A
Annu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Annu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kamala:Alkuperäinen kirjoittaja Annu:Ymmärrän! Minä juuri huusin 4-vuotiaalleni, joka jälleen kerran meni avojaloin hiekkaiseen tuulikaappiin ja sen jälkeen tepasteli yläkertaan. Minkä ihmeen takia, tuhansista sanomisista huolimatta, ei tuon ikäinen ymmärrä, että hiekkaiseen eteiseen ei mennä lampsimaan!!
Hui! Miksi ihmeessä huusit? Eihän nyt hiekka yläkerrassakaan maailmaa kaada!Olisit siivonnut hiekat pois eteisestä, jos noin kyrsii...
En mäkään ymmärrä, että tuollaisen pikkujutun takia pitää oikein HUUTAA lapselle. lapset nyt vaan on sellaisia, etenkin tuon ikäiset, ettei ne aina muista mitä on sanottu. Ainakin omani elää välillä niin omissa mielikuvitusmaailmoissaan, että hyvä kun näkee ja kuulee mitä ympärillä tapahtuu.
Jos oikeasti haluat opettaa lapsellesi tuota asiaa, miksi huudat, miksi et laita siivoamaan niitä hiekkoja pois? Tai ainakin auttamaan niiden siivoamisessa.
Oonko minä ainoa, jolla vain pinna palaa...kyllähän minä sen ymmärrän, että 4v on vielä pieni, eikä hän kiusallaan moista tee...mutta ku ei vaan aina jaksais.
No, onko se huutaminen ollut kovinkin tehokas tapa? Onko lapsi oppinut jotain sen huutosi seurauksena? Jos on, sittenhän se on teillä toiminut. Jatka samaan malliin. Meillä huutaminen ei auta mitään, tulee vaan kaikille paha mieli. Siksi meillä toimitaan eri tavalla.
Enhän mää aina huuda