Epävarmuudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Irmeli-63
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Irmeli-63

Vieras
Olemme seurustelleet miesystäväni kanssa 10 kk. Olemme olleet melko tiiviisti yhdessä hänen yöpyessään minun luonani. Syynä se, että minulla 2 teini-ikäistä, joten itse en pysty olemaan öitä poissa kovinkaan usein. Ikää meillä on 46 ja 51 v.

Tapasimme deittisivustolla ja juttu lähti luistamaan heti ja ihastuimme molemmat, viihdyimme hyvin ja oli hyvä olla. Kuitenkin hän vastoin aiempaa tietoani olikin vasta muutama kk aiemmin muuttanut pois perheensä luota eivätkä olleet vielä edes eron 1-vaihetta hakeneet. Olin hämmästynyt ja pettynyt, koska olin jo todella ihastunut häneen ja odotin suhteelta paljonkin, niin olivat kemiamme kolahtaneet ja arvostin häntä monessa asiassa. Sanoinkin, että voiko tällainen olla totta. Koskaan ennen en rehellisesti sanottuna ole tuntenut ketään miestä kohtaan näin.

Tuon "huijauksen" sulatin vähitellen ja molemmat halusimme jatkaa suhdettamme eteenpäin. No, kuten arvata saattaa, hän ei ole valmis vieläkään lupaamaan mitään yhteisestä tulevaisuudesta. Sanoo tykkäävänsä minusta paljon ja on jopa todennut, että toivoo tämän meidän "juttumme" onnistuvan. Itse olen sanonut rakastavani häntä, mutta nykyään tuntuu, että yritän peitellä tunteitani ja jätän sanomatta noin suuria ilmauksia.

Hän on erittäin kivannäköinen, kilpaurheilua harrastava, aktiivinen urheilupiireissä, koulutettu, sosiaalinen, kaikenkaikkiaan naisten mieleen. Sen hän tietää itsekin hakien huomiota naisilta missä sitten ikinä liikummekin. Olen sanonut asian häiritsevän minua ja muutamat sanalliset yhteenotot ovatkin liittyneet näihin tilanteisiin. En voi sille mitään, että tunnen epävarmuutta. Hän on kiertäen todennut ihailevansa hoikkuutta ja mm. harrastuksensa piirissä tottunutkin näkemään timmejä naisia... Olen norm.kokoinen, mutta huomaan silloin tällöin häpeäväni vartaloani, jota hän kyllä ei ole niin "ylistänytkään". Ehkä se nakertaa itsetuntoani. Sen lisäksi tietenkin, etten vielä 10 kk jälkeenkään kuule häneltä sen suuntaista, että haluaisi ehdottomasti minut ja vain minut.

Niinpä, olemme aivan päinvastaisissa elämäntilanteissa. Itse olen elänyt erossa vuosikausia, seurustelusuhteita ollut sen jälkeen ja kaikki päättyneet. Olen enemmän kuin valmis tosi suhteeseen, jossa voisi olla luottavainen ja yhdessä me-hengessä rakentaa tulevaisuutta eikä pelätä joka päivä tämän päättyvän...

Hänen työhönsä tulee kuulumaan paljon ulkomaanmatkoja ja myös vapaa-ajallaan kilpaillessaan hän käy milloin ulko- ja milloin kotimaassa reissuilla. Mietin ja pähkäilen, mitä tekee silloin. En siis pysty luottamaan, koska hän ei ole samalla tavalla sitoutunut kuin minä tähän suhteeseen. Välillä olemme "yrittäneet erota", toisinsanoen hän on ottanut etäisyyttä. Hänellä on omat paineensa, mm. ositus vielä kesken, työssä paineita jne. Ymmärrän ne, mutta joudun himmailemaan tunteitani eikä aina tunnu todellakaan hyvältä. Kai toivon liikoja. Ehkä olisi parasta todeta hänelle, että selvitä asiasi rauhassa, ollaan omissa oloissamme ja katsotaan, mitä sitten tapahtuu. En tiedä, mielessä myllertää ja tykkään hänestä kuitenkin niin paljon, etten haluaisi luovuttaa...

Toivot liikoja.

Luovuta.

Jos minulle mies vihjaisisi, että oikeastaan tykkäis tummista ja pulleroista, uskoisin, ettei hän koskaan halua minua niin kuin haluta pitää!

Tuon ikäisillä ihmisillä suhde yleensä painottuu (tai pitäisi painottua) vähemmän ulkonäöllisiin asioihin. Toki sitä silti ihailee sitä mikä silmää miellyttää. Ei se ihmisen visuaalisuus ja kauneuden arvostaminen katoa mihinkään, vaikka tulisi rinkulatkin sormeen. Sinussa on jotain johon mies ihastui -korosta niitä puoliasi!

Mieti itse, valitsisitko kumppaniksesi ulkoisesti kympin, mutta jonka kanssa kemiat eivät välttämättä natsaa tai luonteessa on jotain mikä on arvojesi vastaista. Vai miehen joka ei nyt ihan niin täydellinen ole ulkoisesti, mutta kemiat yms. toimii.

Itsensä arvostaminen, hyvä itsetunto ymv. ovat niitä joita monet hakevat tiedostaen tai tiedostamattaan. Mieheni ex (oikein mukava nainen) on minua yli kymmenen vuotta nuorempi, hiukan hoikempi ja urheilullinen, oikein nätti nainen. Silti mieheni ihastui minuun, vaikka takana oli vuodet kropaltaan timmimmän naisen kanssa.

Jos mies on ollut vuosia, kenties vuosikymmeniä edellisessä liitossaan, on 10kk seurustelu hänen mittapuullansa lyhyt aika. Anna hänelle aikaa. Anna myös itsellesi aikaa. Jos olet kauan hakenut tai odottanut ihmistä vierellesi, niin helposti voi käydä niin, että ihastut omiin unelmiisi ja toisesta tulee pakkomielle sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka.:
Tuon ikäisillä ihmisillä suhde yleensä painottuu (tai pitäisi painottua) vähemmän ulkonäöllisiin asioihin. Toki sitä silti ihailee sitä mikä silmää miellyttää. Ei se ihmisen visuaalisuus ja kauneuden arvostaminen katoa mihinkään, vaikka tulisi rinkulatkin sormeen. Sinussa on jotain johon mies ihastui -korosta niitä puoliasi!

Mieti itse, valitsisitko kumppaniksesi ulkoisesti kympin, mutta jonka kanssa kemiat eivät välttämättä natsaa tai luonteessa on jotain mikä on arvojesi vastaista. Vai miehen joka ei nyt ihan niin täydellinen ole ulkoisesti, mutta kemiat yms. toimii.

Itsensä arvostaminen, hyvä itsetunto ymv. ovat niitä joita monet hakevat tiedostaen tai tiedostamattaan. Mieheni ex (oikein mukava nainen) on minua yli kymmenen vuotta nuorempi, hiukan hoikempi ja urheilullinen, oikein nätti nainen. Silti mieheni ihastui minuun, vaikka takana oli vuodet kropaltaan timmimmän naisen kanssa.

Jos mies on ollut vuosia, kenties vuosikymmeniä edellisessä liitossaan, on 10kk seurustelu hänen mittapuullansa lyhyt aika. Anna hänelle aikaa. Anna myös itsellesi aikaa. Jos olet kauan hakenut tai odottanut ihmistä vierellesi, niin helposti voi käydä niin, että ihastut omiin unelmiisi ja toisesta tulee pakkomielle sinulle.

Kiitos sinulle kommentistasi. Asiaa puhut. Mies kertoi minulle, etteivät erotessaan - eivätkä tähän päivään mennessä - ole puhuneet eronsa todellisista syistä suoraan keskenään! Vaimo haki eroa, muttei halua kommunikoida aiheesta ollenkaan miehen kanssa. Pidän asiaa ihmeellisenä, mutta ilmeisesti vuosien kauna ja inho estävät asioiden puimisen ja avautumisen... Voin kuvitella, miten raastavaa ja ikävää tuollainen on 20 v liiton jälkeen.

Mutta eronsa ei kuulu minulle ja olenkin ajatellut, että voin kyllä olla tukena, mutten elättele mitään pilvilinnoja tässä vaiheessa. En sanallakaan enää kysele tulevaisuudesta tai tunteistaan. Annan pallon hänelle. Tosin ikävä kääntöpuoli siinä asiassa on se, että joudun himmaamaan tunteitani ja pelkäänpä muuttuvani kylmäksi ja näin suhteen kuihtuvan itsestään. Varmasti tämä ajatusten pyörittely omassa päässäni vaikeuttaa seksistäkin nauttimista hänen kanssaan. Näin voi käydä, mutta niin kai sitten on tarkoitus.

Yhteistyössä