Entisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
On nyt pakko vaan purkautua...

Elikkäs.. Asuttiin mieheni kans yhes noin 6kk kunnes huomasin olevani raskaana. Mies oli siihen et ehdottomasti aborttiin.. Noh, aluksi olin samaa mieltä mutta sit muutin mielini ja muutin pois yhteisestä kodista. Samalla kun päätin pitää lapsen lupasin tälle isälle et en hae isyyttä.

Mun poikkis silti jatko kyläilemistä siinä muutaman kuukauden ja oltiin viel jotenki yhes kunnes kesä tuli ja ukolle alko kalja maistuu. Mun mies ei ees halunnut tietää edes kumpi muksu tulee mut silti pyöri sen muutaman kuukauden kuvios. No meil sit välit katkes lopullisesti kun olin 7 kuul raskaana. 8kuun lopussa mieheltä tulee viesti et haluis tietää kumpi tuli.

No kun lapsi synty lähetin viestin ja kun tyttö oli 10päivän ikänen mies tuli käymään ja jäi yöksi sit. Mitään ei sinä yönä tapahtunut. Sama toistu sit seuraaval viikolla et tuli yöksi. Ja sit 3 kertaa hän jäiki koko viikoksi. En siis koskaan lakannut rakastamasta tätä ukkoa.

Nyt ollaan taas viime lokakuusta menty silleen et hän on ollut muutamia päiviä aina yötä. Mut nyt taas alkaa toistuun se viime kesänen :( Lähti keskiviikkona lupas tulla joku päivä kahville ja sit sunnuntaina yöks... Nyt on pitänyt puhelimensa koko päivän kiinni. Yhen viestin sain et tuun huomena sit.

Ajattelin ihan itseeni säästäkseni otan nyt avaimen pois vaikka kuinka sattuu. Ja haen rohkeutta hakee isyyden. Tiedän et tää mies katkeroituu mulle lopun elämäksi ja tuskin tulee koskaan enään sen jälkeen tapaan lastaan. Ja mietin et kertoisko sen vanhemmillekki.. Ei se oo sitäkään vielä tehnyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Tyhmä olet ollut itse kaikessa, alusta asti, Nytpä siitä sitten maksat ja teet sen myös lapsellesi. Hyvä sinä.

tekeekö se nyt musta tyhmän kun en alistunut hänen tahtoonsa ja mennyt aborttiin? Vai sekö et elätin toivetta jota hän myös ruokki et meistä tulisi taas perhe? Mitäs tyhmää täs on? Tai siinä et alusta alkean hän sano ettei muksusta ees halua kuulla ja kun halusikin tavata niin päästin? Nyt vähän perustelet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Tyhmä olet ollut itse kaikessa, alusta asti, Nytpä siitä sitten maksat ja teet sen myös lapsellesi. Hyvä sinä.

tekeekö se nyt musta tyhmän kun en alistunut hänen tahtoonsa ja mennyt aborttiin? Vai sekö et elätin toivetta jota hän myös ruokki et meistä tulisi taas perhe? Mitäs tyhmää täs on? Tai siinä et alusta alkean hän sano ettei muksusta ees halua kuulla ja kun halusikin tavata niin päästin? Nyt vähän perustelet ;)

Just kaikki tuo.
Alkaen siitä että olet tollaselle miehentapaselle edes tullut raskaaksi.

Sitten päästät sitä, hyvinkin tod.näk pillun perässä sinne. Ja kaikki nuo sun kuvitelmat, ei pitäis olla niin tyhmä vaan tajuta realiteetit.

Lapses kun on isompi, ja kärsii yh-äisitä ja isättömyydestä ja alkaa oirehtia, niin toivon mukaan sä viimeistään siinä välissä olet jo tajunnut miten typerä, säälittävä pelle sä olet ollut.

ihan aluksi et se mies muuttu suhteessa. ja vahinkoja sattuu ehkäystä huolimatta. Ja se ei todellakaan tullut pillun peräs vaan aidosti kattoon lastaan. Et ennenku haukut ni kysy faktat..Ärsyttävää kun kannustamisen sijasta pitää haukkua. Sullekka mitään pahaa tehnyt.. Pitikö ees lukea jos noin alko tikuttaa?

Tollanen sinisilmäsyys ja selittelu kertoo jo tosi paljon..

Ja ei, ei se multa ole pois (paitsi tietenkin lapsen terapiakuluina ja sun tän hetkinen eläminen ) mutta kannattaapas vaan miettii joskus jotin muuta kuin sitä mitä minä haluan ja mikä mulle ois parasta.

Mun eläminen ei sulta pois... En saa mistään keloist yms sossuist rahaa.. Paitsi lapsilisät. Mut ne taitaa tulla kaikille jopa sulle. Ja alotan työt ihan kun muksu täyttää 1 et ihan itse elätän. Ja mistä hel*** sä voit tietää et mun lapsi menee terapiaan? En mä ole tyhmä vaikka annankin sen miehen viedä mua. Sinisilmänen joo, mut en tyhmä. Osaan lapseni kasvattaa. Siltä ei puutu tällä hetkellä mitään. Se isä edelleen käy. Kuten sanoin harkitsevani tekeväni näin. Ja tiedän monia äitejä/lapsia jotka eivät isäänsä tuntenut. Ei se tee niistä yhtään sen huonompia. Ja mitä jos olisin alottanut tekstin et jätin ukon kun se joi liikaa? Otin takas kun lapsi synty ja nyt potkin pihalle. Olis sullakin varmasti ollut toinen ääni kellos.. Typeryyksiä ihminen tekee ja nyt maksan niistä. Mutta lastani suojelen et sitä ei satuteta en edes minä. Ja tällä sitä suojelen kun sillä et isä juoksee aina kun haluaa.

justiisa. eihän tänne voi mitään kirjoitella kun ollaan heti haukkumassa. ei sitä tartte kirjottaa jos ärsyttää, et jotkut elää toisten verorahoilla.. Ainiin ja tiiätkö juu mitä. Mä olen työtön ja kouluja käymätön yh äiti ja en todellakaan mene töihin, koska sinä teet sen mun puolesta. että rahapäiviä vain odotellessa. :)

Nimenomaan. Toi mua just ärsyttikki.. Ja se ehkäpä eniten alko ärsyttään kuinka tämä "juu" henkilö oli heti laittamassa yh äitien lapsia terapiaan :D Ei ne yh:oot rakasta lapsiaan yhtään sen huonommin kun ne jolla on ukko kotona ;)

Karu totuus kuitenkin on että tuilla sitä pääosin elellään kun on työkyvytön.Kyllä se toinen tienaava aikuinen perheessä vaan kamalasti arkea helpottaisi.Joskus saisi hankittua lapselle muutakin kuin sen jokapäiväisen ruuan.
Isä joka juoksee kaljapullojen perässä mielummin kun huolehtii lapsestaan on todennäköisemmin isä joka ei maksa edes elatusmaksuja vaan nekin tulee valtiolta.
Mies haluaa sekä säästää että syödä kakun samanaikaisesti.
Mikä sen helpompaa kun leikkiä poikamiestä vailla velvotteita ja samalla saa kaikki parisuhteen palvelut,pyykinpesun,ruuan ja seksin.
Voiko mies enempää toivoa,kaikki edut eikä mitään velvotteita. =)
Ei se mies tuossa tapauksessa se tyhmempi osapuoli ole.Jääpä enemmän kaljarahaa kun joku toinen maksaa viulut.

No, en minä ole kaikkia yh:n lapsia terapiaankaan työntämässä, mutta sinunkin tapauksessa lapsi saa kotoota ihan kamalan kuvan äidin ja isän välisestä suhteesta, tilanteesta jossa on alkunsa saanut ja ihan varmasti kokee paljon sellaisia tunteita joita suurin osa muista lapsista ei ikinä joudu edes ajattelemaan.

En mä sulle tai lapselles pahaa toivo, mutta elämäänsä voisi elää realistisesti.

Isyys on sun lapsen etu, ei sinun tai miehen. Voitte myös sopia että hän ei isyydesta huolimatta maksa elatusta. Ihmettelen tosin että jos hän on niiiiin vilpittömin mielin teitä käynyt katsomassa niin miksi ihmeessä ei haluaisi isyyttään tunnustaa. Miehen teko on ottaa vastuuta jos kerran vahinko on käynyt. Eikö?

tekisin juuri noin kuten aiot! tsemppiä sulle ja olet ollut rohkea kun et alistunut miehen tahtoon, eihän se lapsen vika ole että mies on mulkku. Kyllä sä pärjäät jata elämää ilman tota miestä, lasta voi tavata, mutta unohda sä se mies.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
tekisin juuri noin kuten aiot! tsemppiä sulle ja olet ollut rohkea kun et alistunut miehen tahtoon, eihän se lapsen vika ole että mies on mulkku. Kyllä sä pärjäät jata elämää ilman tota miestä, lasta voi tavata, mutta unohda sä se mies.

Kiitos kannustuksesta :) Juuh, yritys on kova. Ja kekä sen tietää et jos nyt tosiaan otan viimesen pesäeron tällä kertaa niin hän aikuistus sen verran ja ei kostais sitä lapselle. =)

Yhteistyössä