Entisten koulukiusattujen vanhemmat!

Nikitön Urpå

Aktiivinen jäsen
29.06.2009
1 150
0
36
Millä lapsesi kiusaaminen saatiin loppumaan?
Siis voi h*elvetti mikä déjà vu taas kun koulu alkoi, vasta toinen koulupäivä takana uudessa koulussa niin johan se s*atana alkoi!! :kieh:
Mä en oikein usko mihinkään pään silittelyyn ja kaikista turhin/väärin neuvo on se, että älä välitä niistä... wtf?! Miten niistä vois olla välittämättä kun nälvintää tulee ihan kaikesta, vittuillaan joka sanasta ja teosta. Opettajien aseet on valitettavan vähäiset, ovat sen entisessä koulussa myöntäneetkin. Mulla olis henk.koht mielessä heti muutama keino millä siihen vois tulla loppu mutta ne on laittomia :ashamed: :whistle:
Sekään ei oikein kuulosta fiksulta lähteä itse sinne koululle puhumaan koska siitä se saattaa vaan yltyä. Onko teillä minkäänlaisia kokemuksia? Tämän asian kanssa painitaan varmaan monessa perheessä.

:(

tota mäkin pelkään kun huomenna taas vuoden poissaolon jälkeen toi Sälli palaa kouluun..täälläkin vaan sanotaan et ei meidän koulussa kiusata ja varmasti puututaan..kunpa voiskin luottaa siihen :/

minkä ikäisestä koululaisesta on kyse?ja vaihdoitteko kiusaamisen takia koulua vai muista syistä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kohdalla loppui sillä, kun isäni marssi luokkaan ja antoi tulla tuutin täydeltä...

Hyvin hoksattu! Ja vielä jos sattuu olemaan oikein kovaääninen tyyppi, ja karjuu siihen tyyliin, että se on ikäänkuin osoitettu jokaiselle siinä huoneessa.

kokemusta on - ikävä kyllä. Onneksi nykyään jo kuuluvat menneeseen elämään.

Eipä siinä auta yhtään mikään muu kuin koulun omat toimet. Meillä on vaihdettu koulua kiusaamisen vuoksi ja uudessa koulussa asiaan osattiin puuttua ja se saatiin loppumaan.

Meillä siis taustalla liikuntavammaisen lapsen kiusaaminen :,(

Oman kokemukseni mukaan on kyllä ihan hirveän paljon kiinni koulun henkilökunnasta. Olen ikuisesti kiitollinen sille lapseni uudelle koululle, joka asian hoiti ja oma lapsi sai sitä myötä mielekkään koulunkäyntikokemuksen itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kohdalla loppui sillä, kun isäni marssi luokkaan ja antoi tulla tuutin täydeltä...

samoin meillä.
tyttöä kiusattiin.menin luokkaan ennen tunnin alkua ja puhuttelin tytön nimeämät tyypit.
sen jälkeen sai olla rauhassa

Omalla kohdallani loppu siihen ku latasin ovella sitä pääpukaria niin et siltä lähti taju ja vietiin ampparilla pois koulusta.

enkä tekoani kadu pätkääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Anana Snap:
Millä lapsesi kiusaaminen saatiin loppumaan?
Siis voi h*elvetti mikä déjà vu taas kun koulu alkoi, vasta toinen koulupäivä takana uudessa koulussa niin johan se s*atana alkoi!! :kieh:
Mä en oikein usko mihinkään pään silittelyyn ja kaikista turhin/väärin neuvo on se, että älä välitä niistä... wtf?! Miten niistä vois olla välittämättä kun nälvintää tulee ihan kaikesta, vittuillaan joka sanasta ja teosta. Opettajien aseet on valitettavan vähäiset, ovat sen entisessä koulussa myöntäneetkin. Mulla olis henk.koht mielessä heti muutama keino millä siihen vois tulla loppu mutta ne on laittomia :ashamed: :whistle:
Sekään ei oikein kuulosta fiksulta lähteä itse sinne koululle puhumaan koska siitä se saattaa vaan yltyä. Onko teillä minkäänlaisia kokemuksia? Tämän asian kanssa painitaan varmaan monessa perheessä.

saako kysyä mistä asiasta kiusataa

ota yhteyttä kiusaajien vanhempiin..meillä auttoi tämä..keskustelivat kotona ja keskustelimme yhdessä..poika oli silloin tokalla ja nyt ovat kiusaajan kanssa kavereita.. sekin tietysti riippuu millaiset kiusaajan vanhemmat on, että kiinnnostaako vai ei saada lastansa kuriin..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

tota mäkin pelkään kun huomenna taas vuoden poissaolon jälkeen toi Sälli palaa kouluun..täälläkin vaan sanotaan et ei meidän koulussa kiusata ja varmasti puututaan..kunpa voiskin luottaa siihen :/

minkä ikäisestä koululaisesta on kyse?ja vaihdoitteko kiusaamisen takia koulua vai muista syistä?

Tyttö on 12-vuotias. Muutettiin vuosi sitten toiselle paikkakunnalle ja silloin vaihtui tietysti myös koulu, nyt tyttö aloitti yläasteella koska tällä paikkakunnalla 6.luokka on yläasteen yhteydessä. Ei siis kiusaamisen takia vaihdettu. Se onkin mun mielestä typerintä mitä voi olla, että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua mutta kiusaajat ei joudu vastuuseen mitenkään. Pari jälki-istuntoa ja rehtorin puhuttelun on ihan "haista p*ska ja aivasta"-rangaistus. :kieh: :kieh: Ai että mä oon vihanen,argh!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Koulun vaihtoon...

Joo samaa mieltä tossa et kiusaajat vaihtakoot koulua ja menkööt koko lössi sinne samaan kouluun kiusaamaan toinen toisiaan

Kun itse olin vielä peruskoulussa, niin ala-asteelle tuli muutaman vuoden välein syntynyt veljessarja. Nämä kiusasivat muita minkä kerkesivät. Yksi pojista kamppasi veljeni, joka sai kaatumisesta kallonmurtuman. Vastan sen jälkeen alkoi jotakin tapahtumaan, ja kiukkuisten vanhempien painostuksesta veljessarjan pahin tapaus joutui vaihtamaan koulua.
Ottakaa vaan muiden vanhempien kanssa puheeksi. Tarpeeksi moni kun on sitä mieltä, että kiusaaja lähtee, niin kyllä se sitten lähtee kanssa.

Se tätyy lisätä vielä että viime vuosi oli positiivinen kokemus, silloin uusi koulu (jossa tyttö siis ehti käydä vain vuoden) otti tosi tiukan nollatoleranssin siihen kiusaamiseen. Hän sai hyvän kaverinkin koska ystävystyy toooosi hitaasti kenenkään kanssa kun on lähes pelkästään huonoja kokemuksia. Nyt tämäkin ystävä sitten on kääntänyt takkinsa ja yhtyi tänään siihen ilkkumiseen. Kaveri on siis poika, ehkä porukan painostus on vaan niin suuri ja pelko omasta leimautumisesta painaa.
Mun tekis mieli muiluttaa niitä auton takakontissa ja jättää jonnekin syrjäkylille, sieltä kotiin kalppiessaan voi tulla mieleen, että kannattiko kiusata vai ei.
Kuten sanoin, laittomuudet mielessä... B) :saint:

Lopetettiin kiusaaminen alkuunsa. Otin yhteyttä opettajaan joka puhui kiusaajille ja heidän vanhemmilleen.
Kaikissa kouluissa ei tietenkään asian suhteen olla kovin aktiivisia.
Ko. koulussa on tehty tuo kiusaamattomuus sopimus, tiedä sitten vaikuttiko asiaan...

Tsemppiä sinulla ja lapsellesi. Toivottavasti saatte kiusaamisen loppumaan.

Aivan he***tin uskomatonta kuinka yleistä tuo kiusaaminen on! :(

*olin myös aikoinani koulukiusattu*

Tyttö on 12-vuotias. Muutettiin vuosi sitten toiselle paikkakunnalle ja silloin vaihtui tietysti myös koulu, nyt tyttö aloitti yläasteella koska tällä paikkakunnalla 6.luokka on yläasteen yhteydessä. Ei siis kiusaamisen takia vaihdettu. Se onkin mun mielestä typerintä mitä voi olla, että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua mutta kiusaajat ei joudu vastuuseen mitenkään. Pari jälki-istuntoa ja rehtorin puhuttelun on ihan "haista p*ska ja aivasta"-rangaistus. :kieh: :kieh: Ai että mä oon vihanen,argh!!!

meillä vaihdettiin koulua oikeastaan just ton kiusaamisen takia, muutettiin kyllä samaan aikaan myös, ja matka oli lähes sama molempiin kouluihin..

mä kyllästyin niin siihen touhuun kun lapsi vaan voi päivä päivältä huonommin eikä mitään muutosta tullut mihinkään.

uudessa koulussa oli viime syksynä 2 päivää, kolmantena aamuna tuli takas menemättä yhdellekkään tunnille kun joku oli alkanut aamulla pihalla naureskelemaan sille..

nyt on vuosi kotiopetusta ja nuorisopsykiatrian poli käyntejä takana ja nyt toi koittaa tuolla samassa (siis siinä uudessa ) koulussa pienluokassa käydä lopun kasista ja ysin loppuun..

mä jo sanoin tänään et mä en varmaan ens yönä nuku hetkeäkään ku panikoin jo valmiiks huomisaamua ja koulun alkua :/

voi että, ikäviä juttuja. jaksuja kaikille, ei tollanen ole varmasti helppoa kun omasta lapsesta kyse. :hug:

suosittelisin minäkin, että pien puhuttelu joltain muulta kun opettajalta, ois paikallaan, eli jompi kumpi vanhemmista pitään "pienen" puheen... :snotty:

meillä vaihdettiin koulua oikeastaan just ton kiusaamisen takia, muutettiin kyllä samaan aikaan myös, ja matka oli lähes sama molempiin kouluihin..

mä kyllästyin niin siihen touhuun kun lapsi vaan voi päivä päivältä huonommin eikä mitään muutosta tullut mihinkään.

uudessa koulussa oli viime syksynä 2 päivää, kolmantena aamuna tuli takas menemättä yhdellekkään tunnille kun joku oli alkanut aamulla pihalla naureskelemaan sille..

nyt on vuosi kotiopetusta ja nuorisopsykiatrian poli käyntejä takana ja nyt toi koittaa tuolla samassa (siis siinä uudessa ) koulussa pienluokassa käydä lopun kasista ja ysin loppuun..

mä jo sanoin tänään et mä en varmaan ens yönä nuku hetkeäkään ku panikoin jo valmiiks huomisaamua ja koulun alkua :/

:hug: Se on oikeasti järkyttävää miten lapset voivat olla todellisia petoja toisilleen ilman minkäänlaista empatian tunnetta. Pistää vaan miettimään, että mistä se johtuu, mä ainakin olen sitä mieltä, että noi toisen ihmisen asemaan asettumisen taidot opitaan kotona ja jos sieltä saa huonot eväät elämälle niin saa tehtyä paljon pahaa kanssaihmisille. :'(

:hug: Se on oikeasti järkyttävää miten lapset voivat olla todellisia petoja toisilleen ilman minkäänlaista empatian tunnetta. Pistää vaan miettimään, että mistä se johtuu, mä ainakin olen sitä mieltä, että noi toisen ihmisen asemaan asettumisen taidot opitaan kotona ja jos sieltä saa huonot eväät elämälle niin saa tehtyä paljon pahaa kanssaihmisille. :'(

johan se on nähty täällä palstallakin... se alkaa jo tarhassa ja jatkuu aikuisena :| erittyy vissiin kiusaus/nälvimishormoonia äidinmaidossa :whistle:

Meillä riitti vanhemman yhteydenotto opettajaan, kiusaajat opettajan puhutteluun, jälki-istuntoon ja käytösnumeron alennus (Tuolloin kaikilla vielä oli 10 käytöksessä oletusarvoisesti).

En ole täällä Helsingissä kuullut lapseltani koulukiusaamisesta, enkä myöskään keneltäkään täällä asuvalta tutulta, jolla kouluikäisiä lapsia. Oma kokemukseni on myös, että mitä pienempi koulu, sitä enemmin kiusaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En ole täällä Helsingissä kuullut lapseltani koulukiusaamisesta, enkä myöskään keneltäkään täällä asuvalta tutulta, jolla kouluikäisiä lapsia. Oma kokemukseni on myös, että mitä pienempi koulu, sitä enemmin kiusaamista.

En tiedä, meidän kokemus on päinvastainen. Ensin 4 ekaa vuotta isossa koulussa jossa kiusaaminen oli ihan törkeätä, sanallisen lisäksi fyysistä. Sen lopetti kunnon sakinhivutuksella tytön "isoveli" kavereineen. Viime vuosi meni pienemmässä koulussa tosi hyvin, nyt isoon kouluun siirryttyä näyttäis alkavan taas.

Meillä kiusaaminen loppui vasta siihen kun ala-aste loppui ja poika siirtyi yläasteelle ja kiusaajat meni eri kouluun.Koulu oli voimaton eikä saanu aikaiseksi mitään.

minä olen koulukiusattu ja kiusaaminen loppui vasta sitten kun muutimme toiselle puolelle suomea ja sitten se loppuikin kuin seinään. Tosin isoveljeni antoi kiusaajille kunnon körmyytyksetkin ja sekin auttoi tosi hyvin, mutta pientä nälvimistä jatkui edelleen. Sitten kun muutettiin niin en enää joutunut kärsimään kiusaamisesta. Toivon, että lapseni eivät joudu koskaan kokemaan moista!

Onko R-kirjaimella alkava paikkakunta etelä-hämeessä? Tuosta että yläaste alkaa jo kutoselta päättelin...

Ja voimia teille!! Toivottavasti asiat selviävät!

Yhteistyössä