Epäilen itselläni masennusta, mistä saisi apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZXC
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

ZXC

Vieras
Miehelle yritin puhua, mutta hän ei kuntele/kuule mun avun huudot. En edes tiedä onko tämä masennusta...Olen aika useasti todella kireä, sutun lapsille helposti/puolityhjästä. Kotityöt ei paljon kiinnostaa, elämässä ei oo " omaa aikaa". Tänään makaan va sängyssä koko päivän ja itken..

Ehkä neuvolaan vois mennä puhumaan, mutt en haluu mitään leimaa omiin ja lapsten papereihiin, täältä on useasti luettu, kun joku lause voi sitt pilata koko elämän.

Tunnistan va että kaikki ei ole hyvin, en tiedä mist johtuu ja miten voin itseäni auttaa..

Jos vaikka soittaisit tk:hon?

Juuri tänään eräs tuttuni sinne soitti, koska koki tarvitsevansa apua. Hän ei koe olevansa masentunut, mutta on kuulemma äreä lapselleen ja huutaa tälle paljon. Käsiksi ei ole käynyt, mutta otteet lasta kohtaan ovat muuttuneet rajuimmiksi.

Hänellä oli mielialalääkitys, jonka hän lopetti jokunen viikko sitten. Mutta nyt hän päätti ottaa sen uudelleen käyttöön. Hän soitti tänään tk:hon klo 10 ja klo 13 hän on sinne menossa. Eli ottivat tilanteen tosissaan.

Ja hyvä niin, itsekin sanoin hälle jo 2 viikkoa sitten, että olisikohan paras jatkaa lääkitystä, koska hän tuntui olevan melko sekaisin.

http://www.mielenterveysseura.fi/files/67/arjen_aapinen.pdf

Jos epäilee kärsivänsä masennuksesta, siitä pitää puhua asiantuntijan kanssa esimerkiksi työterveyshuollossa tai muulla hoitoalan vastaanotolla. Kuten kaikkien sairauksien kohdalla on masennuksen ennuste yleensä sitä parempi, mitä pikemmin siihen saadaan hoitoa.

Läheisten on yleensä hyvin vaikeaa myötäelää tilannetta mistä heillä ei ole aikaisempia kokemuksia. Lapsiperheissä arki on raskasta kaikille, älä syytä itseäsi äläkä muita!! Pyydä apua, et ole todellakaan ainut.

[QUOTE="Vieras";28009566]Sama tuli mulle mieleen :)[/QUOTE]

Niinpä. Varsinkin, kun tässä nyt tunnin sisään on tullu ties millasia alotuksia joissa kaikista paistaa läpi mitä siinä haetaan.
MODET HOI.