ero ja viinankäyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore yh

Vieras
Hei,
olemme vast ikään erilemme muuttaneet lasten isän kanssa. Lapset ovat 6- ja 7-vuotiaat.
Taustalla on lasten isän ja minun aviomieheni runsasta juomista, lähestulkoon päivittäin. Loppuvaiheessa kirkasta viinaa meni 3-5dl/ilta+ siideriä ja kaljaa kaupanpäälle. Tämä määrä siis aivan normaalina arki-iltana! Työnsä on pysytynyt kutakuinkin hoitamaan, mutta muuten intressit ovat olleet juomisessa, ei perheessä tai lapsissa.

Nyt pois muuton jälkeen isä aloittanut "skarppaamisen". Ei juo ihan joka päivä, mutta omien sanojensa mukaan ei juomista kokonaan aio kuitenkaan missään vaiheessa lopettaa. On ilmeisesti ollut nyt lasten siellä ollessa selvinpäin, mutta viikolla, kun lapset ovat minulla on isä soitellut ja haukkunut minut ja sukuni, ollen aivan ympäripäissään....

Lasten isä tahtoisi tavata lapsiaan sillä systeemillä, että lapset olisivat aina viikon hänella ja sitten viikon minulla. Itse vastustan tätä ajatusta, koska en halua, että lapset ovat isällään, kun tämä juo!! He ovat nähneet isäänsä kännissä aivan riittämiin jo pienelle aikaa.

Kysymys kuuluukin, että onko minun pakko suostua siihen, että lapset ovat viikko-viikko systeemillä isäällään, jos epäilen, että hän ei pysty olemaan selvinpäin?

Ei tietenkään ole pakko.

Oletteko jo käyneet lastenvalvojalla? Siellä olisi hyvä mainita tuosta juomisesta, sitten tuskin ainakaan siihen järjestelyyn päädytään.
Viikko-viikko asuminen on muutenkin lapsille raskasta.

Lastenvalvojalle tulossa vasta aika, noin kuukauden päästä. Eli monta pitkää ja tappelun tuoksuista viikkoa tiedossa ennen sitä aikaa....

Ja ei riitä varmasti pelkkä epäilys siitä juomisesta, mutta entä jos taustalla on noinkin rankka viinankäyttö?? Eikö sillä ole mitään merkitystä? Tai sillä, että on itse sanonut, että tarvitsee perjantaisin viinaa, että voi nollata työviikon jne....Ja ei halua hakeutua hoitoon viinankäytön takia, koska ei ole omasta mielestään alkoholisti.

[QUOTE="vieras.";29610188]Mies joka juo vähän perjantaisin ei ole alkoholisti eikä tarvitse hoitoa. Herää nainen.[/QUOTE]

No nyt ei ollut kyse tästä.
Vaan rankempaa juomista pitkin viikkoa on tällä exällä.

Mies joka juo joka päivä ja joka ilta ja paljona ja on aina kännissä ja soittelee sönkkösönkkö puheluita on alkoholisti, VAIKKEI SITÄ ITSE TAJUA TAI MYÖNNÄ!!!!! Ei lapsia sellaiselle.

No olisikin kyse tosiaan vain perjantai juomisesta!!!!!! Mutta jos luet tuon ensimmäisen viestin, näet, että taustalla on todellakin tiukkaakin juomista! Joka ilta ma-su.....

No olisikin kyse tosiaan vain perjantai juomisesta!!!!!! Mutta jos luet tuon ensimmäisen viestin, näet, että taustalla on todellakin tiukkaakin juomista! Joka ilta ma-su.....

Kuten itse kirjoitit niin mies on muuttanut tapansa ja juo enää perjantaisin ja silloin kun lapset eivät ole hänellä. Vuoroviikkojärjestely olisi paras ratkaisu myös miehen terveyden kannalta.

[QUOTE="vieras.";29610267]Kuten itse kirjoitit niin mies on muuttanut tapansa ja juo enää perjantaisin ja silloin kun lapset eivät ole hänellä. Vuoroviikkojärjestely olisi paras ratkaisu myös miehen terveyden kannalta.[/QUOTE]

No tuo viimeinen lause on kyllä täyttä paskaa!

Et taida tuntea alkoholisteja? Jos tuntisit, et tuollaista suustasi päästäisi. Ihan kuin olisi lasten tehtävä pitää alkoholisti kuivilla! Ei muuten onnistu!

Ja p.s, mies VÄITTÄÄ juomatapojensa muuttuneen...

No niin, mies siis todella itse sanoo lopettaneensa juomisen. Ehkäpä onkin selvinpäin sen aikaa, kun lapset hänen kanssaan ovat...tällä hetkellä lapset ovat pisimmillään isällään olleet 4 yötä.

Juomista on kuitenkin heti, kun lapset sieltä lähtevät! Ja tätä viinarallia on jatkunut, enemmän tai vähemmän juoden, viimeiset 7-8 vuotta. En siis villeimmissä unissanikaan usko, että kukaan voisi lopettaa juomisen ilman apua kuin lähes seinään!

Ei lapsia sinne jos ei varmuutta isän selvänä olosta. Ensinnäkin, lapset asuvat sinun luona. Lähivanhempana sulla on oikeus kieltää tapaamiset jos on epäilys että isä humalassa tai muu perusteltu pelko siitä ettei isä hoida hommaa. Jos lapset on isällä ja sinusta kuulostaa että isä kännissä niin soitat päivystävälle sosiaalityöntekijälle, menevät tarkistamaan tilanteen. Näin minua neuvoi lastensuojelu.

Ei lapsia sinne jos ei varmuutta isän selvänä olosta. Ensinnäkin, lapset asuvat sinun luona. Lähivanhempana sulla on oikeus kieltää tapaamiset jos on epäilys että isä humalassa tai muu perusteltu pelko siitä ettei isä hoida hommaa. Jos lapset on isällä ja sinusta kuulostaa että isä kännissä niin soitat päivystävälle sosiaalityöntekijälle, menevät tarkistamaan tilanteen. Näin minua neuvoi lastensuojelu.

Pelkkä lähivanhemman epäilys ei riitä vaan pitää ensin soittaa poliisit paikalle niin että puhalluttavat miehen ja ilmoittavat lastensuojeluun. Muuten mies voi vaatia viikko-viikko järjestelyä tai lähivanhemmutta itselleen.

Onko oikeasti näin, että lasten etu jyrätään, jos etävanhempi päättää haluta viikko-viikko asumisjärjestelyä??
Ihminen, joka ei lasten olemassaolon aikana, yhdessä asuessa, arkeen osallistunut, jos ei ensin kahta tuntia siihen vaatinut osallistumaan...joi, eli täysin omaa elämää saman katon alla.

Nyt, kun on tajunnut, että erohan siitä tuli, kokee ns. ihmeparantuminen ja voi alkaa esittää vaatimuksiaan?! Kieltämättä, olen kauhusta kankeana tämän asian kanssa!!

Vaikeahan tuota on näyttää toteen, että mies olisi iltaisin päissään. Mullakin exä joi itsensä humalaan melkein joka ilta, mutta vasta loppuillasta aloittaen joskus klo 21 tai 22. Sitten se joi sen 3h tai 4h, tuli nukkumaan ja lähti aamulla klo 8:30 töihin. Eli just niillä rajoilla että ei kännissä ajanut autoa.

Ei kuulemma töissä ollut kuin kerran joku huomauttanut vanhan viinan hajusta. Kyllähän se aamulla hampaat pesi ja veti kurkkupastilleja "ettei rööki haise".

Milläs tuon narautat jos olet muuttanut pois? Sinne kämppään pitäisi tehdä joku rynnäkkö keskellä yötä jotta sen saisi kiinni viikolla juopottelusta. Illalla ja aamulla se puhaltaisi kuitenkin nollat.

Tuollainen ukko voi helposti antaa ulkopuoliselle kuvan ettei juo vaikka ollenkaan. Se voi tulla perhejuhlissa pyörähtämään, tavata lapsia jne. aina selvinpäin. Sitten se ottaa "unilääkkeeksi" 6 x 0,5l kaljaa tai vajaan pullon Kossua ja käy nukkumaan.

Onko oikeasti näin, että lasten etu jyrätään, jos etävanhempi päättää haluta viikko-viikko asumisjärjestelyä??
Ihminen, joka ei lasten olemassaolon aikana, yhdessä asuessa, arkeen osallistunut, jos ei ensin kahta tuntia siihen vaatinut osallistumaan...joi, eli täysin omaa elämää saman katon alla.

Nyt, kun on tajunnut, että erohan siitä tuli, kokee ns. ihmeparantuminen ja voi alkaa esittää vaatimuksiaan?! Kieltämättä, olen kauhusta kankeana tämän asian kanssa!!

Jos vanhemmat ei pääse sopimukseen lähetään käräjille jossa tuomari päättää. Silloin tuomio voi olla viikko-viikko systeemi.

OK! Alan siis valmistautua henkisesti tähän tulossa olevaan rumbaan! =\

Jos mennään käräjille, voinko pyytää lausunnon esim yhteisiltä ystäviltä, jotka voivat vahvistaa miehen viinan käytön tolkuttomuutta?? Osaako kukaan sanoa?

Ja mitenköhän asiaan vaikuttaa se, että taustalla on yksi lastensuojeluilmoitus? Jouduin n 7 vuotta sitten soittamaan poliisit paikalle, kun mies riehui kännissä kotona...esikoinen nukkui koko tuon ajan omassa huoneessaan, mutta ilmoitus tietysti tehtiin, kun lapsi oli tuon riehumisen aikaan kotona!

Niin ja se vielä, että minun viinankäytöstäni ex saa todella olla huoletta...juon n kaksi-kolme kertaa vuodessa ja silloinkin lapset ovat, AINA olleet mummolassa, kummeillaan tms hoidossa...

Jos mennään käräjille, voinko pyytää lausunnon esim yhteisiltä ystäviltä, jotka voivat vahvistaa miehen viinan käytön tolkuttomuutta?? Osaako kukaan sanoa?

Ja mitenköhän asiaan vaikuttaa se, että taustalla on yksi lastensuojeluilmoitus? Jouduin n 7 vuotta sitten soittamaan poliisit paikalle, kun mies riehui kännissä kotona...esikoinen nukkui koko tuon ajan omassa huoneessaan, mutta ilmoitus tietysti tehtiin, kun lapsi oli tuon riehumisen aikaan kotona!

Todistajalausunnot ja lastensuojeluilmoitukset huomioidaan! Näiden avulla voit jopa saada yksinhuoltajuuden mikä helpottaa sinun elämää.

Kyllä tätäkin yritettiin. Mutta onko yhteiset ystävät miten luotettavia todistajia? Se ei vielä riitä, että ovat joskus nähneet exäsi vaikka viikonloppuna viihteellä. Sekään ei riitä, että sinä olet kertonut heille yksipuolisen näkemyksesi. Tuo ls-ilmo edesauttaa asiaa, mutta ei ratkaise sitä yksistään. Varaudu myös mieheltäsi tuleviin syytöksiin. Vaikka et joisi käytännössä koskaan, niin miehen puheiden mukaan se voikin olla "alkoholistin juttuja" ja juot harva se ilta.

Miksi ihmeessä mies haluaa viikko-viikko systeemiä, jos ei ole lapset kiinnostaneet?
Teillä ei ole nyt sopimusta voimassa, eli tällä hetkellä sinun ei todellakaan tarvitse antaa lapsia sillä systeemillä. Lastenvalvojalla kerrot tietysti kaiken ja et suotu miehen vaatimukseen. Vieköön asian oikeuteen, sinä tuot paikalle todistajia jotka kertovat runsaasta alkon käytöstä.
Voit soittaa lastenvalvojalle ja kysyä neuvoja jo nyt!!

Ystävillä tarkoitin oman sisaren perhettä sekä exän veljen perhettä. Ovat tienneet aika lailla koko ajan, missä mennään! Kertaalleen olen lähtenyt kotoa lasten kanssa evakkoon siskon luokse, tuolloin oli vakavaa väkivallan uhkaa ilmoilla...

Näin jälkikäteen ajateltuna, voi miksi en lähtenyt tuosta parisuhteesta jo aikoja sitten?!