Erittäin runsaat menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maija"

Vieras
ja heikko olo...

Minulla on nyt kolmannet menkat raskauden/imettämisen jälkeen. Aiemmat oli sellaset että pari ekaa päivää vuoto oli vaaleanpunaista ja niukkaa. Sitten pari päivää tummempaa ja vähän runsaampaa mutta ei mitään tosi kovaa vuotoa ja sitten taas pari päivää vaaleanpunaista ja vähäistä. Ei mitään kipuja tms.
Nyt menkkoja ei kuulunu alkukuusta ( aiemmat kahdet alkoi 4.4 ja 6.5. ) mutta alkoivat toissa iltana pienellä vuodolla mutta eilen alkoi järjettömät kivut, varsinkin seisoessa ja vuotoa tulee ja tulee. Yö siteet ei riitä ja yöllä piti lähteä alushousutkin vaihtamaan. Päivälläkin joutuu pitämään yösidettä ja koko ajan sitä vaan tulee ja tulee...

Voiko heikko olo johtua tuosta kovasta vuodosta vai onkohan joku muu heikotus kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja määh;24005923:
Jos vuoto on runsasta voi se vaikuttaa hemoglobiiniin, tai ainakin mulla on auttanu maksan/pinaatin syöminen menkkojen aikana heikotukseen.

Täytyy lähteä kaupasta hakemaan jotain. Ihan heikottaa, huimaa ja jalat ja kädet on ihan vetelät jne.

Kuulostaa kovasti samalta kuin oma tilanteni muutama kuukausi sitten.
Ethän syö mitään kalaöljykapseleita?
Minulla ne aiheuttivat todella runsaat kuukautiset. Ihmettelin kun ennen raskautta oli ollut ihan kohtuulliset menkat joiden kanssa tärjäsi normisiteillä ja buranalla. Kuvittelin aluksi että runsastuminen johtui homonitoiminnan heilahteluista kun ne hakautuvat tavalliseen suuntaan imetyksen lopetuksen jälkeen. Väsytti ja nenäkin vuosi verta melkeen joka päivä. Sattumalta luin jutun siitä kuinka kalaöljykapselit ja monet muut omega3-kapselit aiheuttavat monelle häiriöitä veren hyytymiseen. Monelle se oirehtii vain runsaina kuukautisina tai helposti tulevina mustelmina ja nenäverenvuotoina.
Lopetin kapseleiden oton ja tilanne normalisoitui alle kuukaudessa.

Mikä lie hormonihärö, mutta mulla menkat muuttui toisen raskauden jälkeen tuollaisiksi. Tai ei niinkään runsauden suhteen, semmoset ne on olleet aina, mutta nykyään mulla on menkkojen ekana päivänä ja jo oikeastaan päivää ennen hirveän oksettava ja vetelä olo. Ihan niin kuin raskaana olisi.. Gynekologilla olen käynyt, mutta ei mitään ihmeellistä löytynyt. Ja tätä siis jo pari vuotta jatkunut.. Aika inhottavaa.

Yhteistyössä