hänen sänkynsä viereen menee eli noin 15 sekuntia. Itku lakkaa siihen ja nukahtaa uudestaan noin minuutissa ja olenkin ajatellut, ettei varmaankaan heräilyn syynä ole mikään kipu tms. vaan haluaa vaan varmistaa aikuisen läsnäolon.

Nyt on sitten jo reilu viikko menty vielä niin, ettei itku lopu jos sängyn viereen menijä en ole minä eli äiti. Joten olen jo itse melko poikki yöheräilyistä, kun en aina välttämättä itse saa heti unta l"ohduttamassa" käytyäni... Päivisinkin poika on kyllä ollut nyt muutamia viikkoja kuin takiainen jaloissani vaikka isän kanssa paljon puuhaileekin.

Eli olisiko nämä yöheräilyt jonkin sortin eroahdistuvaihe ja kuinka kauan se voi kestää? Onko kenelläkään kokemuksia?

Antaa uniriepu jota olet pitänyt esim. omien liivien alla jonkin aikaa - äidin tuoksu jo rauhoittaa. Jos ei auta sekään niin ota sänky oman sängyn viereen niin saat lykättyä käden pinnojen välistä lapsen sänkyyn. Se toi mulle yöunet takaisin ja silloinkin kun heräiltiin sain olla omassa sängyssä ja typy hiljeni kun silittelin. Sain itse lepoa ainakin

Uusimmat

Yhteistyössä