ERIAIKAINEN KYLÄÄNTULO

Hei, mieheni vanhemmat ovat eronneet silloin kun mieheni on ollut ihan pieni lapsi. Minua SAPETTAA aina kun on jotkut juhlat esim. lapsemme syntymäpäivä, ristiäiset...mieheni isä ja äitipuoli eivät voi tulla kylään silloin kun muutkin vieraat eli silloin kun on kutsuttu. Mieheni äiti kyllä uuden kanssa tulee kun kutsutaan. Mieheni isä ja äitipuoli tulevat sitten joskus seuraavana päivänä. Miksi aikuiset ihmiset eivät voi unohtaa hetkeksikään vanhoja riitojaan edes lapsensa tai lapsenlapsensa takia???!!! En ymmärrä. Pieni tyttömmekin ihmettelee ja sitten myöhemmin tarjottavatkin on jo loppu ymymymym....... :$
 
Aika monessa perheessä on tuo sama juttu. Tosin meillä niinpäin että lasten perheet kutsuu meidät eri aikaan kylään. Pelkäävätköhän että rupeamme riitelemään jos satumme sinne yhtäaikaa.

Sisareni ilmoitti aikoinaan että ei tule kylään samoihin paikkoihin jonne exää kutsutaan. Sanoi siis niin että jos "se sika" käy teillä kylässä niin minua ei sitten tarvitse kutsua. No, 15 vuotta on mennyt näinkin. Enkä minäkään mene muihin kyläpaikkoihin jos minun exä on kutsuttu. Ainoastaan lasten luona voin käydä.
 
Me olemme kovasti harjoitelleet tuota samanaikaista kyläilyä ex:en kanssa.....minä ja ex tulemme toimeen kohtuullisesti, voimme olla samoissa juhlissa ilman sen kummenpaa torailua, on ollut useita häitä, syntymäpäiviä ja hautajaisia.
Mieheni ex on taas tapaus erikseen.. hän ei tule mihinkään selvinpäin ja silloin saattaa arvostelukyky pettää.. mm. poikansa häissä hän halusi alkaa keskustelemaan jakamattomista postimerkkikokoelmista... onneksi hänen veljensä sanoi että nyt on nuorten juhla ja nyt ei jaeta postimerkkejä :kieh: ... ilman hänen veljensä väliintuloa tilanne olisi voinut kehittyä "mielenkiintoiseksi"

Mielestäni aikuisten sivistyneiden ihmisten pitää pystyä olemaan korrektissa kanssakäymisessä myös ex-puolisoiden kanssa
 
Näin sujuu meillä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 13:46 PINJA kirjoitti:
Hei, mieheni vanhemmat ovat eronneet silloin kun mieheni on ollut ihan pieni lapsi. Minua SAPETTAA aina kun on jotkut juhlat esim. lapsemme syntymäpäivä, ristiäiset...mieheni isä ja äitipuoli eivät voi tulla kylään silloin kun muutkin vieraat eli silloin kun on kutsuttu. Mieheni äiti kyllä uuden kanssa tulee kun kutsutaan. Mieheni isä ja äitipuoli tulevat sitten joskus seuraavana päivänä. Miksi aikuiset ihmiset eivät voi unohtaa hetkeksikään vanhoja riitojaan edes lapsensa tai lapsenlapsensa takia???!!! En ymmärrä. Pieni tyttömmekin ihmettelee ja sitten myöhemmin tarjottavatkin on jo loppu ymymymym....... :$
Kaunis ajatus, että kaikki riitapukarit voisivat olla paikalla samoissa juhlissa =). Itselläni on sisko, jonka kanssa olen laittanut välit kokonaan poikki, siskon epärehellisyyden (petos) takia (. Emme kutsu häntä meille perhejuhliin tai kylään. Hänellä ei ole mitään asiaa meidän kotiimme :( . Emme myöskään mene juhliin, joihin hänet on kutsuttu mukaan.

Pidän täysin mahdottomana ajatusta, että pilaisin ajalla ja työllä valmistellut perhejuhlamme kutsumalla juhliin todellakin ei-toivotun vieraan.

Mietipä asiaa myös päivänsankarin kannalta. Onkohan hänestä mukavaa, että kotiin/juhlapaikalle kokoontuu erittäin huonoissa väleissä/välirikossa olevia ihmisiä :(? Enpä usko. Juhlatunnelma on pilalla kaikilta.

Perhejuhlat, esim. lasten syntymäpäivät, suunnittelemme jo etukäteen useammalle päivälle. Tarjottavat valmistamme niin, että tarjottava on tuoretta. Pakastinkin on apuna. Ja jos on pieni asunto, niinkuin meillä, vieraat on kutsuttavakin eri päivinä =) .

Ja minusta on mukavaa kun lasten syntymäpäivinä saa seurustella rauhassa vaikkapa lasten kummien kanssa, ilman että isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat samaan aikaan paikalla. Lapsetkin jaksavat ottaa paremmin kontaktia aikuisiin, kun vieraita käy kerralla vain muutama

Inhottavat ihmiset jätän kokonaan kutsumatta meille =). En näe asiassa mitään ongelmaa =).
 
Olen edellisen kanssa samoilla linjoilla. Joidenkin ihmisten kemiat eivät vain sovi yhteen, eikä sitä tarvitse keinotekoisesti yrittääkään. Vanhat kaunat eivät unohdu. Pahinta on se, jos aletaan puolia valitsemaan - että ketä jätetään kutsutta.

Kyllä sitä sopii useammallekin päivälle juhlia jakaa. Joulut sitten vuorovuosina.

Omat vanhemmat erosivat kun olin pieni ja hyvin kasvoin tähän ajattelutapaan. Aloittajan tytärkin oppii pitämään tilannetta vain normaalina. Suvaitsevuuttahan sekin on, ettei yritä tiettyjä ihmisiä ympätä yhteen :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 15:05 Vieras kirjoitti:
Olen edellisen kanssa samoilla linjoilla. Joidenkin ihmisten kemiat eivät vain sovi yhteen, eikä sitä tarvitse keinotekoisesti yrittääkään. Vanhat kaunat eivät unohdu. Pahinta on se, jos aletaan puolia valitsemaan - että ketä jätetään kutsutta.

Kyllä sitä sopii useammallekin päivälle juhlia jakaa. Joulut sitten vuorovuosina.

Omat vanhemmat erosivat kun olin pieni ja hyvin kasvoin tähän ajattelutapaan. Aloittajan tytärkin oppii pitämään tilannetta vain normaalina. Suvaitsevuuttahan sekin on, ettei yritä tiettyjä ihmisiä ympätä yhteen :)
Paksunnetulla tarkoitan, että puolia valitaan tilanteessa jossa itsellä ei ole mitään näitä henkilöitä vastaan - että puolet valitaan sen vuoksi, että joku muu ne osoittaa... Meillekään ei kutsuta ihmisiä joista emme itse pidä :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 15:05 Vieras kirjoitti:
Olen edellisen kanssa samoilla linjoilla. Joidenkin ihmisten kemiat eivät vain sovi yhteen, eikä sitä tarvitse keinotekoisesti yrittääkään. Vanhat kaunat eivät unohdu. Pahinta on se, jos aletaan puolia valitsemaan - että ketä jätetään kutsutta.

Kyllä sitä sopii useammallekin päivälle juhlia jakaa. Joulut sitten vuorovuosina.

Omat vanhemmat erosivat kun olin pieni ja hyvin kasvoin tähän ajattelutapaan. Aloittajan tytärkin oppii pitämään tilannetta vain normaalina. Suvaitsevuuttahan sekin on, ettei yritä tiettyjä ihmisiä ympätä yhteen :)
Paksunnetulla tarkoitan, että puolia valitaan tilanteessa jossa itsellä ei ole mitään näitä henkilöitä vastaan - että puolet valitaan sen vuoksi, että joku muu ne osoittaa... Meillekään ei kutsuta ihmisiä joista emme itse pidä :saint:
 

Yhteistyössä