Erilaiset äidit

huoooh
[QUOTE="vieras";27573398]Mä olen kyllä Katylinsan kanssa samaa mieltä. Kiva kun joku uskaltautuu mustana sanomaan tuon.

Itseäni on aina vituttanut nämä ensisynnyttäjät, jotka vinkuvat sektiota ja ne jotka vinkuvat sitä, koska eivät halua että alapää "levähtää" tai että synnytys sen kummemmin sattuu.

Ihan turhaa rahanhaaskausta tämmöiset. Minusta jokaisen, joka vaatii turhia leikkauksia, sietäisi itse, omasta pussistaan maksaa koko lysti. VOI VITTU! Kun ei vielä edes tiedä, mistä on kysymys, vaaditaan jo suureen ääneen leikkausta.[/QUOTE]

Mä en käsitä mitä se sun alapäätäs kutittaa valitseeko joku sektion vai alatiesynnytyksen?
Kun jokaisella on oikeus sitä vaatia, oli ensisynnyttäjä tai ei.
Asioita voi pelätä vaikkei olisi ikinä kokenutkaan.
 
"vieras"
Mä en käsitä mitä se sun alapäätäs kutittaa valitseeko joku sektion vai alatiesynnytyksen?
Kun jokaisella on oikeus sitä vaatia, oli ensisynnyttäjä tai ei.
Asioita voi pelätä vaikkei olisi ikinä kokenutkaan.
Kutittaa sellaiset ihmiset, jotka menevät koko elämänsä luovimalla ja valitsevat aina sen helpoimman mahdollisen reitin.
Jos on äheltänyt sitä lasta alullekin, lienee kohtuullista että on nainen myös silloin kun se on aika pungertaa pihalle, eikä heti syöksy itkien sektioon.

Mä pidän automaattisesti hiukan yksinkertaisena tälläistä ihmistä. Tuskin kellekään joka raskaaksi hankkiutuu tulee yllätyksenä että synnytys tuppaa sattumaan, ei sen lapsen kuulukaan tulla eteesi kuin Manulle illallinen.
Tai kuten tuo Alexandra eilisessä Erilaiset äidit jaskosssa sanoi; olisi hyvä, jos lapset kasvaisivat kuplassa huoneen nurkassa ja vain puhkaistas kupla kun vauva on valmis syntymään.

Musta on muutenkin naurettavaa, että leikatut äidit kertovat suureen ääneen SYNNYTTÄNEENSÄ. Leikkauksella kun ei ole mitään tekemistä SYNNYTYKSEN kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: matrjoshka
huoh.
[QUOTE="vieras";27573494]Kutittaa sellaiset ihmiset, jotka menevät koko elämänsä luovimalla ja valitsevat aina sen helpoimman mahdollisen reitin.
Jos on äheltänyt sitä lasta alullekin, lienee kohtuullista että on nainen myös silloin kun se on aika pungertaa pihalle, eikä heti syöksy itkien sektioon.

Mä pidän automaattisesti hiukan yksinkertaisena tälläistä ihmistä. Tuskin kellekään joka raskaaksi hankkiutuu tulee yllätyksenä että synnytys tuppaa sattumaan, ei sen lapsen kuulukaan tulla eteesi kuin Manulle illallinen.
Tai kuten tuo Alexandra eilisessä Erilaiset äidit jaskosssa sanoi; olisi hyvä, jos lapset kasvaisivat kuplassa huoneen nurkassa ja vain puhkaistas kupla kun vauva on valmis syntymään.

Musta on muutenkin naurettavaa, että leikatut äidit kertovat suureen ääneen SYNNYTTÄNEENSÄ. Leikkauksella kun ei ole mitään tekemistä SYNNYTYKSEN kanssa.[/QUOTE]

Jaa, sä oot näitä joille sektio ei ole synnyttämistä lainkaan.
Turha jatkaa keskustelua kanssasi lainkaan.

I rest my case.
 
[QUOTE="vieras";27573494]Kutittaa sellaiset ihmiset, jotka menevät koko elämänsä luovimalla ja valitsevat aina sen helpoimman mahdollisen reitin.
Jos on äheltänyt sitä lasta alullekin, lienee kohtuullista että on nainen myös silloin kun se on aika pungertaa pihalle, eikä heti syöksy itkien sektioon.

Mä pidän automaattisesti hiukan yksinkertaisena tälläistä ihmistä. Tuskin kellekään joka raskaaksi hankkiutuu tulee yllätyksenä että synnytys tuppaa sattumaan, ei sen lapsen kuulukaan tulla eteesi kuin Manulle illallinen.
Tai kuten tuo Alexandra eilisessä Erilaiset äidit jaskosssa sanoi; olisi hyvä, jos lapset kasvaisivat kuplassa huoneen nurkassa ja vain puhkaistas kupla kun vauva on valmis syntymään.

Musta on muutenkin naurettavaa, että leikatut äidit kertovat suureen ääneen SYNNYTTÄNEENSÄ. Leikkauksella kun ei ole mitään tekemistä SYNNYTYKSEN kanssa.[/QUOTE]

Henk.koht en ymmärrä miksi pitäisi tarkoituksella tehdä kaikki niin vaikeasti kuin mahdollista.

Tai sitten asiat eivät ole noin mustavalkoisia ja se (pelko)sektiolla lapsensa saanut on muiden asioiden eteen tehnytkin paljon enemmän töitä kuin se jonka saavutus on alatiesynnytys. Enkä nyt tiedä mahtaako pelkosektioa saada ihan vaan sillä että toteaa ettei halua synnyttää, eiköhän siellä pyöritä kuitenkin tulemaan - ja jopa painostamaan alatiesynnytykseen.

Itse en kyllä sektiolla lapseni saaneena ole koskaan sanonut synnyttäneeni enkä kyllä muista noin irl törmänneeni kehenkään pelkosektion läpikäyneeseen jolle on tärkeää että sektio lasketaan synnytykseksi. Enemmänkin tuota on ollut heillä ketkä ovat halunneet synnyttää ja joutuneet vasten tahtoaan -ehkä synnytyksen ollessa jo pitkällä kiireelliseen/hätäsektioon.
 
mulle
Mä en käsitä mitä se sun alapäätäs kutittaa valitseeko joku sektion vai alatiesynnytyksen?
Kun jokaisella on oikeus sitä vaatia, oli ensisynnyttäjä tai ei.
Asioita voi pelätä vaikkei olisi ikinä kokenutkaan.
sektiokin on synnytys, mutta yhteiskunnalle pääsääntöisesti HUOMATTAVASTI kalliimpi vaihtoehto. Nykyisin kaikkea mitataan rahassa ja joka paikassa pitäs säästää. Ei kukaan muukaan voi valita millaisen leikkauksen haluaa julkisilla varoilla tehtävän.
 
"vieras"
sektiokin on synnytys, mutta yhteiskunnalle pääsääntöisesti HUOMATTAVASTI kalliimpi vaihtoehto. Nykyisin kaikkea mitataan rahassa ja joka paikassa pitäs säästää. Ei kukaan muukaan voi valita millaisen leikkauksen haluaa julkisilla varoilla tehtävän.
Mutta kun mä HALUUUUUN. Mä haluan vain semmoisen ihqun vauvan jonka voi pukee niiqu adduun ja silleen. Tokikaan mä en siis luonnollisesti haluu mitään kipuu kärsii sen takii. Eix vavvoi saa niinqu Stokkalt? Ai ei vai oikeesti? No okei, mä haluun sit heti kaikki kivunlievitykset ja pelkosektion, koska se sattuu se synnytys. Luin netist.

Mun on kuitenki päästävä sänkyyn heti ens viikol Jamin kaa ja mä en haluu et mun alapää levähtää.
 
"mhm"
[QUOTE="vieras";27573571]Miksi päivänselvästä asiasta pitäisi vääntää?

Leikkaus on leikkaus. Synnytys on synnytys.

So simple =).[/QUOTE]

"Sectio Caesarea, on leikkaus, jossa lapsi syntyy äidin vatsanpeitteiden ja kohdun läpi tehdyn viillon kautta."

"Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta"

Molemmissa syntyy. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="mhm";27573628]"Sectio Caesarea, on leikkaus, jossa lapsi syntyy äidin vatsanpeitteiden ja kohdun läpi tehdyn viillon kautta."

"Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta"

Molemmissa syntyy. ;)[/QUOTE]

Lukihärö?

"ON LEIKKAUS, jossa lapsi syntyy".




LEIKKAUS, ei SYNNYTYS. Syntyy kyllä. Lapsi syntyy LEIKKAUKSELLA, äiti ei SYNNYTÄ.

Menikö perille? Minulla on vielä hiukan rautalankaa jos tarvis =).
 
hauska viesti oli
[QUOTE="vieras";27573610]Mutta kun mä HALUUUUUN. Mä haluan vain semmoisen ihqun vauvan jonka voi pukee niiqu adduun ja silleen. Tokikaan mä en siis luonnollisesti haluu mitään kipuu kärsii sen takii. Eix vavvoi saa niinqu Stokkalt? Ai ei vai oikeesti? No okei, mä haluun sit heti kaikki kivunlievitykset ja pelkosektion, koska se sattuu se synnytys. Luin netist.

Mun on kuitenki päästävä sänkyyn heti ens viikol Jamin kaa ja mä en haluu et mun alapää levähtää.[/QUOTE]
hah.hah! tää oli hauska!
 
"mhm"
[QUOTE="vieras";27573649]Lukihärö?

"ON LEIKKAUS, jossa lapsi syntyy".




LEIKKAUS, ei SYNNYTYS. Syntyy kyllä. Lapsi syntyy LEIKKAUKSELLA, äiti ei SYNNYTÄ.

Menikö perille? Minulla on vielä hiukan rautalankaa jos tarvis =).[/QUOTE]

Niin? Synnyttävien osastolla sektiolla synnyttäneetkin ovat ja sairaalapapruissa lukee juurikin tuo "sektiolla synnyttänyt".

Väännä sitä rautalankaa mihin suuntaan lystäät. :)
 
[QUOTE="vieras";27573610]Mutta kun mä HALUUUUUN. Mä haluan vain semmoisen ihqun vauvan jonka voi pukee niiqu adduun ja silleen. Tokikaan mä en siis luonnollisesti haluu mitään kipuu kärsii sen takii. Eix vavvoi saa niinqu Stokkalt? Ai ei vai oikeesti? No okei, mä haluun sit heti kaikki kivunlievitykset ja pelkosektion, koska se sattuu se synnytys. Luin netist.

Mun on kuitenki päästävä sänkyyn heti ens viikol Jamin kaa ja mä en haluu et mun alapää levähtää.[/QUOTE]

Noinhan se tietty aina onkin. :D

Lisäksi ihmettelen mistä on keksitty ne kaikki järjettömät jutut kuinka sektion jälkeen muka olisi hirveitä kipuja, että toipuminen kestäisi viikkoja samalla kun alatiesynnyttäneet kykenevät samoin tein kävelemään ulos synnytyssalista ja jatkamaan elämää normaalisti. Että sektiosta muka jäisi joku ruma arpi ja kipuileva/tunnoton kohta vuosiksi eteenpäin. Tai että toimenpiteeseen muka liittyisi vielä riskejä niin äidille kuin lapsellekin jne.

Käsittämätöntä potaskaa kun sektiolla vauvan saaminen on sama kuin tilaisi sen postimyynnistä; helposti ilman kipua tai kropan rasitusta niin ettei synnytyksestä jää mitään jälkiä kroppaan.
 
"vieras"
vaikutti tosi ihanalta ihmiseltä se äiti ja tosi suloinen tyttö. Ihmettin vaan (tietämättömänä ehkä) että miten se kanteli kopassa sitä muksua ( 8pv leikkauksesta). Eikös sektion jälkeen ole jotain rajoituksia nostelun suhteen?
 
"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";27573742]vaikutti tosi ihanalta ihmiseltä se äiti ja tosi suloinen tyttö. Ihmettin vaan (tietämättömänä ehkä) että miten se kanteli kopassa sitä muksua ( 8pv leikkauksesta). Eikös sektion jälkeen ole jotain rajoituksia nostelun suhteen?[/QUOTE]

Minustakin oli todella valloittavan positiivinen ihminen! Melkoinen tilanne asunnottomuuden ja yksinhuoltajuuden kanssa ja silti vaan niin jotenkin valoisa ja lämmin olemus koko ajan. Olen tässä sivusta seurannut ystäväpiirin 30+ ekoja raskauksia useampiakin viimeisen vuoden aikana ja kyllä on vaikeaa.. Monet on aivan 'viimeisillään' jo jossain puolen välin paikkeilla ja kauppakassiakaan ei enää kantaa voi kun sattuu ja VOI OLLA että rupee supistelemaan.. kotiin linnottaudutaan sohvalle kuin Saban kuningattaret mahan kanssa ja mihinkään ei voi lähteä kun VOI ruveta supistelemaan. On työpaikat ja omistusasunnot ja silti ahdistaa ja masentaa kaikki että miten ne rahat sitten riittää kun vapaalla ollaan ja ah ja voih kaikelle. Miehet on kuvioissa ja passaa ja palvelee kaiken nokan eteen ja silti niistäkin tuntuu löytyvän vaan valituksen aihetta.. Kauhulla odotan mitä se alitus on sitten kun se vauva tosiaan syntyy ja sitä univelkaa alkaa kertymään. Huoh.

Toivon että ottaisivat pikkusen mallia tästä eilisestä naisesta ja hänen asenteestaan. :) Tosi hyvin hän näytti sektiosta toipuneen, ehkäpä hänellä ei ollut vaihtoehtojakaan siinä kohtaa, eli itse oli vauva mukana kannettava kun apuja ei ollut? Minulle jäi kyllä käsitys että isä oli selvillä, mutta isän itsensä vuoksi ne testit pitäisi tehdä. Todisteeksi isälle siis.
 
  • Tykkää
Reactions: röppö
Kyllä tuo äiti tiesi itse lapsen isän,mutta isä ei myöntänyt olevansa lapsen isä joten isyystesteistä piti saada 100 % varmuus jotta asioissa voidaan edetä.

Joku puhui tuon äidin elämänhallinnan olevan hukassa..
Minusta se elämänhallinta ei ollut hukassa ja jos joskus onkin ollut niin ottanut opikseen virheistään,eikä niitäkään pelännyt myöntää julkisesti.
 
piiipaa
kiva tyyppi mutta miksi hakee asuntoja tyyliin vaan joltai sadolta jne, yksityisiltä saa asuntoja, ja niitä on tarjolla myös helsingissä, ei pitäis olla kauhean vaikeaa saada jos ei ole vuokravelkaa jne. (kattelen vasta alkua en tiedä saako asunnon jossain vaiheessa ohjelmaA)
 

Yhteistyössä