Ero edessä, miten käytännön asiat hoituvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekekek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekekek

Vieras
Eroon johtaneita syitä on täälläkin joskus kirjoteltu ja puitu.
Tilanne on se, että muita vaihtoehtoja ei enää ole. Mutta... Meillä on talo ja erimielisyyksiä kaikesta siihen ja lapsiin liittyvästä.
Olemme avoliitossa. Lapset 4 ja 6-vuotiaita.

Mitä mun pitäisi tehdä? Mies on sitä mieltä, että nättiä eroa en tule saamaan ja hän hakee lapsia itselleen. Nyt jo mustamaalaa minua, laiskaa perheenrikkoja-äitiä.
Mikä taho se on, johon mun tulee olla yhteydessä? Oikeusaputstossa sanoivat, että usein lähtevälle on lasten huoltajuudessa miinusmerkki juuri se, että "on jättänyt lapset".
Mies haluaisi jatkaa lasten vuoksi, minä haluan erota heidän vuoksensa. Jatkuvan henkisen väkivallan keskesllä en halua heidän enää olevan.

Mutta tässä parisuhteessa en voi enää jatkaa. Onko mulla vaihtoehtoja? Asunto on yhteinen, lainat erilliset. Mikä taho tässä auttaa? Miten te muut olette tehneet?
Mikä taho sen sanoo, miten huoltajuus tulee jakautumaan? Lastenvalvoja, käräjäoikeus, mikä? Käyn jo terapiassa ja hänkin jo alkaa olla sitä mieltä, että ei tätä enää korjata voi. Parisuhdeleiriä ja keskusteluja parisuhdeneuvojan kanssa yritettiin taas keväällä.

Menen tämän viikon ajaksi siskoni luo ja järjestelen asioita, mutta mistä aloitan? :(

En tiedä muuten neuvoa, mutta kovin heppoisin perustein ei saa lasten huoltajuutta jos toinenkin sen haluaa. Jopa rikollisia ym. luusereita tuetaan kaikin tavoin vanhemmuudessa jos vaan itse niin haluavat. Tuon tyyppinen mies joka sinua alkaa mustamaalaamaan tulee olemaan vaikea pala näissä jutuissa. Joten ole tarkkana. Suosittelen säästämään esim. tekstiviestit joiden kautta kommunikoitte.

Ja kuten palstalla on tapana, tässäkin tarinassa "syyllinen" on tarinan mukaan mies jonka aloittaja itse mustamaalaa jo valmiiksi.

Kohta varmaan aletaan tässäkin ketjussa jakamaan vinkkejä kuinka saa puristettua mieheltä maksimielarit ja kikkailtua itselle kaikki yhteiskunnan tuet.

Avioeropaperit viet postiin ja lastenvalvojalle varaat ajan ja ilmoitat sen miehellesi, jos hänelle ei sovi varaamasi aika niin hän voi varata oman ajan sitten kun sopii ja mennä sinne itsekseen. Sitten mietit että millaisen huoltajuussopimuksen haluat siis kuinka paljon viikossa haluat että lapset on isällään ja kerrot sen lastenvalvojalle. Mieti jo valmiiksi sellainen sopimus mihin mies voi suostua tai muuten jatkatte vaan riitelyä. Sitten soitat pankkiin ja kerrot tilanteen ja kysyt miten talo menee myytiin. Pyydät välittäjän paikalle ja hän arvioi talon hinnan ja kysyt mieheltä lunastaako sinun osuutesi ja jos ei niin sitten myyntiin. Vuokraat asunnon siksi aikaa kun talo myydään ja vuokraa halpa ja pieni niin että just ja just mahdutte ja osta heti uusi asunto kun talo on myyty. Ihan siksi osta heti että muuten ne rahat menee ja sitten on vaikea enää hankkia omitusasuntoa. Näin...

[QUOTE="hohhoijaa";29989074]Ja kuten palstalla on tapana, tässäkin tarinassa "syyllinen" on tarinan mukaan mies jonka aloittaja itse mustamaalaa jo valmiiksi.

Kohta varmaan aletaan tässäkin ketjussa jakamaan vinkkejä kuinka saa puristettua mieheltä maksimielarit ja kikkailtua itselle kaikki yhteiskunnan tuet.[/QUOTE]

Annetaanko tämän olla? Niitä vinkkejä en kaiipaa. Mielestäni molemmat ollaan kelvolliaia vanhempia erillämme, ja yhteishuoltajuus olisi ehdottomasti minun toiveeni. Haluan lasten parasta.

Me ei olla avioliitossa, joten tässä ei eropapereita tarvita. Tuntuu kurjalta miehen selän takana toimia, mutta eikai muukaan auta. Sinne hyvinvointiyksikköön yritin saada aikaa (neuvola tms) mutta jonot ovat uimat ja ehdottivat että koitetaan selvittää asiaa muutoin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä..;29989022:
En tiedä muuten neuvoa, mutta kovin heppoisin perustein ei saa lasten huoltajuutta jos toinenkin sen haluaa. Jopa rikollisia ym. luusereita tuetaan kaikin tavoin vanhemmuudessa jos vaan itse niin haluavat. Tuon tyyppinen mies joka sinua alkaa mustamaalaamaan tulee olemaan vaikea pala näissä jutuissa. Joten ole tarkkana. Suosittelen säästämään esim. tekstiviestit joiden kautta kommunikoitte.

Tekstiviestit mies "vahingossa" pisti mun puhelimesta.

Avioeropaperit viet postiin ja lastenvalvojalle varaat ajan ja ilmoitat sen miehellesi, jos hänelle ei sovi varaamasi aika niin hän voi varata oman ajan sitten kun sopii ja mennä sinne itsekseen. Sitten mietit että millaisen huoltajuussopimuksen haluat siis kuinka paljon viikossa haluat että lapset on isällään ja kerrot sen lastenvalvojalle. Mieti jo valmiiksi sellainen sopimus mihin mies voi suostua tai muuten jatkatte vaan riitelyä. Sitten soitat pankkiin ja kerrot tilanteen ja kysyt miten talo menee myytiin. Pyydät välittäjän paikalle ja hän arvioi talon hinnan ja kysyt mieheltä lunastaako sinun osuutesi ja jos ei niin sitten myyntiin. Vuokraat asunnon siksi aikaa kun talo myydään ja vuokraa halpa ja pieni niin että just ja just mahdutte ja osta heti uusi asunto kun talo on myyty. Ihan siksi osta heti että muuten ne rahat menee ja sitten on vaikea enää hankkia omitusasuntoa. Näin...

AP ei ole avioliitossa, joten eropapereita ei tarvita.