Erittäin tärkeää tietoa palstalaisille!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Turku maksaa saajaa kohden enemmän kuin Helsinki
Toimeentulotuki vaihtelee
kunnittain tuhansia euroja
Turun Sanomat 15.2 2010 02:30:03
(Päivitetty 15.2 2010 08:01:56)

Yksittäiselle kotitaloudelle maksetun toimeentulotuen määrä vaihtelee kunnittain jopa tuhansia euroja vuodessa. Suurista kaupungeista Turku ja Vantaa maksavat tuen saajaa kohden enemmän kuin Helsinki. Ero Ouluun ja Tampereeseen on noin kolmannes koko vuotuisesta tukipotista.

Turun Sanomat kävi yksitellen läpi kaikki Lounais-Suomen kunnat ja laski keskimääräiset tukisummat. Ne vaihtelivat 2?965 eurosta 1?000 euroon vuodessa. Yksi kunta ei maksanut tukea lainkaan.

Ylitarkastaja Jaakko Ellisaari sosiaali- ja terveysministeriöstä pitää summien heilahteluja kuntien välillä täysin luonnollisena asiana.

Tukia kasvattavat esimerkiksi monilapsiset perheet. Uutena ilmiönä ovat tulleet yksityisiin palvelutaloihin sijoitetut vanhukset, joiden rahat eivät riitä ilman toimeentulotukea niiden maksullisiin palveluihin.

Lounais-Suomen kunnista eniten tukea jaettiin Nummi-Pusulassa.

-?Jossain perheessä saattaa olla kahdeksankin lasta. Alueella on pitkät välimatkat ja toimeentulotukea on myönnetty lastensuojelullisista syistä esimerkiksi oman auton hankintaan, kertoo sosiaali- ja terveyskeskuspäällikkö Marika Lanne perusturvakuntayhtymä Karviaisesta.

Köyhyys kasaantuu kaupunkikeskuksiin. Esimerkiksi Raisiossa summa on 2?035 euroa ja naapurikunnassa Ruskolla 1?086 euroa.

-?Raisiossa on paljon enemmän täysin tulottomia, joiden ainoa toimeentulo on toimeentulotuki. Ruskolla sen sijaan lähes kaikki asukkaat asuvat omistusasunnoissa ja he eivät yleensä voi olla aivan tuloja vailla, sosiaalityönjohtaja Arja Iho perustelee.

Lue lisää maanantain Turun Sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja entinen raisiolainen:
Raisio on sellainen slummi etten yhtään ihmettele, sossupummeja kaupunki puolillaan ja vasemmistokaupunginhallitus silittää päätä...

Kuulostaa veronmaksajan helvetiltä!

no miksiköhän asun mieluummin turussa? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ent. raisiolainen:
Raisio on sellainen slummi etten yhtään ihmettele, sossupummeja kaupunki puolillaan ja vasemmistokaupunginhallitus silittää päätä...

Todellakin ihmettelen :O Itse olen tyytyväinen Raision palveluihin, emme ole toimeentulotuki-asiakkaita, Raisiossa on pienempi vero% kuin Turulla, kaiken lisäksi Turku on suomen persereikä ja turkulaiset sen mukaisia täystolloja. Miksiköhän teitä aina haukutaan...?;)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja ent. raisiolainen:

Todellakin ihmettelen :O Itse olen tyytyväinen Raision palveluihin, emme ole toimeentulotuki-asiakkaita, Raisiossa on pienempi vero% kuin Turulla, kaiken lisäksi Turku on suomen persereikä ja turkulaiset sen mukaisia täystolloja. Miksiköhän teitä aina haukutaan...?;)

Ihmettelen minäkin. Monet ovat Turusta sinne muuttaneet ja ovat tyytyväisiä.

Raisio nyt vaan on NOLO paikka... Mikään muu siellä ei toimi kun keskustan miljoonan euron "tähtitaivas" ja sossunluukku. Turha toivoa pääsevänsä hammaslääkäriin, päiväkodit (tosin tällä hetkellä vain yksi) ovat homeessa, ainoa yläaste on Suomen suurin ja levottomin, kaupunginvaltuusto täynnä wannabekommareita.

Mun pitää ilmeisesti sitten muuttua itsekin kommariksi koska olen viihtynyt täällä niin hyvin. Hammaslääkäriin pitää muuallakin jonotella, pph-paikka, hyvä sellainen järjestyi ajallaan, uimajalli, jossa käy naapurikuntienkin asukkaat, mukava koulu jossa nollatoleranssi kiusaamisen suhteen. TK-päivystykseen saa varata ajan, toisin kuin monessa muussa kaupungissa pitää mennä päiväksi jonottamaan.. Useita mukavia leikkipuistoja, liikuntamahdollisuuksia ym. Voin sanoa että varsin tyytyväinen olen, monessa kaupungissa asuneena minulla on vertailukohtaa.

Raision sosiaalityönjohtaja Arja Iho on täys mulkku, rikkoo kaikkia mahdollisia lakeja
ja asetuksia, Raision sosiaalitoimi vie lapsilta oikeuden toiseen vanhempaan lainvastaisilla menettelytavoilla syyllistäen isää sairaaksi, vanhemmuutteen soveltumattomaksi ym ym
vailla mitään perusteita. Ehdotankin kaikille, älkää sopiko lasten asioista Raision sossussa
ettei Raisio ajaudu konkurssiin.
Nimim. isä ja lapsilla tapaamisoikeuksia 12h/ kk

Raisio on ollut hyvä paikka asua, kaupungin päättäjillä, erityisesti sossu on täyden
idiootin maineessa, ajavat äidin asiaa, lapsilla ja isällä ei ole mitään merkitystä.

Sossussa ei ymmärretä lasten oikeuksista yhtään mitään, aiheutetaan vain
kustannuksia päättömillä päätöksillä, sitten ihmetellään mikä meni vikaan kun
kaupungin talous on kuralla, isien ja lasten pahoinvointi kasvaa, hammaslääkäri
aika täytyy toistuvasti hakea lääninhallituksen kautta, Raisio rikkoo hoitotakuuta
törkeästi. Tässä kaupungissa mulkkuja riittää ja mikään ei muutu, Raisio voitaisiin
liittää Turkuun ja antaa sossun ja Kelan virkailijoille kenkää, uskomattomia pellejä
koko sakki:)

That restricted risk, big reward approach can be quite lucrative and the dividends (like telephone choice buying) are very swift in case you period it proper. michael zimmerman fund Simply have a look at this development inside personal financial savings. Last year, the individual financial savings rate were standing just concerning zero. This particular 03, it's up to several. 2% in addition to growing. Several authorities imagine it will eventually double from here previous to consumers really feel self-assured adequate to get started spending yet again. Pretty much everything recommends the actual rally can be overextended. michael zimmerman prentice Inside Airport parking Lots/Structures:

Yhteistyössä