ero tuli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen:(

Vieras
nyt se ero tuli.. ja siihen päätökseen mut sai tää viimeinen riita, joka ei todellakaan mennyt niin niinkuin riidan kuuluisi mennä.
Kaikki alkoi väittelystä, koulutuspaikan väittelystä. Minä väitin että opettajalla on parempi palkka ja he saavat paremmin töitä. kehotin miestäni Pasia hakemaan opettaja alalle vielä kerran kun hän ei ensimmäisellä päässyt. No hän väitti ettei pääse ja ohjaajan homma on yhtä hyvää ja yhtä hyvin palkattu. No sanoin että minulla on oikeasti faktatietoa siitä että opettajalla on parempi palkka. No en tarkoittanut etten hyväksyisi että Pasi on "vain" ohjaaja, vaan tarkoitin että hänellä on mahdollisuuksia päästä opettajaksi jos vielä oikein yrittää. Soppa oli keitetty. Hän rupesi huutamaan siitä, että minä puhun asioista joista en tiedä yhtikäs mitään ja minulle ei kelpaa että hän on ohjaaja. Yritin selittää että tarkoitin vain, että hänellä olisi mahdollisuuksia olla opettaja ja luulin että hän on kunnianhimoisempi asian suhteen. Sanoin hänelle että luulin hänen olevan kunnianhimoisempi, mutta vaikka ei olekkaan se ei haittaa. Hän vain huusi vastaan että tietää kyllä mitä tarkoitan.
Huuto jatkui.. jatkui .. ja jatkui. Pian hermostuin hänen huutoonsa ja sanoin hänen olevan olleen todella kireä myös edellisenä päivänä, jonka ystävämme oli myös huomannut joka oli kylässä. ystäväni kysyi minulta miksi mies on noin ihmeen kireä. No kerroin tästä Pasille että kaverinikin kysyi miksi hän on niin kovin kireä. Tämän jälkeen hän tokaisi : joonas, joonas ja joonas (kaverini), sä varmaan makaatki sen kanssa tai jonkun muun kanssa. Räjähdin. Minulle ei puhuta tuohon sävyyn, olin todella loukkaantunut ja siinä vaiheessa päätin etten jaksa. Pakkasin kamat ja lähdin.
Riidan yhteydessä myös lukuisia kirosanoja ja kaksi kertaa päin naamaa huudettu "turpa kiinni" kun yritin huutaa hänen päälleen totuutta.
itsestäni sen verran että äänensävyni oli kyllä ehkä vähän vänkyrä kun keskustelimme tästä opettaja asiasta, mutta mikä suhde se on sellainen ettei voi olla jostain eri mieltä? se ei tarkoita että hän ei riitä minulle, ei todellakaan, minusta hänellä olisi kykyjä päästä opettajaksi asti jos vielä pistäisi itsensä kerran likoon ja onhan opettajalla tosiaan parempi palkka ja paremmin töitä.
oloni on nyt ihan kamala. pelkään että teen väärän ratkaisun.

itse opiskelen luokanopettajaksi.

Tuntui niin pahalta kun oma mieheni sanoi minun olevan huora, tai vihjasi että makaan muiden kanssa vain ollakseen ilkeä.

Ja nyt kun sanoin että eroan tuli jälkeenpäin viestejä missä hän sanoo tappavansa itsensä ja että viilsi jo toisen ranteen auki. mitä mä teen? :'(

olen aivan pihalla, pelkään että mieheni tappaa itsensä en todella tiedä onko hän nyt jo vetäissyt toisen ranteensa auki vai sanooko hän vaan noin ei kuulemma kestä elää ilman minua

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:(:
olen aivan pihalla, pelkään että mieheni tappaa itsensä en todella tiedä onko hän nyt jo vetäissyt toisen ranteensa auki vai sanooko hän vaan noin ei kuulemma kestä elää ilman minua

Tiedätkö missä miehesi on? Jos epäilet, että hän oikeasti olisi jotain itselleen tekemässä, soita poliisi paikalle. Pelkkä uhkailu ei kyllä ole mitenkään pois suljettu vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja t:
miehesi kaipaa hoitoa, mutta elämä kanssasi ei varmaan itsetuntoa nosta. ero on hyvä vaihtoehto, miehesi ansaitsee paremman.

mieheni ansaitsee paremman? yritin todella vain kannustaa häntä yrittämään uudelleen pääsykokeisiin jotka eivät onnistuneet mutta hän käsitti sen aivan väärin. Siitä hyvästä minä olen muiden kanssa makaava? ja minulle on oikeus huutaa ja käskeä panemaan turpa kiinni? ja sen lisäksi vielä uhata tappaa itsensä? ja sinä sanot että mieheni ansaitsee paremman, kuinkas kehtaat. et tiedäkkään miten paha olla minulla on :'(

Ekaks, ei kai tää oo totta? Ei kai ero tuollaisesta syystä edes voi käydä mielessä?
Mut joo, sympatiat sun miehelle, jos hän on tyytyväinen nykyiseen työhönsä eikä koe hinkua opettajaksi(ja varsinkin jos on hakenu jo, eikä päässy ja on ajatellut ettei ole sen arvoista et uudelleen hakis) niin miks se sua vaivaa? Joo, toki olis kai kivaa jos mies tahkois aina vaan enemmän rahaa, mut jospa se työn mielekkyys ois kuitenkin tärkeempää kun ne jotkut kympit tai satanen joka sitä rahaa enemmän tulis.
Ja jos mies tuollaisen riidan aikana huutaa, niin en ihmettele, aikamoisen pitkä pinna pitäis olla ettei repeis jos vaimo antaa ymmärtää ettei kelpaa miehen työ vaan pitää panostaa enemmän ja oikeesti yrittää et saa työn joka vaimolle kelpaa.Huh huh..

miehesi kaipaa hoitoa, mutta elämä kanssasi ei varmaan itsetuntoa nosta. ero on hyvä vaihtoehto, miehesi ansaitsee paremman.

mieheni ansaitsee paremman? yritin todella vain kannustaa häntä yrittämään uudelleen pääsykokeisiin jotka eivät onnistuneet mutta hän käsitti sen aivan väärin. Siitä hyvästä minä olen muiden kanssa makaava? ja minulle on oikeus huutaa ja käskeä panemaan turpa kiinni? ja sen lisäksi vielä uhata tappaa itsensä? ja sinä sanot että mieheni ansaitsee paremman, kuinkas kehtaat. et tiedäkkään miten paha olla minulla on :'(

no kyllä mielestäni miehelläsi olis inulle oikeus suuttua ja sietääkin olla paha olo.

Mutta soita miehelle ambulanssi ja jätä se rauhaan.

hän sanoo ettei oikeasti kestä olla ilman minua ja haluaa tappaa itsensä. olen kuulemma hänen ainoa elämänsä valo. Hän ei halua eroa vaan haluaa todella pelastaa suheemme. en vain tiedä jaksanko.... mutta käy niin sääliksi kun olen hänelle kaikki kaikessa ja hän todella rakastaa minua enemmän kuin mitään muuta.
pelästyin todella näistä tappouhkauksista ja riidassakin hän sanoi että haluan varmaan että hän tappaa itsensä. hän otti jonkun julistepötkylän ja rupesi hakkaamaan itseään päähän sillä... hän oli todella omituinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Ekaks, ei kai tää oo totta? Ei kai ero tuollaisesta syystä edes voi käydä mielessä?
Mut joo, sympatiat sun miehelle, jos hän on tyytyväinen nykyiseen työhönsä eikä koe hinkua opettajaksi(ja varsinkin jos on hakenu jo, eikä päässy ja on ajatellut ettei ole sen arvoista et uudelleen hakis) niin miks se sua vaivaa? Joo, toki olis kai kivaa jos mies tahkois aina vaan enemmän rahaa, mut jospa se työn mielekkyys ois kuitenkin tärkeempää kun ne jotkut kympit tai satanen joka sitä rahaa enemmän tulis.
Ja jos mies tuollaisen riidan aikana huutaa, niin en ihmettele, aikamoisen pitkä pinna pitäis olla ettei repeis jos vaimo antaa ymmärtää ettei kelpaa miehen työ vaan pitää panostaa enemmän ja oikeesti yrittää et saa työn joka vaimolle kelpaa.Huh huh..

ja tässä tilanteessa on oikeus haukkua muiden kanssa makaavaksi huoraksi ja käskeä tukkia turpa? ihanko tosi? ja uhata tappaa itsensä ja hakata itseään minun edessäni?
hän käsitti tilanteen täysin väärin, yirtin selittää että en tarkoita että hän ei kelpaa vaan meinasin että hän on niin taitava että pääsee varmasti jos yrittää uudelleen, yritin tsempata miestä joka pettyi kun ei päässyt ekalla yrityksellä ja tyytyi toiseen. Tsemppasin vain koitamaan uudelleen koska minäkin pääsin vasta tokalla opiskelemaan
niin ja en ole hänen vaimonsa vielä, olemme kihloissa.

Älä välitä noista muista jotka eivät tiedä mistä puhuvat.Sinulla on omanarvontunnetta ja kunnianhimoa,sinulle ei puhuta tuolla lailla!Mielestäni teit aivan oikein!!!Anna miehen olla ja miettiä kuinka puhuu.Mutta tuo uhkailu,se ei ole kuin sinun kiristämistä,ja jos oikeesti on tehnyt jotaki soita ambulanssi.

kuinka vanhoja olette ja kauanko olette asuneet yhdessä? Lapsia teillä ei ilmeisesti vielä ole?
Ei tuo itsetuhoisuus tai sillä uhkailu ole kyllä kivaa. Miehellesi pitäisi saada päähän se että ei parisuhteessa pitäisi olla sen takia että pelkää muuten toisen tekevän itsemurhan. Pakosta sen takia ettei toinen tapa itseään. Suhteessa pitäisi olla vain siksi että rakastaa toista pyytettömästi.

En tietenkään tunne liioin apta tai tämän miestä, mutta sen tiedän että riidelleessä tulee sanottua yhtä ja toista jota ei tarkoita. Kaikella hyvällä vaan , mutta eikö ihmiset enää hauku toisiaan kun riitelevät. Me ollaan miehen kanssa haukuttu toisemme monet kerrat, oltu pahoillamme pyydetty ja saatu anteeksi. Ja keskusteltu tietty riitojen päälle ja selvitetty miksi tuli sanottua mitä tuli sanottua. Minusta tuossa ap n kuvailemassa riidassa ei ole mitään minkä takia pitäisi erota. Jos toinen huutaa turpa kiinni, niin se ei todellakaan ole eron paikka. Vaan ehkä sen paikka että on hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja voimia sulle:
Älä välitä noista muista jotka eivät tiedä mistä puhuvat.Sinulla on omanarvontunnetta ja kunnianhimoa,sinulle ei puhuta tuolla lailla!Mielestäni teit aivan oikein!!!Anna miehen olla ja miettiä kuinka puhuu.Mutta tuo uhkailu,se ei ole kuin sinun kiristämistä,ja jos oikeesti on tehnyt jotaki soita ambulanssi.

Kiitos. En tiedä teinkö oikean ratkaisun mutta en todellakaan takroittanut satuttaa miestä, en tarkoittanut sanoillani mitään pahaa, yritin vain kannustaa häntä kokeilemaan uudelleen kun olen ihan varma että hän pääsisi.. mutta hän otti sen sitten tuollatavalla eikä kuunnellut vaikka yritin selittää. loukkaantuneena sitten sanoi minun makaavan muiden kanssa ja huusi turpa kiinni ja kirosi todella kovaan ääneen ja tosiaan hakkasi omaa päätänsä julisterullalla ja sanoi että haluan että hän tappaa itsensä. Tälläistä kohteluako saan jos yritän kannustaa yrittämään vuoden päästä uudelleen, tekemään siirron hoitajasta opettajaksi? ihan vain sen takia että tiedän miehellä olevan taitoa?
rupean uskomaan että ansaitsin kaikki nuo sanat...

voisit laittaa miehellesi viestin että rauhoittuu ja miettii asiaa huomiseen. Yön yli nukuttua moni asia selkeytyy ja osaa ajatella selkeämmin asioita kaikilta näkökannoilta. Ja sitten laita viestiin että itse laitat nyt puhelimen kiinni. Niin tuo uhkailu itsemurhilla loppuu. Ja näet mitä mies siihen sanoo.

Kyllä tosta kertomastasi tulee selvästi esille se, että toivoisit miehen opiskelevan opettajaksi. Työnkuva on tehtävissä varmasti erilainen ja joillekin ihmisille se on tärkeämpää kuin parempi palkka... Sinä voit ehkä myös luonteeltasi ja kyvyiltäsikin sopia opettajaksi, mutta se mies ei jos hän haluaa tehdä ohjaajan työtä. On tosi tärkeää, että saa tehdä mieleistään ja itselle sopivaa työtä. Miksi teidän pitäisi tehdä samaa työtä? Jos se on sinulle hyvin tärkeä kriteeri, niin sitten sinun täytyy löytää sellainen mies joka haluaa samaa. Mies tuntuu tekstisi mukaan todella rakastavan sinua, mutta rakastatko sinä häntä?Vai merkitseekö sinulle enemmän opettajan imago ja hyvä palkka? Toivottavasti saatte sovittua asianne, jos todella rakastat sitä miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
kuinka vanhoja olette ja kauanko olette asuneet yhdessä? Lapsia teillä ei ilmeisesti vielä ole?
Ei tuo itsetuhoisuus tai sillä uhkailu ole kyllä kivaa. Miehellesi pitäisi saada päähän se että ei parisuhteessa pitäisi olla sen takia että pelkää muuten toisen tekevän itsemurhan. Pakosta sen takia ettei toinen tapa itseään. Suhteessa pitäisi olla vain siksi että rakastaa toista pyytettömästi.

Olemme 20 vuotiaita asuneet yhdessä 2 vuotta. lapsia ei ole. rakastan miestä mutta minua ihmetyttää tuo reagointi.. onko edes ihan tervettä sanoa että tappaa itsensä ja että toinen ranne on jo auki.. pisteli jotain ihme vietejä joihin kirjoitti tämänkaltaista: jfiaesjgioajgioajgaiojiihjio, auttakaa.
olen aivan pihalla itsekkin..

joku tuolla sanoi että se turpakiinni ei ole niin kamalaa, ei se olekkaan vaan se että mieheni mukaan makaan toisten kanssa= huora. kuka naistansa rakastava mies voi sanoa noin?

Alkuperäinen kirjoittaja voimia sulle:

Kiitos. En tiedä teinkö oikean ratkaisun mutta en todellakaan takroittanut satuttaa miestä, en tarkoittanut sanoillani mitään pahaa, yritin vain kannustaa häntä kokeilemaan uudelleen kun olen ihan varma että hän pääsisi.. mutta hän otti sen sitten tuollatavalla eikä kuunnellut vaikka yritin selittää. loukkaantuneena sitten sanoi minun makaavan muiden kanssa ja huusi turpa kiinni ja kirosi todella kovaan ääneen ja tosiaan hakkasi omaa päätänsä julisterullalla ja sanoi että haluan että hän tappaa itsensä. Tälläistä kohteluako saan jos yritän kannustaa yrittämään vuoden päästä uudelleen, tekemään siirron hoitajasta opettajaksi? ihan vain sen takia että tiedän miehellä olevan taitoa?
rupean uskomaan että ansaitsin kaikki nuo sanat...

Miehesi ei tee oikein uhkaillessaan itsemurhalla, se on selvä (julisterulla?). Mutta tottakai hän saattaa loukkaantua opiskelukommenteista, varmaankin jollakin tavalla käsittäen tarkoituksesi eri tavalla kuin sinä. Se ei ole mitenkään tavatonta.

hän sanoo ettei oikeasti kestä olla ilman minua ja haluaa tappaa itsensä. olen kuulemma hänen ainoa elämänsä valo. Hän ei halua eroa vaan haluaa todella pelastaa suheemme. en vain tiedä jaksanko.... mutta käy niin sääliksi kun olen hänelle kaikki kaikessa ja hän todella rakastaa minua enemmän kuin mitään muuta.
pelästyin todella näistä tappouhkauksista ja riidassakin hän sanoi että haluan varmaan että hän tappaa itsensä. hän otti jonkun julistepötkylän ja rupesi hakkaamaan itseään päähän sillä... hän oli todella omituinen.

Sun miehes taitaa olla masentunut ja ainakin hoidon tarpeessa. Älä syyttele itseäsi, missään nimessä! Ota etäisyyttä, eroa, näin mä ainakin tekisin!

Ota ihmeessä erätauko. Kuulostaa aivan pikkukinasta alkaneelta, ihan kauheaksi paisuneelta riidalta, jota molemmat katuu jälkeenpäin. Tuskinpa miehesi mitään itseään aikoo tappaa. Taidan arvata sen horoskooppimerkinkin tuosta. Menen itsekin äärimmäisyyksiin, kun haluan vain huomiota! Eli erätauko. Nukkukaa yön yli ja sitten jutelkaa, ihan rauhassa.

Yhteistyössä