Ero ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=(

Vieras
Kokemuksia kaipailisin... Ero tulossa miehen kanssa ja suurin murheeni on miten kertoa lapsille asiasta. =( Pelottaa hurjasti kuinka he suhtautuvat asiaan. =( Jos löytyy eronneita haluaisin kuulla mielipiteitä ja kokemuksia.

Minkäikäiset sun lapset on?

Minä kerroin lapsille, että isi ei rakasta enää äitiä, eikä äiti isää, mutta isi rakastaa lapsiaan ja samoin äitikin. Kerroin että me muutetaan uuteen kivaan kotiin ja isi muuttaa myös jonnekin. 3.5v ja melkein 5v otti asian suht hyvin. Eivät paljoa kysele isästään, joskus jutteleevat miten isin pitäisi tulla auttamaan (esim kun lamppuja laitoin kattoon niin ajattelivat että se olisi isien hommaa, tai kun irrotin apupyöriä esikoisen pyörästä..)

Minkäikäiset sun lapset on?

Minä kerroin lapsille, että isi ei rakasta enää äitiä, eikä äiti isää, mutta isi rakastaa lapsiaan ja samoin äitikin. Kerroin että me muutetaan uuteen kivaan kotiin ja isi muuttaa myös jonnekin. 3.5v ja melkein 5v otti asian suht hyvin. Eivät paljoa kysele isästään, joskus jutteleevat miten isin pitäisi tulla auttamaan (esim kun lamppuja laitoin kattoon niin ajattelivat että se olisi isien hommaa, tai kun irrotin apupyöriä esikoisen pyörästä..)

Eikö lasten isä ole enää läsnä heidän elämässään? Kuulostaa aika erikoiselta että lapset eivät puhu isästään. Voisin kuvitella millainen shokki ero olisi omalle 6 v lapselle.

lapset ovat 8 ja 10 vuotiaat. noin ajattelin että varmasti tarvisi kertoa. toivon kovasti että ymmärtäisivät ja pystyisivät asian käsittelemään hyvin. pelottaa ja tuntuu niin pahalta. =(

[QUOTE="Outoa";24359841]Eikö lasten isä ole enää läsnä heidän elämässään? Kuulostaa aika erikoiselta että lapset eivät puhu isästään. Voisin kuvitella millainen shokki ero olisi omalle 6 v lapselle.[/QUOTE]

On tainnut tavata lapsia 3-4 kertaa n. 30min kerrallaan, tässä muutaman kuukauden aikana (ja tämä on lasten isän oma päätös, ei minun mutta asialle en mitään voi joten näillä mennään..).
Saattaavat tosiaan mainita jossain sivulauseessa isänsä, eivät kummemmin. Kai se on lapsenkin suojautumiskeino että ns. unohtaavat isän mutta mielellään aina lähteevät isänsä kanssa käymään jossain jos haluaa lapsia nähdä.

Esikoinen lähinnä miettii, että kuka on vauvan isä (olen siis raskaana..).
Olen sanonut että sama isi on vauvallakin vaikka isi ei asukaan enää kotona. Ja ollaan puhuttu siitä, että eksän uusi nainen (jäi siis kiinni salasuhteesta ja lähti sitten) ei ole vauvan äiti, esikoinen pelkää että vauva ei asu synnyttyään meillä kotona. Jonkinlaista käsittelyä siis kuitenkin tehdään, pienien asioiden muodossa.

On tainnut tavata lapsia 3-4 kertaa n. 30min kerrallaan, tässä muutaman kuukauden aikana (ja tämä on lasten isän oma päätös, ei minun mutta asialle en mitään voi joten näillä mennään..).
Saattaavat tosiaan mainita jossain sivulauseessa isänsä, eivät kummemmin. Kai se on lapsenkin suojautumiskeino että ns. unohtaavat isän mutta mielellään aina lähteevät isänsä kanssa käymään jossain jos haluaa lapsia nähdä.

Esikoinen lähinnä miettii, että kuka on vauvan isä (olen siis raskaana..).
Olen sanonut että sama isi on vauvallakin vaikka isi ei asukaan enää kotona. Ja ollaan puhuttu siitä, että eksän uusi nainen (jäi siis kiinni salasuhteesta ja lähti sitten) ei ole vauvan äiti, esikoinen pelkää että vauva ei asu synnyttyään meillä kotona. Jonkinlaista käsittelyä siis kuitenkin tehdään, pienien asioiden muodossa.

voi kurjaa... =( on varmasti raskasta aikaa sinulle kuin lapsillekkin. meillä ajateltiin jos kokeiltaisiin vuoroviikko systeemiä, mutta itse hiukan sitä epäröin... lähinnä siksi että kuinka kovaa ikävää lapset potevat, ja kuinka he jaksavat kahden kodin väliä... =/

Yhteistyössä