Ero tulossa

  • Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
Harmaana nyt
Vertaistukea olisin vailla.

Kuinka teidän pienet lapset (alle 5-vuotiaat) on sopeutuneet eroon, uuteen kotiin ja hoitopaikkaan sekä kaikkeen muuhun eron mukanaan tuomaan seikkaan?

Olisin kiitollinen toisten kokemuksista.
 
Mulla lapset oli täyttäneet juuri 4 ja 5 v, ottivat tosi hyvin asian. Hoitopaikka meillä pysyi samana, mutta muutettiin siis iskästä eroon. Eivät oikeastaan osanneet ihmetellä tai kyseenalaistaa tuota mitenkään, kun kerroin että me muutetaan ja iskä jää tänne asumaan. Näkevät isäänsä usein, joka viikko ovat yhden yön ja joka toisen viikonlopun. En olisi edes uskonut, että niin helposti menee. Nyt erosta on aikaa 3 vuotta.
 
vieras
En osaa sanoa, kun asuinpaikka pysyi samana ja lapsikin jo vanhempi (9v). Ollut silti aina isin tyttö. Ekat pari viikkoa tyttö itki kovasti iltaisin, mutta laantui sitten. Nyt mennyt ihan ookoo muuten, mutta kiukuttelee mulle hirveästi. Toki olen itsekin ollut aika hajalla jaen ole aina osannut tukea lasta.
Mutta luin jostain, että lapsilla menee usein noin, että alkuvaiheen jälkeen ollaan kuin ei mitään ja n. vuoden päästä erosta alkaa pahimmat ongelmat näkyä.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peperoni:
Mulla lapset oli täyttäneet juuri 4 ja 5 v, ottivat tosi hyvin asian. Hoitopaikka meillä pysyi samana, mutta muutettiin siis iskästä eroon. Eivät oikeastaan osanneet ihmetellä tai kyseenalaistaa tuota mitenkään, kun kerroin että me muutetaan ja iskä jää tänne asumaan. Näkevät isäänsä usein, joka viikko ovat yhden yön ja joka toisen viikonlopun. En olisi edes uskonut, että niin helposti menee. Nyt erosta on aikaa 3 vuotta.
Onpa hyvä kuulla näin positiivinen kokemus, kiitos sulle tästä! :hug:

Muita?
 
No
Päällepäin eivät kärsi, kuten en minäkään... mutta kärsin silti. Monesti lapset ovat vanhempien erossa hiljaa ja taka- alalla. Se ei silti tarkoita etteikö he kärsisi erosta vaikka kuinka yrittävät esittää reipasta.
Eikö teidän olis mitään mahdollisuutta mennä avioliittoneuvojalle?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Päällepäin eivät kärsi, kuten en minäkään... mutta kärsin silti. Monesti lapset ovat vanhempien erossa hiljaa ja taka- alalla. Se ei silti tarkoita etteikö he kärsisi erosta vaikka kuinka yrittävät esittää reipasta.
Eikö teidän olis mitään mahdollisuutta mennä avioliittoneuvojalle?
Kaikkea tässä on koettu ja kokeiltukin. Ehkä liikaakin. :(
 

Yhteistyössä