ero ja kouluikäisten lasten hoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "gee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"gee"

Vieras
työni on sellainen että olen lähemmäs kymmentä illalla kotona iltavuoron sattuessa. miten esikoululaisen ja ekaluokkalaisen hoito tässä tapauksessa järjestyy, onko paikkoja johon noin isot lapset voi illaksi mennä koulun jälkeen? tukiverkkoa ei ole..

Eipä kai siinä muu auta kuin yksityisen hoitajan palkkaaminen kotiin. Eskarilaisellehan pitää vuorohoito järjestää mutta ei enää ekaluokkalaiselle. Itse olin myös vastaavassa tilanteessa, iltavuoro oli tosin lyhyempi pääsin jo kahdeksalta niin onneksi lasten isä asui samalla paikkakunnalla niin hän haki lapset aina luokseen kun olin illassa ja samoin jos olin viikonloppuna töissä. Sulla ei sit mitään mahdollisuuksia ole tehdä pelkkää aamuvuoroa?

lasten isä muuttaa toiselle paikkakunnalle ihan liian kauas... ottako vuoropäiväkodit noin isoja lapsia, mulla kun ei ole edes lähipiirin kokemusta asiasta niin olen ihan ulalla...

[QUOTE="vieras";25384677]Eipä kai siinä muu auta kuin yksityisen hoitajan palkkaaminen kotiin. Eskarilaisellehan pitää vuorohoito järjestää mutta ei enää ekaluokkalaiselle. Itse olin myös vastaavassa tilanteessa, iltavuoro oli tosin lyhyempi pääsin jo kahdeksalta niin onneksi lasten isä asui samalla paikkakunnalla niin hän haki lapset aina luokseen kun olin illassa ja samoin jos olin viikonloppuna töissä. Sulla ei sit mitään mahdollisuuksia ole tehdä pelkkää aamuvuoroa?[/QUOTE]

voi v*ttu jos en paremmin sano. isä tietää tilanteen muttei aijo jäädä paikkakunnalle asumaan vaikka olen vedonnut lapsiin ja niiden hoitojärjestelyihin... toki ymmärrän että minä en ole häntä mikään estämään lähtemästä, mutta kun ei ota mitään käytännön asioita huomioon. samaten ollaan puhuttu siitä että hän ottaisi lapset mutta aikoo joka tapauksessa muuttaa, vaikka lapsilla kaverit ja kaikki täällä.. korpee, mutta jospa tämä tästä...

alle kouluikäiselle on kunnallinen hoito vuoropäiväkodissa. Sekään ei kuulu subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen vaan pääsee jos paikkoja on. Koululaiselle täytyy hoito järjestää itse.

käytännössä se menee ikäväkyllä yleensä niin, että yksinhuoltaja vanhempi joutuu jättämään vuorotyönsä kun lapset kouluikäisiä. Juurikin tuon hoito vaikeuden vuoksi.

Yhteistyössä