erittäin vaarallinen hoitopaikka ?

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Siis, pph jolla on kymmenen lasta, mukana usemman hoitajan omia, ja nyt menossa vielä kolme lisää? Useampi vauvaikäinen?
kaikki nämä mahdolliset uudet olivat alle kaksivuotiaita.
kaksi "entistä" näistä nyt hoidossa olevista lapsista vaihtavat hoitopaikkaa ensi viikolla (sisarukset)

perhepäivähoitaja
Siis ei kertakaikkiaan!
Minulle ainakin hoitajana on tärkeää, että vanhemmalla on turvallinen olo jättää lapsi hoitoon luokseni. Onhan se aina vähän eriasia olla lasten kanssa kun vanhemmat on paikalla, lapsetkin käyttäytyy ihan erilailla. Oliko sitten näitten tönijöiden vanhemmat siinä, vai miksi ihmeessä eivät puutuneet moiseen huonoon käytökseen... Kyllä löytyy kaiken karvaista yrittäjää!!! Ilman muuta ilmoitus alueen perhepäivähoidon ohjaajalle, enkä itse todellakaan jättäisi lastani ton kuuloseen paikkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
No en todellakaan veisi minäkään :eek: Ilmotus tosta! Kamalaa... :/
mitenhän muuten se ilmotus, varmaan sit aika selvää niille hoitajille kuka sen on tehny, vai kerrotaanko sitä ? senhän on voinu tehä kuka vaan niistä äideistä...? tulevat vielä vainoomaa tai jotain. on niillä kuitenkin miun yhteystiedot.
no eipä siinä, on miula pesismaila

pph
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
mitenhän muuten se ilmotus, varmaan sit aika selvää niille hoitajille kuka sen on tehny, vai kerrotaanko sitä ? senhän on voinu tehä kuka vaan niistä äideistä...? tulevat vielä vainoomaa tai jotain. on niillä kuitenkin miun yhteystiedot.
No just että vainoamaan :) onkohan tää koko juttu Porvoosta päin??
Ja että ihan mailaa tarviit...

Alkuperäinen kirjoittaja espoolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Minä tekisin ilman muuta ilmoituksen tuollaisesta hoitopaikasta. Kauheaa siis pieniä vauvoja kohdellaan noin. Saako kysyä millä paikkakunnalla ko.tapaus?
espoossa
Juujuu, varmaan Espoon keskuksessa.. Ne on kuule kaikki ihan hyviä päiväkoteja. Taitaa sulle vaan olla hankalaa päästää omaa lasta hoitoon... Entäpä jos jäisit vielä kotiin lapsen kanssa?
pakkohan se on jäädä kun työpaikka menee jos en nyt viikon sisällä saa lasta hoitoon. Sie alat kuulostaa vähän yhdeltä näistä hoitajista ku noin kovasti hyökkäät miun kimppuun. eihän oo oma lehmä ojassa, eihän ?

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
No just että vainoamaan :) onkohan tää koko juttu Porvoosta päin??
Ja että ihan mailaa tarviit...
vitsi vitsinä hyvät ihmiset, en mie mikää pipi oo. ainakaa ei oo diagnosoitu

Kuulostipas villin lännen meiningiltä...ja anna mennä vain ilmoitusta paikasta eteenpäin, häpeäksi ovat ko.ammattialalle. Ja et todellakaan vie lapsiasi moiseen paikkaan hoitoon, sillä täytyyhän sulla ittelläs olla rauha siitä, että lapsesi voivat hoitopaikassaan hyvin sen koko työaikasi ajan. Napakasti vain vaadit sangen painavien perusteluiden kera lapsillesi uuden hoitopaikan!

sivustaseurannut
Tuota, jospa hoidat sen päänsärkysi ensin ja rauhoitut. KAnnattaisi ehkä käydä juttelemassa vaikka jonkun psykologin kanssa? Ihan ystävällisenä huomautuksena tämä, ei ole vittuilua. Voi olla että käyt vähän ylikierroksilla.

äähh. Ihme paskan jauhamiseks menee taas tääkin, neuvoja kaipasin miten täsät eteenpäin mut aina löytyy näitä...hmm.
jos tämä on mielestäsi valhetta tai provo niin älä nyt vaivaudu sitten kommentoimaan koko aihetta jos turha kerran on. taitaa joka ikinen noiden paskakommenttien kirjottaja olla jonkun sortin hoitaja espoosta itsekin.

...
Musta tuntu aikoinaan ihan samalta, kun omaani hoitoon (päiväkoti) vein. Katoin sitä touhuu, et huh huh. Olihan se tietenki erilaista, ku mitä me kaksistaan himas hissuteltiin päivät pitkät. Nyt ei tunnu enää missää ja on muuten aivan loistava päiväkoti mihin ois aina hirveesti tulijoita.

vieras
Alkuun meni ihan hyvin mut noi vainoamisjutut alkaa kuulostaa vähän ihmeelliseltä, sori vaan. Oisko johtunut siitä että vanhemmat oli paikalla että hoitajat eivät niin kieltäneet lapsia vaan odottivat vanhempien puuttuvan asiaan? En tiedä, tuli vaan mieleen.

tee ilmoitus
Tätini aikoinaan teki ilmoituksen lapsensa hoitopaikasta, jossa meno oli kanssa aika kummaa. Mietti pitkään tarviiko tehdä ilmoitusta. Kun lopulta teki, ja tarkastus tehtiin, pistettiin koko paikka kiinni samoin tein.

Turkilmas
No kyllä mä ainakin uskon sua ap. Ihan jo siksi, että mä olen myös tavannut yhden aivan kaamean perhepäivähoitajan. Olin ilmoittanut, että sijainnilla ei ole merkitystä, pääasia on, että hoitopaikka on ruotsinkielinen. Hoitaja ilmoitti heti ensitöikseen että hän ei sitten puhu ruotsia vaikka se on hänen äidinkielensä.

Sitten kyseinen naisihminen mm. kertoi, että hänen omat isommat lapsensa nukkuu aamuisin yhdeksään asti ja siihen saakka hoitolasten on oltava hiljaa. Ja että ruokaa hän ei anna ellei ole lelut siivottu laatikoihin. Naureskeli mulle että hän on monta kertaa ihan yksikseen sitten syönyt kun lapset ei oo siivonneet lelujaan. Sitten hän tokaisi että "jos vaan vanhemmat tietäis miten mä näitä lapsia täällä komennan...".

Ulos mentyämme hän totesi yhdestä hoitolapsestaan että se ei olekaan vielä kertaakaan karannut. Että pitääkin sitä vähän tarkemmin seurata. Ja lopuksi hän haukkui järjestään jokaisen hoitolapsensa milloin mistäkin syystä.

Mun poika oli silloin 1v5kk, enkä todellakaan voinut edes harkita laittavani häntä tuolle eukolle hoitoon. Soitin sitten päivähoidon järjestäjälle (mikä se sen oikea nimi on, en muista :D ) ja sain onneksi peruutuspaikan ruotsinkieliseen päiväkotiin.

Ilmoituksen tekisin minäkin. Harmittaa etten omassa tilanteessani puuttunut sen enempää tuon kyseisen hoitajan toimintaan.

eräs
Mitäs mieltä olette tällaisesta... Lapseni oli vuosi ja kolme kuukautta ja perhepäivähoitajan yllätin eräs kaunis päivä lapseni sylissään ja poltti tupakkaa samanaikaisesti!
Olin tosi ihmeissäni, mutten uskaltanut sanoa mitään.... Olis pitänyt.

En kyllä jättäisi pientä, enkä isompaakaan tuonne hoitoon.

Itse olen tehnyt yhdestä yksityisestä pph:sta valituksen ja ilmoitin yhdestä epäkohdasta tapatumasta kunnallisen hoitajan luona.

Kyllä vanhemman tulee tuntea luottamusta hoitajiin.

Mä olen tosiaan kerran kääntynyt pph pihasta kotiin muksujen kanssa kun se luottamus vaan hävis just sillä hetkellä...

Kerro lisää
Alkuperäinen kirjoittaja SininenSatutar:
En kyllä jättäisi pientä, enkä isompaakaan tuonne hoitoon.

Itse olen tehnyt yhdestä yksityisestä pph:sta valituksen ja ilmoitin yhdestä epäkohdasta tapatumasta kunnallisen hoitajan luona.

Kyllä vanhemman tulee tuntea luottamusta hoitajiin.

Mä olen tosiaan kerran kääntynyt pph pihasta kotiin muksujen kanssa kun se luottamus vaan hävis just sillä hetkellä...
Miten se luottamus hävisi "just sillä hetkellä", viitaten viimeiseen lauseeseen?

Minnie
Kyllä. Pjaskoja hoitopaikkoja ON olemassa, ei nää oo mitään urbaanlegendoja. Mun tyttö oli alta 2-vuotiaana pari kuukautta ihan hirveässä hoitopaikassa. Minä olin idiootti ja syytän lopun ikääni itseäni kun en tajunnut tilannetta aikaisemmin. Luulin, että vika on minussa ja lapsessa kun hoitoon jääminen ja siellä oleminen oli lapselle niin vaikeaa. Tytöstä myös tuli itkuinen ja ruokatouhut menivät vinksalleen ja tyttö oksenteli hoitopäivän aikana.

Hoitaja tuntui kyl koko ajan kummalta, mut jotenki sitä vaan halus uskoa... mutta, alettiin sit miehen kanssa tehdä pistokokeita ja mentiin hakeen lasta ihan eri aikaan kun piti. Yhdellä kerralla lapset nukkuivat keskenään yläkerrassa. Hoitotäti kipitti sit lujaa postilaatilkolta kun näki mun auton. Mitä jos ne olis heränny ja tullu portaat pää edellä alas?

Eräänä kertana lapset riehuivat keskenään sisällä, hakkasivat toisiaan leluilla ja mun tyttö istui yksin sohvan nurkassa piilossa. Täti tuli monen minuutin päästä takapihan ovesta sisään, oli ollut hermosavuilla.

Viimeinen pisara oli kun hain lasta niin se ressukka seisoi pihalla sateessa pissat housuissa ja piteli pussia missä oli vaatteita oksennuksessa. Siis pieni lapsi joutui kantaa omia sotkuvaatteitaan ja odotella pihalla mua ettei sotkisi hoitajan kotia =( Silloin sanoin, että kiitos hei, enää ei nähdä.

Seuraavana päivänä mentiin päivähoidon-ohjaajalle ja saatiin samantien vaihtaa hoitopaikkaa =) Mutta vaikka kerroin kaiken niin sama hoitaja jatkaa edelleen töitään...

Nyt meillä on ihana hoitopaikka. Tyttökin on tyytyväinen ja muuttunut taas iloiseksi omaksi itsekseen =) + oksentelu loppui.

dh
Alkuperäinen kirjoittaja Minnie:
Kyllä. Pjaskoja hoitopaikkoja ON olemassa, ei nää oo mitään urbaanlegendoja. Mun tyttö oli alta 2-vuotiaana pari kuukautta ihan hirveässä hoitopaikassa. Minä olin idiootti ja syytän lopun ikääni itseäni kun en tajunnut tilannetta aikaisemmin. Luulin, että vika on minussa ja lapsessa kun hoitoon jääminen ja siellä oleminen oli lapselle niin vaikeaa. Tytöstä myös tuli itkuinen ja ruokatouhut menivät vinksalleen ja tyttö oksenteli hoitopäivän aikana.

Hoitaja tuntui kyl koko ajan kummalta, mut jotenki sitä vaan halus uskoa... mutta, alettiin sit miehen kanssa tehdä pistokokeita ja mentiin hakeen lasta ihan eri aikaan kun piti. Yhdellä kerralla lapset nukkuivat keskenään yläkerrassa. Hoitotäti kipitti sit lujaa postilaatilkolta kun näki mun auton. Mitä jos ne olis heränny ja tullu portaat pää edellä alas?

Eräänä kertana lapset riehuivat keskenään sisällä, hakkasivat toisiaan leluilla ja mun tyttö istui yksin sohvan nurkassa piilossa. Täti tuli monen minuutin päästä takapihan ovesta sisään, oli ollut hermosavuilla.

Viimeinen pisara oli kun hain lasta niin se ressukka seisoi pihalla sateessa pissat housuissa ja piteli pussia missä oli vaatteita oksennuksessa. Siis pieni lapsi joutui kantaa omia sotkuvaatteitaan ja odotella pihalla mua ettei sotkisi hoitajan kotia =( Silloin sanoin, että kiitos hei, enää ei nähdä.

Seuraavana päivänä mentiin päivähoidon-ohjaajalle ja saatiin samantien vaihtaa hoitopaikkaa =) Mutta vaikka kerroin kaiken niin sama hoitaja jatkaa edelleen töitään...

Nyt meillä on ihana hoitopaikka. Tyttökin on tyytyväinen ja muuttunut taas iloiseksi omaksi itsekseen =) + oksentelu loppui.
Ohhoh :eek: Ja tollanen vielä sai jatkaa... käsittämätöntä!

hoodrats
Alkuperäinen kirjoittaja huih:
No en todellakaan veisi tuollaiseen paikkaan, en ikimaailmassa, siinä jäisi työ kakkoseksi että heilahtaisi, oli sitten mikä työ tahansa! Tehkää se ilmoitus, mutta onko teillä mitään, millä todistaa? Siis ei sillä, tarvitseeko todisteita vai uskotaanko teitä. Toivottavasti! Kuulostaa kamalalta!
NO EN VEISI MINÄKÄÄN. HIRVEÄ PAIKKA JOS TOSIAAN OLI TOLLAISTA.

Ei kiinnostaisi mikään työpaikka, mieluummin jättäisin työn kuin lapseni tuollaiseen paikkaan.

Minnie
Alkuperäinen kirjoittaja dh:
Alkuperäinen kirjoittaja Minnie:

Ohhoh :eek: Ja tollanen vielä sai jatkaa... käsittämätöntä!
Kyllä, käsittämätöntä. Ja surullista niille lapsille jotka sinne joutuvat.

Mä olin ITSE paikassa jossa hoitotäti ei viitsinyt sen vertaa p*ttään nostaa että olisi päästänyt mut pissalle. Talvipakkasella pissasin usein ulkona housuihin (vaikka muuten olin jo kuiva) ja yks virtsatietulehduskin siitä sitten tuli. Lukitsi rangaistukseksi pimeään vessaan, kaatoi päästä kiinni pitäen piimää kurkusta alas (jota en tänä päivänäkään muuten pysty edes haistamaan! :x) ja näiden lisäksi vielä liuta muita juttuja joita myöhemmin selvisi vaikka ehdin vain muutaman kuukauden hoidossa olemaankin. Äitini oli tosi rikki tilanteesta kun sai asiat selville - hoitosuhde purettiin samantein ja sain onneksi paikan päiväkodista.

Varmasti asiat ja valvonta ovat parantuneet niistä ajoista, mutta silti olen ÄÄRIMMÄISEN tarkka siitä minne lapseni lasken hoitoon. Hyvä ap, tee valitus pph-ohjaajalle! Toivottavasti uusi hoitopaikka järjestyy pian ja osoittautuu luottamuksen arvoiseksi! :heart:

Yhteistyössä