enterorokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rokossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rokossa

Vieras
Jos aikuisella enterorokko niin onko teille kirjoitettu sairaslomaa? Siis jos muuten olette olleet kuumeettomia. Itse elintarviketyössä ja soitin äsken sairaanhoitajalle ja sanoi, että voin mennä huomenna töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuhhuh:
no mee jumalavita uudestaan lekuriin.Enterorokko on siis toiselta nimeltään suu-ja sorkkatauti.Työkaverilla oli se ja viikon oli pois töistä.

Siks sitä sanotaan suu-ja sorkkataudiksi, kun näppylät tulee raajoihin ja suuhun. Ei sillä oo muuta yhteyttä suu ja sorkkatautiin.

Mulla meni kädet enterossa niin pahaan kuntoon, että sain niiden takia sairaslomaa. En voinut pitää kynää kädessä, kun käsiin sattui ja olivat kuin tulessa. Kolme päivää sain saikkkua ja sitten menin toimistotyöhön. Kädet eivät olleet enää kipeät, mutta iho kesi ja oli tosi epämiellyttävän näköinen. Ainoa lääke niihin oli Bepanthen ja turhan kastelun välttäminen. Jos olisin ollut palvelualalla, olisin yrittänyt saada lomaa lisää.

Soitin lääkärille ja sanoi, ettei ole sellainen tartuntatauti joka leviää varsinaisesti elintarvikkeiden välityksellä. Joten hänen mielestään voin töihinkin mennä. Toki sanoi, että yksi lepopäivä voisi tehdä hyvää. Täytyy kuulemma itse päättää meneekö vai ei.

meilläkin nyt kyseinen tauti menossa, itselläni ei tosin vielä ole. kyllä minä olen perunut neuvolat ja hammaslääkärit yms tältä viikolta, koska en halua tartuttaa toisia. ja tauti kyllä leviää pisaratartuntana, joten sinällään vaatisin kyllä sairaslomaa. toisaalta, tarttuu kauan "taudin" mentyä ohikin, että voi tulla mistä vaan.

Yhteistyössä