Ergon kantoreppu

Ostin sen ku tyttö oli ihan pieni mut eka kerran käytettiin n. 4 kk vanhana. Sitte vasta käyttöön kun vauva kannattelee kunnolla päätään.
Suosittelen, on todella hyvänolonen itellä päällä ja vauvalla on todella hyvä asento siinä ku vertaa esmes babybjörniin.
Täällä on aiemminkin aiheesta keskusteltu, vertailtu kantoliinaa ja rintareppuja yms... lue vertailuja. Mutta mun mielipide on et ergo on paras ainaski meille vaikken oo kaikkia mahdollisia kokeillutkaan ku ei oo tarvinnu! =)
 
on helppo nukuttaa meitin neitiä (5,5 kk) ja totean, kuten tellervokin: todella hyvän oloinen päällä - ei paina eikä purista =) Olen käyttänyt aiemmin jonkin verran kantoliinaakin, mutta Ergo voittaa ainakin meitin kohdalla kantoliinan seuraavista syistä: 1) nopea laittaa päälle, 2) mieskin tykkää kanniskella neitiä Ergossa...Patapumista ei meitillä valitettavasti ole kokemusta...
 
Ammattilainen
http://keskustelu.kaksplus.fi/t944585

Tässä yksi keskustelu viime viikolta. Siellä yhdessä viestissä luetellaan ergon ja patapumin eroja. Meillä on kannettu ilman insertiä n. 4kk eteenpäin.
 
Ergo on aivan ihana. Valmistaja suosittelee sitä 5kk iästä eteenpäin. Mutta lapsia on niin erikokoisia, joku kolmikuinen sopii siihen ja joku viisikuinen voi olla vielä liian nafti. Tärkeintä on siis, että lapsen jalat yltävät silleen ulos repusta, että polvi pystyy taittumaan eikä jalat jää sojottamaan suoriksi. Silloin on riittävän iso. Meillä esim. potra poika oli Ergoon aivan passeli jo siinä 3,5kk iässä.

Ergon käyttöikä on todella pitkä, insertin kanssa jopa vastasyntyneestä viisivuotiaaksi asti! Painoraja on 28 kiloa eli se ei ainakaan tule vastaan! :D Minä kannan vielä loistavasti nelivuotiasta tytärtäni selässä.

Joku kysyi Ergon ja Patapumin eroa. Ei kai niillä suuria eroja ole, Ergo on se alkuperäinen ja Patapum yms. reput kopioita siitä. Ja alkuperäinen on mielestäni aina muita vähän parempi. ;) Ergossa taitaa olla ainakin paremmat toppaukset, kuin Patapumissa.
 
Ergo on ihan huippu ja ostin sen juuri itselleni, kunnes tajusin että siinä vauva ei voi olla kasvot menosuuntaan päin (rintapuolella) ja siitäkös ei meidän vauva tykkää.... Mutta egonomisesti se sopii selkään/rintaan kuin nakutettu ja ei tunnu pahalta. Edelleen siis joutuu käyttämään Babybjörniä kun vauva haluaa vilkuilla ympärilleen.
 
OOn kantanut meidän isoa neitiä 2,5 vuotta siinä ja oikein hienosti menee vielä!!
Myös pikkuveli on ollut kyydissä ja ikää hällä 8 kk.TUossa 5 kk ikäisenä aloin siinä kantamaan,mutta musta se on 4 kk kun suositellaan alkaa kantoa.

Ergossahan voi kantaa kyljessä ja selässä myös jos vauva ei tykkää olla vatsaanpäin.
Meillä on mennyt oikein hienosti ja tuo neidin painokaan ei tunnu yhtään missään!!(13 kiloa) eli on loisto-ostos!!
 

Yhteistyössä