Erätukku-verkkokaupan ulkoiluvaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulkoileva Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulkoileva Äiti

Vieras
Onko kellään kokemusta Eräkauppa-nimisen verkkokaupan tuotteista ja toiminnasta? Kotiin tuli kuvasto, jossa oli mielestäni hyvännäköinen ja edullinen ulkoilupuku (http://ulkoilu.eratukku.fi/tara-ulkoilijan-kalvopukusetti-p-2082.html). Melkein liian hyvä ollakseen totta...??

Googlasin Eräkaupan ja aika huonoa palautetta on ihmiset kirjoittaneet. :( Mutta olisiko kauppa petrannut viime vuosina?

Tuskinpa mikään tuulipuku on aidon sadepuvun veroinen. Onko kukaan pitänyt noita pukuja kunnon vihmovassa rankkasateessa? Luulisi vesi tulevan läpi ainakin varttitunnin aikana. Itselläni on kaksikin saman hintaluokan pukua jotka on urheilukaupasta ostettu. Kumpikaan niistä ei pidä vettä kunnon rankkasateessa. Kiiltäväpintainen Rukka-merkkinen puku kestää kyllä pienen vesisateen mutta rankkasateessa vesi tulee todella nopeasti läpi, ihan muutamassa minuutissa kastuu kunnolla. Varsinkin 10 km pyöräilymatkalla kastuu ihan likomäräksi pienemmälläkin sateella. Entinen Umbron puku ei pitänyt senkään vertaa. Mutta tosiaan kiinnostais kuulla käyttökokemuksia näistä.

Alkuperäinen kirjoittaja lenkkeilevä sh:
Tuskinpa mikään tuulipuku on aidon sadepuvun veroinen. Onko kukaan pitänyt noita pukuja kunnon vihmovassa rankkasateessa? Luulisi vesi tulevan läpi ainakin varttitunnin aikana. Itselläni on kaksikin saman hintaluokan pukua jotka on urheilukaupasta ostettu. Kumpikaan niistä ei pidä vettä kunnon rankkasateessa. Kiiltäväpintainen Rukka-merkkinen puku kestää kyllä pienen vesisateen mutta rankkasateessa vesi tulee todella nopeasti läpi, ihan muutamassa minuutissa kastuu kunnolla. Varsinkin 10 km pyöräilymatkalla kastuu ihan likomäräksi pienemmälläkin sateella. Entinen Umbron puku ei pitänyt senkään vertaa. Mutta tosiaan kiinnostais kuulla käyttökokemuksia näistä.

Ainakin nuo metsästysasut kestävät.

mulla on yks erätukun kevät ulkoilupuku ja viime kesänä pidin sitä kaatosateessa päälläni, eikä yhtään kosteutta tullut läpi. Mutta vastaavasti puku ei ole kovin hengittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja alaston sydän:
Meillä on myös pari Erätukun kalvopukua ja olen todella tyytyväinen niihin. Taitavat muuten olla ihan just samanlaiset kuin minkä linkitit.

Oliko ne saman hintaisia ja pitääkö ne rankkaakin vesisadetta?

Mä tilasin erätukun kalvopuvun ja se oli kyllä niin huono että oli pakko lähettää takas! Ei hengitä ollenkaan ja kahisee ku kävelee.

Satsaa kunnon kuoripukuun, mä sain adidaksen 400 e kuoritakin 150 e alennuksesta ja se on tosi hyvä! Hyvä kuoritakki voi kestää jopa 10 vuotta, eli todellakin kannattaa satsata laatuun. Gore-tex on luotettava, eli sitä ominaisuutta kannattaa etsiä eikä mitään feikki-texiä. Hyviä merkkejä on adidas, halti, haglöfs, bergans...

Alkuperäinen kirjoittaja alaston sydän:
Meillä on myös pari Erätukun kalvopukua ja olen todella tyytyväinen niihin. Taitavat muuten olla ihan just samanlaiset kuin minkä linkitit.

Oliko ne saman hintaisia ja pitääkö ne rankkaakin vesisadetta?

Siitä on jo jokunen vuosi kun ostettiin ja sillon oli tarjouksessa 99 ?. En ihan niin urheiluhenkinen ole että rankassa vesisateessa olisin pihalla :D Mutta ainakin vähäisen määrän vettä pitää :laugh:

Jahas, tää nakkas mut pihallekin vielä palstalta.

Niin, mulla on tuo vanhempi versio tuosta linkin puvusta, ja sitä olen käyttäny tosi paljon! Kyllä se pitää vettä jonkun verran, silleen, ettei nyt ihan heti läpi tule, mut jos ihan rehellisessä kaatosateessa on siinä, niin kyllä tulee sit jo läpi. Mutta eipä noita ole semmosiin tarkoitettukaan, kun sadevaatteet on sit erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Miks mä en saa tuota linkkiä auki?? :kieh:

Jätä sulkumerkki ja piste lopusta pois.

Kun ei niin ei.

Kokeile tuosta:

http://ulkoilu.eratukku.fi/tara-ulkoilijan-kalvopukusetti-p-2082.html

Kiitti, mä jo menin toista kautta erätukun sivuille =)

Yhteistyössä