Eräs mamma teki pikkulapselleen facebook tunnuksen

  • Viestiketjun aloittaja Jotain rajaa!
  • Ensimmäinen viesti
Jotain rajaa!
Huomasin Facebookkia selatessa että eräs mamma on tehnyt 1 vuotiaalle lapselleen oman facebook tunnuksen. Voi hyvää päivää oikeesti. Eikö hän voisi kirjoittaa lapsensa asiat ihan omaan profiiliinsa? Tai vielä paremmin: olla mainostamatta lapsensa asioita facebookissa ollenkaan, yksityisyyden suojaan on lapsellakin oikeus.

Tiedän myös erään toisen äipän joka on myös tehnyt pikkulapselleen fb-tunnuksen.

MIKSI ?!?!
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;29063154:
Tälläkin palstalla on mammoja joiden lapsilla tunnukset Facebookissa. Mutta mitä se meiltä on pois ja sinulta ap.? ketä kiinnostaa?
Sinunko mielestä pikkulapsen asiat kuuluu nettimaailmaan?
 
Taimo
Hankkikaa saatana elämä, mitä se teille kuuluu jos joku näyttää lasten kuvia netissä? Mikä ero siinä nyt on näyttääkö niitä kuvia oman vai erillisen tunnuksen alla? Erillisellä on helpompi kontrolloida tarkemmin kenelle lapsen kuvia näyttää. Mutta toistan, mitä se asia teille kuuluu?
 
Tehköön jokainen mitä tykkää mutta mun mielestä mautonta laittaa lapselle tunnukset Facebookkiin alle yläaste ikäisenä kun ei niitä sääntöjen mukaan saa vissiin alle 16v.. En myöskään laittais mahdollisen lapseni kuvia kaikille levitykseen..

Toinen mikä ärsyttää näissä FB:n kotiäideissä kun jokainen on ammatiltaan Kotiäiti ja käynyt elämän kovaa korkeakoulua tai muuten vaan elämänkoulua :D
 
[QUOTE="vieras";29064295]13v on facebookin ikäraja. Että ei oo ihanlaillistakaan sen lisäks, että on ihan idioottimaista :kieh:[/QUOTE]

Facebookin 13 v ikäraja on suositus, ei oo mitään tekemistä laittomuuden kanssa...
Vastaus aloittajan aiheeseen, kukin tyylillään....
 
"vieras"
Käräytä 1-vuotias ylläpidolle. Äidillä on varmaan omassa profiilissa kuvia lapsestaan, niin se käy todisteesta.

Mä oon käräyttänyt yhden kaverini 8-vuotiaan profiilin :D
 
joo-o
Facebookin ikäraja on 13 vuotta. Muutenkin se on nettipalvelu, johon vanhempien ei tulisi laittaa lapsiaan. Tehköön itse tunnuksen sitten kun ovat riittävän vanhoja päättämään itse asiasta.
 
"Vieras"
Ilmoittaisin facebookin ylläpidolle, ehdottomasti.

Kyllä se nyt vaan on niin, että jokainen luo itselleen omat fb-tunnuksensa, ei niitä toisille tehdä. Lisäksi facebookin ikäraja on 13 vuotta.

http://olotila.yle.fi/perhe/sosiaalisen-median-palveluiden-ikarajat-mietityttavat

Mikä vittu teitä mammat vaivaa, miksi se vauva pitää saada sinne sos. mediaan tungettua? Eikö heillä ole itse oikeus päättää sitten tulevaisuudessa, haluavatko osallistua koko mediaan.
 

Yhteistyössä