Ero edessä ja paljon kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaista harmain harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaista harmain harmitus

Vieras
Meillä tilanne alkaa olla jo niin huonona etten näe muuta vaihtoehtoa kuin avioeron. Pulmalliseksi tilanteen tekee se, että jos avioeropaperit pitää hakea erikseen jostain (en tiedä mistä), niin se tuskin onnistuu. Mies hallitsee kaikkea. Mies ei anna minun ajaa autollaan laisinkaan enkä edes saa yksin mennä ruokakauppaan. Hän kulkee mukanani jatkuvasti, jopa harrastuksissani. Rahaa en ole käsitellyt moneen vuoteen, en koko sinä aikana kun olen ollut kotona lapsia hoitamassa. Perusteluiksi hän sanoo että mene töihin ja tienaa omat rahat niin voit ostaa uudet housut tai käydä kaupassa itse. Näillä samoilla rytkyillä olen kulkenut jo monta vuotta...
Myös kotihoidontuen ja lapsilisät mies pistää suoraan lainanmaksuun.
Lisäksi hän uhkailee päivittäin sulkevansa nettiyhteyden ja puhelimeni (sekin liittymä on hänen nimillään) Äsken hän uhkasi myös ottavansa minun veronpalautusrahani.

Mies pyrkii alistamaan minua päivittäin henkisesti. Hän huutaa, kiroilee ja nimittelee lasten kuullen minua ja käyttäytyy erittäin sekopäisesti. Kaikesta hän aina syyllistää minua ja kaiken mitä hänelle sanon, niin se sama kritiikki kääntyykin aina minuun. Väkivaltainen se ei ole.

Nyt sitten siihen asiaan josta halusin kysyä neuvoa. Miten ja minne minä voisin lähteä lasten kanssa? Ei minulla ole yhtään rahaa, ei edes junalipun vertaa että pääsisin lasten kanssa äitini luokse. Sekin on oikeasti ongelma että millä pääsen juna-asemalle. Ei täältä maaseudulta, jossa ei linja-autoja juurikaan kulje, pääse mihinkään ilman autoa.
Miten voin täysin rahattomana saada lasten kanssa asunnon? Mielessäni pyörii niin paljon kysymyksiä ja huolettaa että miten minä ja lapset tästä selvitään.:(
Mitä tapahtuu talolainan kanssa josta minun nimissäni on puolet? Apua...;(

Ymmärrän ihan täysin, että haluat lähteä tuollaisesta "suhteesta." :(

Onko sinulla ketään kaveria, jonka voisit soittaa hakemaan?

Iso halaus sinulle-kyllä sinä selviät, ihan varmasti!!!

hurja tilanne! pystytkö olemaan äitiisi yhteydessä ja pyytämään häneltä apua, jos vaikka tulisi hakemaan teidät pois ja sieltä päin sitten soittelet ja hoidat asioita.

Saattaisi minulta yksi kaveri löytyä täältä joka ainakin voisi viedä minut ja lapset juna-asemalle. Turvakotikin taitaa olla 78km päässä joten sinnekkään en näin äkkiseltään pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hurja tilanne! pystytkö olemaan äitiisi yhteydessä ja pyytämään häneltä apua, jos vaikka tulisi hakemaan teidät pois ja sieltä päin sitten soittelet ja hoidat asioita.

Äitini ei kyllä millään pääse ihan tänne asti, korkeintaan 20 km päähän. Siellä on lähin kaupunki. Hänkin on siis autoton.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Äitini ei kyllä millään pääse ihan tänne asti, korkeintaan 20 km päähän. Siellä on lähin kaupunki. Hänkin on siis autoton.

soita turvakotiin tai ihan soskuun suoraan.saat varmasti jonku tahon maksamaan taksin jos kukaan muu ei pysyt hakemaan teitä pois!
hurja tilanne.pois ja äkkiä.soita nyt heti jo!!
voimia sinulle!!

Tuo pankkitili on aika ykkösenä.
Verkkopankissa voi avata tilin itselleen, ja estää ettei se näy puolison verkkopankissa. Kelan sivuilta saa printattua maksuosoitteenmuutoslapun, ellei jopa onnistu lapun lähettäminen verkon kautta.

Sosiaalitoimistosta kannattaisi kysyä apua. Kaupungilta asuntoa? Kriisikeskusta jossa osaavat auttaa eteenpäin? Diakonilta?

Tosi hienoja vastauksia teillä, mutta jotkut tosiaan asuvat maalla. Itselläni kaikki ok, mutta tuossa mietin tilannetta jos todella tarvitsisin vaikka turvakotia, lähin sadan kilometrin päässä, poliisi 60 kilometrin päässä, kaupat ja kehitys 20 kilometriä ja pimeää on, ei katuvaloja ym.