ero tulossa ja lapset jää isälleen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
eli meil omakotitalo ja kolme lasta 8, 6 ja 4 -v.
isälleen jäävät koska mies tekee päivävuoroa, osaa kaikki hommat omakotitalossa ja minä olen se kuka haluaa eron.

eli muutan vuokralle kaksioon ja aion nähdä lapsia noin 5 kertaa viikossa ja silloin kun lapset ovat minulla eli noin 2-3 viikonloppua kuussa.

mä teen 3-vuorotyötä jonka takia minun on hankalampi pitää edes lapsia.
mitä kannattaa ottaa huomioon kun varaan aikaa onko se nyt lastensuojelijalle? siis sille kenen kaa päätetään elatusmaksuista jne..

en halua nyt pahaa kritiikkiä, tilanne on muutenkin vaikea.

[QUOTE="minä";24159281]mä ravaan lasten luona, jään samalle paikkakunnalle noin 2 km päähän muutan. miehen kaa sovittu tästä. soitan tietty etukäteen kun olen menossa!![/QUOTE]

O.K. Sitten on varmasti hyvä järjestely. Tsemppiä tulevaan!

Kuulostaa raskaalle, siis lasten kannalta. Ei ole hyvä asia ravata kahden kodin väliä melkein päivittäin, vaikka tietenkin on hyvä nähdä etävanhempaansa! Mieluummin pidempiä aikoja yhdessä kodissa kuin ees taas joka pv ramppaamista. Sekaisin menee lapset kun tuollaisessa harvemmin pysyy edes vanhempikaan mukana...

Esim. naapurini erosivat ja heidän silloin 13v lapsi oli vuoroviikoin ja tuon ikäinenkin ihan "sekaisin" että missä se millonkin on ja milloin vaihtuu koti jne...

Tsemppiä sulle!

[QUOTE="minä";24159281]mä ravaan lasten luona, jään samalle paikkakunnalle noin 2 km päähän muutan. miehen kaa sovittu tästä. soitan tietty etukäteen kun olen menossa!![/QUOTE]

Onko niitä lapsia sitten pakko viikonloppunakaan raahata sinne sun kaksioon, eikö ne tapaamiset menisi siellä lasten kodissa.

Kuulostaa raskaalle, siis lasten kannalta. Ei ole hyvä asia ravata kahden kodin väliä melkein päivittäin, vaikka tietenkin on hyvä nähdä etävanhempaansa! Mieluummin pidempiä aikoja yhdessä kodissa kuin ees taas joka pv ramppaamista. Sekaisin menee lapset kun tuollaisessa harvemmin pysyy edes vanhempikaan mukana...

Esim. naapurini erosivat ja heidän silloin 13v lapsi oli vuoroviikoin ja tuon ikäinenkin ihan "sekaisin" että missä se millonkin on ja milloin vaihtuu koti jne...

Tsemppiä sulle!

no meil lapset ei ravaa kuin silloin jos tulevat koko vklopuksi mun luo. koska mä meen katsomaan lapsia niiden kotiin. eli minä ravaan.

Tämäkin kuulostaa vähän oudolle. Millainen rooli sinulla siellä on, oletko hauska leikittäjä-äiti vaan .. koska kyseessä ei enää ole kotisi, et voi antaa lapsille roolimallia kotia hoitavasta arki-äidistä..

[QUOTE="vieras";24159310]Onko niitä lapsia sitten pakko viikonloppunakaan raahata sinne sun kaksioon, eikö ne tapaamiset menisi siellä lasten kodissa.[/QUOTE]

siis ei jos voin olla lasten kodissa, esim jos mies lähtee kalalle viikonlopuksi niin tottakai mä sinne lasten kotiin meen. mut jos mies pitää kaveriviikonlopun kotonaan niin sit en sinne mee. tilanteen mukaan ois tarkoitus mennä ja isomman kämpän hommaan kun nähdään miten homma lähtee toimimaan.

kiitos tähän mennes kommenteista. en saanu ainakaan viel niin kaameeta sontaa niskaani kuin luulin. rankkaahan tää on mullekkin kun en oo tottunu oleen lapsista erossa..

[QUOTE="minä";24159346]ei johdu ja vaikkei kukaan sitä usko niin meinaan olla loppuelämäni sinkkuna.[/QUOTE]

Aikomukseksi se varmaankin jää, mikä ei kylläkään ole paha asia. Rakkaudettomassa liitossa eläminen on kyllä sellaista kärvistelyä, että paljon mieluummin elää itsenäisenä.

Tämäkin kuulostaa vähän oudolle. Millainen rooli sinulla siellä on, oletko hauska leikittäjä-äiti vaan .. koska kyseessä ei enää ole kotisi, et voi antaa lapsille roolimallia kotia hoitavasta arki-äidistä..

miten niin en.. jos mä oon siel lasteni kanssa niin tottakai mä huolehdin et he saavat ruuan, tekevät läksynsä, iltapesunsa jne.. siivous ja muut kotityöthän mulle ei enää kuulu ellen ole sit siel koko viikonloppua. omat sotkut siivotaan jne... ehkä se on meille helppoa kun ollaan mietitty sitä useampi viikko.

[QUOTE="minä";24159368]miten niin en.. jos mä oon siel lasteni kanssa niin tottakai mä huolehdin et he saavat ruuan, tekevät läksynsä, iltapesunsa jne.. siivous ja muut kotityöthän mulle ei enää kuulu ellen ole sit siel koko viikonloppua. omat sotkut siivotaan jne... ehkä se on meille helppoa kun ollaan mietitty sitä useampi viikko.[/QUOTE]

Exäsi uusi naisystävä ei varmaan katso tätä hyvällä ja siinä vaiheessa sun "kotikäyntis" loppuu.

[QUOTE="minä";24159368]miten niin en.. jos mä oon siel lasteni kanssa niin tottakai mä huolehdin et he saavat ruuan, tekevät läksynsä, iltapesunsa jne.. siivous ja muut kotityöthän mulle ei enää kuulu ellen ole sit siel koko viikonloppua. omat sotkut siivotaan jne... ehkä se on meille helppoa kun ollaan mietitty sitä useampi viikko.[/QUOTE]

Miten tämä järjestely toimii sitten, kun miehesi löytää uuden naisen ja lapsesi saavat uuden äitipuolen joka asuu heidän kanssaan?

Kuinkas sitten käy, kun ex tuo kotiin uuden heilan? Lapset on sekaisin, välit kiristyy ja uusi nainen ei ehkä haluakkaan sinun pyörivän siellä eikä exäsikään.
Kandeis miettiä näitä kuvioita hiukan uudelleen ja pitää molemmilla omat kodit ym....

Minusta tuo kuulostaa hyvältä! Jos meille tulisi sellainen sopuisa ero ( ei ole tulossa eroa, mutta jos ajatuksella "leikittelisi" ) niin se voisi olla juurikin tuollainen. Mies tekee nimittäin päivätyötä ja minulla 3-vuorotyö eikä minulla olisi taitoakaan pitää isoa omakotitaloa pystyssä ja olisihan se lapsillekin väärin laittaa vuoropäiväkotiin kun isä olisi kuitenkin päivävuoroissa. Minusta tuo kuulostaa loistavalta lapsia ajatellen. Vielä jos pystyy olemaan ns. hyvissä väleissä lasten isän kanssa niin loistavaa!

Kaikilla ihmisillä ei ole heti uudet naiset ja miehet kuvioissa kun ero tulee. Minulla ei ainakaan olisi! JTuo on varmasti nyt hyvä vaihtoehto ja varmasti ap ja mies pohtivat asiat sitten uudestaan jos uusi emäntä tai isäntä löytyy. Monet SUREVAT eroa eivätkä ole heti hyppäämässä uuteen suhteeseen, mikä on tällä palstalla toki ihan käsittämätön asia (kun yleensä uusi vauvakin on jo alle vuosi erosta uuden ukon kanssa ) useat erot eivät sitäpaitsi edes johdu kolmannesta osapuolesta, vaan ihan muista syistä.

Sopikaa myös siitä, ovatko arkitapaamiset aina sinun aikataulusi mukaan vai voiko ex pyytää sinua heille kun hänellä on menoa tai voitko tulla hoitamaan sairaita lapsia (=olla pois töistä) tai voitko käyttää lasta lääkärissä?

Uskon, että antaisit lapsille kaikki rahasi, mutta lastenvalvojalla tehkää mahdollisimman simppeli sopimus. Sinä maksat varojesi mukaan ja yhteiskunta avittaa jos on tarpeen. Tämän lisäksi voit ostella lapsille vaatteita, polkupyöriä yms ja reissata heidän kanssaan, mutta älä tee siitä sopimusta.

Lomista sovi, että loma-aika on yhtenäinen. Hankalaa, jos pitää lomamatkat järjestää niin että lapsi käy välillä kotonaan.

eli uutta puolisia miehellä ei tosiaan ole vielä eli tilannetta katsotaan siinä vaiheessa uudestaan. siin vaihees mulla luultavammin ois se isompi kämppä ja lapset vois olla silloin mulla kun on mun vuoro pitää lapsia ja tiedän et siin vaiheessa mun tapaamisoikeus varmaan vähenee koska en voi tunkeutua heidän elämäänsä kuten nyt kun meitä on vain me.

ja mä katson lapsia tietty silloin jos mies haluaa mut tietenkin mut työ laittaa tityt rajat tällekkin asialle. lomat menee varmaan myös sen mukaan et kummalle se sil kertaa käy paremmin jne...
lasten sairastumiset hoidetaan ns. puoliksi mies tietty hieman enemmän koska lapset asuuu hänellä.

kiitos vinkeistä lastenvalvojan tapaamiseen eiköhän tää tästä. ja sopimustahan vpoi muuttaa jos tilanteet muuttuu?

Yhteistyössä