erikoinen nimiratkaisu exällä..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mikäs siinä,jokainen tietty antaa lapselleen sen nimen mistä tykkää,mut tuntuu tää nyt vähän eriskummalliselta..
Minun tyttäreni ekasta liitosta on "maija". miehen kanssa tuli ero ja löysin uuden,perustettiin sitten uusperhe ja saatiin yhteinen lapsi "ville". no eipähän tämäkään liitto ikuisuutta kestänyt ja nyt olen kahden lapsen yh. miehellä on uusi vaimo ja heille syntyi pari kuukautta sitten vauva. hieno juttu ei siinä mitään MUTTA tämän vauvan nimeksi tuli myös "maija".......:eek:

että meidän villellä on nyt sitten kaksi maija nimistä sisarpuolta....
 
Jospa Maija oli se nimi, minkä miehen nykyinen vaimo on aina halunnut lapselleen?

En mä ainakaan olisi jättänyt antamatta sitä ainoaa oikeaa nimeä lapselleni vain siksi, että miehen entisen vaimon entisestä liitosta saama lapsi on saman niminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ei kai edes puolisisarukset voi suomessa olla saman nimisiä...??
Mut eihän ne ole puolisisaruksia. Miehen exän lapsi exän ekasta liitosta ei ole mitään sukua miehen uudelle vauvalle, eikä takuulla asu samassa taloudessakaan. Eri asia jos mies olis antanut uudelle vauvalle oman esikoisensa nimen eli sen "Villen"
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ei kai edes puolisisarukset voi suomessa olla saman nimisiä...??
mut katsos kun ei nämä maijat ole edes puolisisaruksia.
minun maija on minun ja ex-exän, toinen maija exän ja hänen vaimonsa.
mutta empähän vaan ymmärrä..."minun maijalle" exä oli kuitenkin isähahmo lähes 5vuotta...jotenkin luulis ettei nyt samaa nimeä laittas.
 
hei
Oletko ajatellut, että miehesi nykyinen vaimo, sen "maijan" äiti on päättänyt nimestä ja päättänyt sen kenties jo ennen kuin mieheesi tutustui eli kyseessä ei ole matkiminen, vaan se, että pitää tästä nimestä.

Ymmärsinkö oikein, että ensimmäinen maija ei ole tämän miehen lapsi, vaan sinun edellisen liiton lapsi, eli miehellä on ville sinun kanssa ja maija nyxän kanssa?

Toisekseen: nämä maijat tuskin koskaan kohtaavat. Sinun maijasi tapaa omaa isäänsä, ja ville tapaa omaa isäänsä, maija ei tapaa sinun maijaasi.

???

 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ei kai edes puolisisarukset voi suomessa olla saman nimisiä...??
mut katsos kun ei nämä maijat ole edes puolisisaruksia.
minun maija on minun ja ex-exän, toinen maija exän ja hänen vaimonsa.
mutta empähän vaan ymmärrä..."minun maijalle" exä oli kuitenkin isähahmo lähes 5vuotta...jotenkin luulis ettei nyt samaa nimeä laittas.

Juu, mutta eron jälkeen ex-miehesi tapaa vain omaa lastaan, ei sinun edell. liiton maijaasi.
 
ap
tuskinpahan nuo maijat usein kohtaavat. ja eipähän siinä mitään,kuten sanoin jokainen valitsee sen nimen mistä tykkää..vähän vaan kummastelin. ja kummasteli tuo oma maijanikin :D
 
Kerran luin jostain kun joku kysyi voiko veljeksillä olla sama kutsumanimi, kysyjä oli "Olli" ja isän b-sarjan lapsesta tuli "Olli-Pekka". Niin joku nimiasiantuntija vastasi, ett voi, nuo ei teknisesti ole sama nimi. Toinen nimihin saa olla sama.

Exäsi ratkaisu on vähän erikoinen, mutta epäilen, että siellä on uudella rouvalla ollut maija just SE nimi. :)
 
Aika hhmmmm.... jännä juttu.

Tästä tuli mieleen, että mun exän entinen vaimo laittoi esikoisensa toiseksi tai kolmanneksi nimeksi saman nimen kuin exän toinen nimi on. Eikä siis exä ole sen lapsen isä. :xmas: Ja olipa se lapsi hetken aikaa exän sukunimelläkin, kun äidillään oli avioliiton jälkeen tämä nimi eikä ollut vielä tehty isyydentunnustusta. :xmas:

Mutta siis en mä varmaan itte pystyisi antamaan lapselleni nimeä joka liittyisi jotenkin exään noinkin läheisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuskinpahan nuo maijat usein kohtaavat. ja eipähän siinä mitään,kuten sanoin jokainen valitsee sen nimen mistä tykkää..vähän vaan kummastelin. ja kummasteli tuo oma maijanikin :D
No, sano että maija sun nimi on niin hieno, että se annetaan niin monelle lapselle...

Meinasin laittaa kakkoselleni nimeksi "heikki", mutta sukulainen muistutti että eikös suvussa ole jo yksi "heikki Heikkinen", joten annoin eri nimen Kakkoselle.
Kolmoselle sitten annoin nimen "heikki", koska ei ole heikkinen vaan isänsä mukaan "Jokunen", ja siinä vaiheessa tosin päätin, että on vauva on heikki vaikka olisikin sukunimenä heikkinen, koska en edes tiedä, missä päin tuo heikki-serkku vaikuttaa.
On siis serkku minulle isäni puolelta, mutta asuu äitinsä kanssa, enkä tapaa häntä enkä tapaa kyllä setäänikään...
Eivä siis kohtaa koskaan.

Luultavasti suku ihmetteli, mummohan on sama meille, minulle että heikki-serkulle.. mutta kun emme tapaa edes siellä mummolassa, paitsi ehkä joskus mummon hautajaisissa.

Sama tilanne varmaan ex-miehesi maijan ja sinun maijasi suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Tästä tuli mieleen, että mun exän entinen vaimo laittoi esikoisensa toiseksi tai kolmanneksi nimeksi saman nimen kuin exän toinen nimi on. Eikä siis exä ole sen lapsen isä.
mä oon nolo :ashamed: . mun esikoisella on toisena nimenä sama kuin mun ex:n toinen nimi. ja ex ei siis ole lapsen isä. nimi tuli lapsen isäsuvusta "perintönä", enkä ees tajunnu asiaa ennen ku esikoinen oli pari vuotta.... enpä kyllä paljon eksää miettiny siihen aikaan kun nimeä annettiin. ja vaikka olisin muistanutkin, niin se kuitenkin oli miehen suvun nimi...
 

Yhteistyössä