enterovirus???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wtf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wtf

Vieras
Poika neljättä päivää korkeassa kuumeessa, kuume laskee välillä ja lapsi silloin tosi virkeä. Sit yhtäkkiä sitä on taas 39-40 asteen välillä. Pää ja maha kipeä, nokka vuotaa kun seula. Voisko tää olla enteroa? Lääkäriin jo aamulla soitin, meinasivat että vielä ei kande tulla jos yleiskunto hyvä. Mut jotenki hirvittää...kuitenki kestäny jo näinki pitkään :(

Alkuperäinen kirjoittaja wtf:
Poika neljättä päivää korkeassa kuumeessa, kuume laskee välillä ja lapsi silloin tosi virkeä. Sit yhtäkkiä sitä on taas 39-40 asteen välillä. Pää ja maha kipeä, nokka vuotaa kun seula. Voisko tää olla enteroa? Lääkäriin jo aamulla soitin, meinasivat että vielä ei kande tulla jos yleiskunto hyvä. Mut jotenki hirvittää...kuitenki kestäny jo näinki pitkään :(

Onko noussut jalkoihin taikka käsiin näppyjä ja jos vielä kurkku on todella kipeä, niin sitten on enteroa.

Vaikka olisi enteroa, ei niitä rakkuloita tule kaikille. Täällä päin on ollut lapsilla sellaistakin, että tulee kova kuume ja kova päänsärky. Jotkut kuuleman mukaan ovat oksentaneetkin. Mulla itsellä ollut jo 1,5 vkoa kipua ympäri kehoa (välillä niinkuin lihakset kipeät, välillä kipu tuntuu nivelissä), lievää päänsärkyä & niska kipeä, huono olo ollut (en ole kuitenkaan oksentanut). Kuumetta ei ole. Tänään ollut jo pikkaisen parempi olo. Pikaista paranemista pojallesi!

Meil ollu tääl semmosta enterovirusta liikkeel, et toiset päässeet pelkäl lieväl kuumeilulla ohi ja yhen tapauksen pomo ties, et oli saanut aivokalvontulehuksen ja kaikkee tolta väliltä sit. Pomo ties tosta kertoa, kun olen pph perheessä ja soitin ke-aamuna, että sekä minä että lapset ollaan kipeinä, et saatiin joku sama pöpö vissiin. Käski sit vaan tarkkailla huolella vointia, kun on ollut liikkeellä... Mullakaan ei oo ku lievää lämpöä, mut jumalaton päänsärky ja ihan voimaton olo.

Yhteistyössä