epillerit ja menkkojen poisjääminen

Moikka!

Alotin juuri epillereiden käytön - määrättiin Zoely-pillerit ja pakkausselosteessa lukee että jos yhdet tai toiset kuukautiset jäävät tulematta, pyydetään ottaa yhteyttä lääkäriin mutta muualta niinkuin esim. kavereilta oon kuullu ett niille ei oo tullu menkkoja pariin tai jopa kuuteen vuoteen pillereiden takia (niillä siis erimerkkiset pillerit) mutta sitten jossain kohtaan pakkausselosteessa lukee taas että jatkaisin samaan malliin jos olen käyttänyt niitä ohjeiden mukaan vaikkei tuliskaan menkkoja, että raskaus olisi epätodennäköistä.

Hiuukan epäselvä tuo pakkausseloste, mutta ajattelenpa jos täältä löytyisi pillerikäyttäjiä, jotka voisivat kertoa mitä tekisi jos enemmän kuin kahdet kuukaudet jäävät tulematta. Mitä gynekologi siihen sanoisi :eek:

JA MITÄ NÄÄ TAUKOVIIKOT ON, en mä voi muistaa mitä kaikkee mun neuvolahoitaja sanoi mulle jotain kuukausi sitten!!! Muistan vaan tärkeimmän ohjeen niinkuin pakkausselosteessakin lukee: joka pv samaan aikaan otetaan pilleri ja sit ne yleisimmät haittavaikutukset ja lumepillerit... Ei sanonut mistään mulle muistaakseni millon pitää taukoa niistä kunnes aloin pääsin kotiin ja aloin googlettamaan näistä niin ihmiset jauhaa TAUKOVIIKOISTA?!?!?! vai pyytääkö hoitaja pitämään taukoviikkoa vasta kolmannen ekan liuskan jälkeen kun varaan seuraavan käynnin? Pakkausselosteessa ei lue mitään taukoviikosta
 
Viimeksi muokattu:
Taukoviikko on ne lumepillerit, eli se aika kun kuukautisten pitäs alkaa. Itelläni just jäi sekavasti luomumenkat pois ja alotin pillerit gynen kehotuksella tosta vaan, vaikka pitäs kuukautisten ekana päivänä... ja nyt ei kunnolla ala lumepillereitten aka taukoviikon aikanakaan. Kyl me naiset ollaan erikoisia :) Gyne mulle sanoi, että ne ei tutki asiaa ennen ku on tyylii 6kk ollu menkaton, mutta jos haluut mielenrauhaa ni soitappa terveyskeskuksen neuvolaan ja esitä asiasi puhelimessa. Ne auttaa kyllä. Pitäs varmaan itekki soittaa.. tai luulen että katselen ainakin seuraavan laatan loppuun vielä.
 

Yhteistyössä