Jo 10.päivää kuumeessa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elma

Vieras
Tyttöni, 2v. on ollut nyt 10 päivää kuumeessa. Kuinka pitkään tätä voi jatkua niinkuin "normaalisti"?
Tämä flunssa alkoi yskällä, ja sekin on ehtinyt mennä ohi. Nenä vuotaa kuitenkin edelleen ja kuume nousee tytön ollessa hereillä n.39 asteeseen. Laskee kyllä aina lääkkeellä takaisin normaaliksi.Ja nousee taas kun lääkkeen vaikutus lakkaa!Tyttö ei suostu syömään oikein mitään. pari keksiä päivässä ja juustosiivuja muutaman ja muuta sellaista pientä. Juo onneksi kuitenkin ihan hyvin.

3päivää sitten soittelin terveydenhoitajalle ja kyselin, mutta se sanoi vain että tarkkailen lapsen oloa.. ja ei ollut syömisestä huolissaan, kunhan juo...

Onko nyt sitten vaan liikkeellä jotain sitkeämpää flunssaa, vai mitähän tämä on?

Niin joo, muutaman päivän ajan tuo kuume pysyi n.37,7 asteessa eikä noussut korkeammaksi, eikä silloin siis tarvinnut lääkettä. Nyt taas eilen ja tänään noussut korkeammalle..

Minä oon niin helposti viemässä lääkäriin, mutta mies vielä toppuuttelee että ei tarvi kun tytttö kuitenki jaksaa aina vähän leikkiäkin ja ei nuku juuri normaalia enempää...

mitäs mieltä te oisitte?

mä täällä tätä samaa kans kyselin, mutta en vastausta saanu. Meillä tosin tuo 10kk tyttö ollu korkeessa kuumeessa vasta kolme päivä ja muita flunssan oireita ei ole eikä ole ollukkaan,

Alkuperäinen kirjoittaja harmaaa:
mä täällä tätä samaa kans kyselin, mutta en vastausta saanu. Meillä tosin tuo 10kk tyttö ollu korkeessa kuumeessa vasta kolme päivä ja muita flunssan oireita ei ole eikä ole ollukkaan,

Olisiko vauvarokko? Aika tarkkaan kolme vrk kuumetta ilman muita oireita.
Anteeksi ap, ohi aiheen :ashamed:

Minulla itselläni jäi kerran kuume "päälle" pidemmäksi aikaa. Mittari tosin näytti vain 37,5-37,7 eli vain noin asteen normaalia enemmän. Lääkäri vain totesi, että joskus kroppa vain jättää sen "kuumeen" päälle. Taisin silti saada jotain droppia ja lähti se kuume sitten jossain vaiheessa poiskin.

Itse veisin lapsen(kin) lääkäriin, jos kuume olisi kestänyt noin pitkään.

kiitos vastanneille. tuli vain vielä mieleen että se terkka meinas että jos tulehdus ois niin kuulemma pitäs kuumeen olla voimakkaampaa!!???

pitänee vissiin kuitenki huomenna yrittää saada päivystys aika.

Alkuperäinen kirjoittaja elma:
kiitos vastanneille. tuli vain vielä mieleen että se terkka meinas että jos tulehdus ois niin kuulemma pitäs kuumeen olla voimakkaampaa!!???

Esim keuhkokuumeessa voi olla sahaavaa lämpöä, voihan olla jopa kuumeettomanakin. Ei aina tarvitse olla jatkuvaa 40 asteen kuumetta, jos on tulehdus jossin.
Itelläni oli crp yli 200 eikä ollenkaan kuumetta.. No mutta taas aiheen vierestä.

Alkuperäinen kirjoittaja elma:

höpönlöpö, meillä ollu esim. korvatulehdukset joko kuumeettomia tai pientä lämpöä...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaaa:
Meillä on monesti ollut korkeaa kuumetta, joka kestää n. 3-5 päivää. Mitään muita oireita ei ole ollut. Aika tavallista virusta lapsilla. Itse olen kuitenkin kolmannen päivän jälkeen vienyt lääkäriin, niin ovat katsoneet korvat ja ottaneet verikokeet. Jos kuumelääke ei auta niin sitten pitää viedä nopeammin.

Niin ja tuon ikäisellä kyse voi olla myös vauvarokosta.

Yhteistyössä