Erillistaloista

Onko palstalaisilla kokemuksia erillistalo asumisesta? Olemme harkitsemassa uuden erillistalon ostoa, ja olisi kiva saada tietoon hieman plussia ja miinuksia erillistaloasumisesta.

Erillistaloon ollaan päätymässä sen takia, että omakotitaloja saa huonosti täälläpäin uusina, kohtuuhintaisina ja ilman hallinnnjakosopimusta. Lisäksi haluttaisiin kuitenkin vähän enemmän pihaa kuin rivarissa on, joten siksi harkitsemme nyt erillistaloa.

Eli kokemuksia kaipaillaan, kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja anne:
ok... onkos sulla esim linkkiä, jostain minkä meinasitte ostaa?
kuullostaa ihan ok vaihtoehdolta
Esim. http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.931512&portal=eo&portal=eo
näyttää aika kivalta. Hintakin on vielä siedettävä, vaikka piha ei olekaan kovin suuri. Aika harkinta asteella ollaan vielä, vaikka muutto on edessä (jo) noin puolen vuoden päästä.

anne
hyvältä näyttää! :)
ja mihinkäs sitä hirmu pihaa tarviikaan. meillä uusi okt ja naapuritkin melkein yhtä lähellä kun tossa ja tonttikin kuitenkin vaan 890neliötä :)

kinuski
Jestas mikä hinta! Tuollahan sais jo tosi hulppeen omakotitalon, ainakin täältä. No mutta tosi kivalta näytti kyllä. Eiks toi oo enempi niinkuin paritalo? Mut kiva silti. Täällä meillä päin on yks erillistalo myynnissä, ja tänään mun siskon kanssa naurettiin miten ruma voi talo olla, ihan ku pahvilaatikko :D.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap: pakko kysyä et paljonko teidän kuukausi tulot, kun talolla on jättimäinen hinta!!!?? ASUNTO kyllä tosi nätti!
No se riippuu aika paljon kuukaudesta, koska voi olla käydä niin, että en saa puoleen vuoteen palkkaa, mutta keskimääräiset nettotulot on silti hieman päälle 4000 euroa kuussa.

Edit: Siis koko taloudelta.

Joo, tuolla hinnalla sais mukavan omakotitalon pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, mutta itse en jostain syystä pystyisi asumaan siellä pidempään. Se tuntuu jotenkin niin ahdistavalta se haja-asutusalueella asuminen kaukana kaikesta.

kommentti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihminen minäkin:
... kaukana kaikesta.
Ihan offtopicia.

Minä olen usein seilannut kotipaikkakunnan ja pääkaupunkiseudun väliä. Minulle on muodostunut kuva, jossa monet ovat pääkaupunkiseudullakin kaukana kaikesta. Jos vielä tulen Helsinkiin, niin totean, että Porvoon keskusta on todennäköisempi paikka, kuin jokin Helsingin syrjäisistä esikaupunkialueista.

Olisi mukava tietää, missä menee raja siinä, mitä saa tehdä talon sisäpuolella (Esim. takan vaihtaminen toiseen tms.) ja sitten sekin olisi kiva tietää, että jos esim. hajotan vahingossa väliseinän, niin saako sen korjata itse/korjauttaa, ilman että täytyy yhtiölle tehdä selonteot yms.

Olisi mukava tietää, missä menee raja siinä, mitä saa tehdä talon sisäpuolella (Esim. takan vaihtaminen toiseen tms.) ja sitten sekin olisi kiva tietää, että jos esim. hajotan vahingossa väliseinän, niin saako sen korjata itse/korjauttaa, ilman että täytyy yhtiölle tehdä selonteot yms.
Kyllä ainakin meillä saa talon sisäpuolella tehdä mitä vaan. Onhan jo rakennusvaiheessa jollain ollut erilaisia toiveita. Piha-alueella sitten ainakin meillä on rajoituksia, kun on pihaan vaan se hallintaoikeus. Eli kun pihasuunnittelija on päättänyt pistää pihaan idiootit puskat, niitä ei saa heivata pois, hiljaa vaan mielessä toivoa että kuolisivat pois, ja sitten taloyhtiön kokouksessa äänestää sen puolesta, ettei niitä uusita.

Vieras
Joo, tuolla hinnalla sais mukavan omakotitalon pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, mutta itse en jostain syystä pystyisi asumaan siellä pidempään. Se tuntuu jotenkin niin ahdistavalta se haja-asutusalueella asuminen kaukana kaikesta.
Ja mä en taas missää nimessä ostas kämppää haja-asutusalueen ulkopuolelta. Kyllä jos asunnon ostaa niin siinä pitää sitten olla naapureihin tarpeeks hajurakoo. Eikä mitää "sillit suolassa" pari- tai erillistalo asumista.

Yhteistyössä