Ero edessä ja mies haluaa, että mulle tulee yksinhuoltajuus. On ihan ehdottomasti sitä mieltä.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
hinni
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eihän se velvoita, mutta paremmin mies muistaa lapsensa olemassaolon kun saa hänestä tietoa (esim. päiväkodista, koulusta, terkkarilta ym. lähetettävät lappuset) Ja jos jotain sattuu, myös miehelle siitä ilmoitetaan.
No minä oon yh mutta kyllä tarhalla ja koululla on mun exänkin numerot ja sillekin soitellaan kun jotain sattuu. Ei se tosta oo riippuvaista.
He tekevät silloin väärin. Jos sulla on yksinhuoltajuus, eksälläsi ei ole OIKEUTTA saada minkäänlaista tietoa lapsistanne.
Paitsi jos lähivanhempi on luvan antanut, niin kuin minä ymmärrän edellä kertoneella olevan.

yh
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
He tekevät silloin väärin. Jos sulla on yksinhuoltajuus, eksälläsi ei ole OIKEUTTA saada minkäänlaista tietoa lapsistanne.
No tietenkin on, jos se yksinhuoltaja on antanut siihen luvan.
No se taas on asia erikseen. Mutta yleensä näissä yksinhuoltajuus tapauksissa on nimenomaan niin, että halutaan eksä pois kuvioista eikä haluta antaa hänelle mitään tietoja. Silloin mikään pk tai koulu ei saa niitä antaa. Ja kyllä meillä ainakin on lähetelty lappuset myös isälle kun meillä on se yhteishuoltajuus.

heh
No siel on kolme numeroa, ensin soittavat tietysti mulle, toiseks mummolle ja kolmantena on isän nimi. Isän nimi ois jo toisena mutta asuu eri paikkakunnalla.
Eivätkä tee väärin, vaan nämä numerot olen antanu.

Keittiönoita
No se taas on asia erikseen. Mutta yleensä näissä yksinhuoltajuus tapauksissa on nimenomaan niin, että halutaan eksä pois kuvioista eikä haluta antaa hänelle mitään tietoja. Silloin mikään pk tai koulu ei saa niitä antaa. Ja kyllä meillä ainakin on lähetelty lappuset myös isälle kun meillä on se yhteishuoltajuus.
Varmaan kunta- tai ainakin koulukohtaista tuo lappujen lähettäminen etävanhemmillekin.

yh
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
No siel on kolme numeroa, ensin soittavat tietysti mulle, toiseks mummolle ja kolmantena on isän nimi. Isän nimi ois jo toisena mutta asuu eri paikkakunnalla.
Eivätkä tee väärin, vaan nämä numerot olen antanu.
Kuten ylhäällä kirjoitin, silloin se on eri asia.

heh
Kuten ylhäällä kirjoitin, silloin se on eri asia.
Sulla on aika nurinkurinen kuva yksinhuoltajuudesta. Meillä on ainakin exän kanssa hyvät välit. Epäilen ettei ois näin hyvät jos pitäs kaikesta päättää yhdessä.
En siis kuulu niihin jotka haluavat karistaa exän lastensa elämästä, eihän tollasta tapahdu kuin pakkotilanteissa yleensä.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksinhuoltajuus tarkoittaa sitä että sinun ei tarvitse kysyä mistään ex:ltä. Voit vaikka muuttaa ulkomaille lasten kanssa kysymättä häneltä.
Näin. Ja lisäksi se, että jos etävanhempi haluaa lapsestaan jotain tietoja, hänen pitää kysyä sitä lähivanhemmalta. Päiväkoti, koulu, neuvola, sairaalat tms ei saa antaa etävanhemmalle mitään tietoja lapsesta. Myöskin pankkitilin voi yksinhuoltaja avata lapselleen ilman etävanhemman lupaa eikä etävanhemmalla ole oikeutta nostaa rahaa tällaiselta tililtä.

v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ompas viisas mies ja jalo teko. Ole kiitollinen!
sori vaan mutta tyhmä on mies eikä välitä lapsistaan. Mielenkiinnosta: kuinka perustelet väitteesi?
Helpottaa helvetisti asioita jos lähivanhemmalla on yksinään koko huoltajuus.
Mua vituttaa jakaa huoltajuus.

Ja se että onko huoltajuus vai ei, ei meritse sitä että välittääkö vai ei. Meillä yhteishuolto, eikä anna sitä mulle kokonaan vaikka lapsi ei paljoa kiinnosta.

hyö
Ei ole miehelle mitään erityistä hyötyä. Tarhamaksut menee sen huoltajan tulojen mukaan, jonka luona lapsi on kirjoilla. Siis lähivanhemman. Ja se lähivanhempi maksaa tarhamaksut.
Hyötyjä on silti. Eli se, että uusi nainen ei halua miehen entisiä lapsia perheeseen ja miehen kannalta lapset haittaisivat kuhertelua uuden naisen kanssa.

Ottakaa asioista selvää
Alkuperäinen kirjoittaja hyö:
Ei ole miehelle mitään erityistä hyötyä. Tarhamaksut menee sen huoltajan tulojen mukaan, jonka luona lapsi on kirjoilla. Siis lähivanhemman. Ja se lähivanhempi maksaa tarhamaksut.
Hyötyjä on silti. Eli se, että uusi nainen ei halua miehen entisiä lapsia perheeseen ja miehen kannalta lapset haittaisivat kuhertelua uuden naisen kanssa.
Mutta eihän tämä liity huoltajuuteen millään lailla...

jep
sori vaan mutta tyhmä on mies eikä välitä lapsistaan. Mielenkiinnosta: kuinka perustelet väitteesi?

Ja se että onko huoltajuus vai ei, ei meritse sitä että välittääkö vai ei. Meillä yhteishuolto, eikä anna sitä mulle kokonaan vaikka lapsi ei paljoa kiinnosta.
Juuri tollaset paskapäät sitä yhteishuoltoa aina on vaatimassa, haluuvat vaikeuttaa ex-naisensa elämää.. lasta ei ajatella pätkän vertaa.

Siis yleensä, toki poikkeuksiakin löytyy,

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja hyö:
No eihän tuolla asialla ole mitään tekemistä huoltajuusmuodon kanssa. Vaikka olisi miten yhteishuoltajuus, niin etävanhemman ei tarvitse lastaan tavata, jos se haittaa kuhertelua.

miw
Mä ottaisin itselleni yksinhuoltajuuden jos sen helposti saisin. Miehellä voi olla motiivina uusi nainen ja uusi perhe, mutta yksinhuoltajana saa todellakin yksin päättää ja asettaa rajat.

yh

Sua vituttaa!? Eiköhän se ole lapsen onni että on kaksi vanhempaa päättämässä hänen asioistaan. Mitä jos yksinhuoltaja päättää muuttaa lapsen kanssa ulkomaille niin ettei toinen vanhempi näe lastaan koskaan? Jos isä on valmis tällaisen riskin ottamaan, niin hän ei lapsestaan pahemmin välitä.

v

Sua vituttaa!? Eiköhän se ole lapsen onni että on kaksi vanhempaa päättämässä hänen asioistaan. Mitä jos yksinhuoltaja päättää muuttaa lapsen kanssa ulkomaille niin ettei toinen vanhempi näe lastaan koskaan? Jos isä on valmis tällaisen riskin ottamaan, niin hän ei lapsestaan pahemmin välitä.
Päättämässä? Mitä ihmeen päätöksiä tässä pitää tehdä mitä ei lähivanhemman järjellä yksin hoideta?

-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko siitä jotain hyötyä miehelle?
Ja miten esim. tarhamaksut menee? Minäkö yksinhuoltajana maksan kaiken?
Kiinnostaisi tietää miksi sun mies haluaa ehdottomasti sulle yksinhuoltajuuden. Perusteliko kantaansa mitenkään?

yh

Päättämässä? Mitä ihmeen päätöksiä tässä pitää tehdä mitä ei lähivanhemman järjellä yksin hoideta?
Usko tai älä, isältä voi saada ihan käyttökelpoisia ideoita asiassa kuin asiassa. On se kumma minkälaisten idioottien kans sitä lapsia tehään ku ei luoteta heidän arvostelukykyyn ja järkeen. Vaikka mun ja eksän suhde ei toiminu, niin kyllä mä lasten asioissa häneen luotan 100% !!

Uskomatonta, että jotkut kuvittelee yksinhuoltajuuden/yhteishuoltajuuden vaikuttavan raha-asioihin ja tapaamisasioihin.
Ainoat erot on lähinnä ne, että jokaiseen hakupaperiin (esim. passin hakeminen) ei tarvita myös sen toisen vanhemman allekirjoitusta, kun on yksinhuoltajuus.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko siitä jotain hyötyä miehelle?
Ja miten esim. tarhamaksut menee? Minäkö yksinhuoltajana maksan kaiken?
Kiinnostaisi tietää miksi sun mies haluaa ehdottomasti sulle yksinhuoltajuuden. Perusteliko kantaansa mitenkään?
Tulee kuulemma mulle edullisemmaksi. En ole perehtynyt asiaan, mutta ihmetytti kun oli niin varmana asiasta.

Usko tai älä, isältä voi saada ihan käyttökelpoisia ideoita asiassa kuin asiassa. On se kumma minkälaisten idioottien kans sitä lapsia tehään ku ei luoteta heidän arvostelukykyyn ja järkeen. Vaikka mun ja eksän suhde ei toiminu, niin kyllä mä lasten asioissa häneen luotan 100% !!
Nehän voi katsos myöhemmin ryhtyä idiooteiksi ;)
Etävanhempi voi yhteishuoltajuudessa estää joitakin asioita, muka lähivanhemman kiusaksi.

Yhteistyössä