No kyllä mä ainakin uskon sua ap. Ihan jo siksi, että mä olen myös tavannut yhden aivan kaamean perhepäivähoitajan. Olin ilmoittanut, että sijainnilla ei ole merkitystä, pääasia on, että hoitopaikka on ruotsinkielinen. Hoitaja ilmoitti heti ensitöikseen että hän ei sitten puhu ruotsia vaikka se on hänen äidinkielensä.
Sitten kyseinen naisihminen mm. kertoi, että hänen omat isommat lapsensa nukkuu aamuisin yhdeksään asti ja siihen saakka hoitolasten on oltava hiljaa. Ja että ruokaa hän ei anna ellei ole lelut siivottu laatikoihin. Naureskeli mulle että hän on monta kertaa ihan yksikseen sitten syönyt kun lapset ei oo siivonneet lelujaan. Sitten hän tokaisi että "jos vaan vanhemmat tietäis miten mä näitä lapsia täällä komennan...".
Ulos mentyämme hän totesi yhdestä hoitolapsestaan että se ei olekaan vielä kertaakaan karannut. Että pitääkin sitä vähän tarkemmin seurata. Ja lopuksi hän haukkui järjestään jokaisen hoitolapsensa milloin mistäkin syystä.
Mun poika oli silloin 1v5kk, enkä todellakaan voinut edes harkita laittavani häntä tuolle eukolle hoitoon. Soitin sitten päivähoidon järjestäjälle (mikä se sen oikea nimi on, en muista
) ja sain onneksi peruutuspaikan ruotsinkieliseen päiväkotiin.
Ilmoituksen tekisin minäkin. Harmittaa etten omassa tilanteessani puuttunut sen enempää tuon kyseisen hoitajan toimintaan.