Erityislapsen luistelu tuki

kyselisin miten teillä muilla tuo luistelu onnistuu?? Mulla poika spastinendiblegia ja ikää jo 7v, nyt on ruvettu kokeilee luistelua, vaikeeta on kun ei tasapainoailu onnistu luistimet jalassa ja ainoo tuki on minä itse ja se ei oikeen onnistu.
Osaako kukaan sanoa mistä saisi ostettua tai vuokrattua talveksi jotain apuvälinettä luisteluun???
Asumme porissa että en voi lähteä hakemaan mistään välinettä kaukaan.
 
No joo =)
Keskimmäisemme ohjaa lasten luistelu-ja kiekkokoulua.
Tukena halleissa käytetään tuoleja ja "tötteröitä" (sellaisia kuin TVL:n mutta vastakkain ja alemman tötsän pää halkistu). Ulkojäälle helpoin olisi potkukelkka.
 
Meillä tytöllä 10-v,spastinen hemi, on ollut käytössä Emilian pussukka.Jos on tuntematon väline,löytyy Jaatisen tai Malikkeen sivuilta infoa.Sellaisen voi joko ostaa itse tilaamalla postitse valmistajalta tai sitten vuokrata Malikkeelta/Jaatisen Kenguru vuokraamosta.Lähettävät postitse tai matkahuollon kautta. Aluksi kannatta muutenkin apuvälinettä varmaan vuokrata,kun ovat aika kalliita.

Voin kertoa pussukasta ja sen käyttösovelluksista enemmänkin.Me käytetään siis luisteluun ja hiihtoon,kun neidin tasapaino ei riitä ja ote erilaisista tuista ei pidä. Ihan hyvä on ollut,ei ota niin selän päälle kuin käsillä kannattelu. Tuen voi säätää tarpeen mukaan,käy myös henkilölle joka ei varaa yhtään jaloilleen.
 

Yhteistyössä