Enterorokosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sdfg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sdfg

Vieras
Kannaataako hakea sairaslomaa, kun minulla on enterorokko. Eilen alkoi kuume ja kurkkukipu ja tänään aamulla ilmeistyi rakkulat käsiin, jalkoihin ja takapuoleen. Kuumetta ei tietääkseni enää ole, ei aikanaan tunnu siltä. Kurkkua särkee vielä hieman

Maanantaina olisi töitä ja mietin että kannattaako hakea sairaslomaa jos kuumetta ei enää ole.

Olen kuitenkin kahvilassa töissä niin aika suuri riski että tartuttaisin monta ihmistä, mutta annetaanko edes sairaslomaa enää maanantaina tai huomenna jos ei kuumetta ole?

Mä soitin terveyskeskukseen kun sairastuin. Olo oli periaatteessa ihan ok, mutta selvät oireet kuitenkin. Olen suuhygienisti ja hoidan lapsiakin. Terveyskeskuksesta sanottiin, etteivät suosittele töihinmenoa. Kävin sitten hakemassa sairaslomaa muutamaksi päiväksi. Meillä toi entero meni aika lievänä ohi mut oon kuullut, että joillakin ollut tosi rajukin, en halua tartuttaa.

Enterorokko tarttuu tosi helposti ! Sinuna en menis maanantaina töihin . Itse sairastin enterorokkoa viikon 40 asteen kuumeessa ja kun luulin olevani terve ja menin töihin niin johan sain puoli työpaikkaa tartutettua :(
Yleensä enterorokon itämis aika on viikko eli viikko ennen taudin puhkeamista ilmantuu flunssaa yms. muita oireita lievänä ja viikon päästä sitten oikein kunnolla ... Näin meni minulla ja kavereillani .

Ihan oma kokemukseni eli en kuitenkaan yleistä tätä (: Paranemisia!

[QUOTE="Minttu";25596425]Miten joku voi edes miettiä tuollaista?[/QUOTE]

mietin lähinnä sitä et antaako tk:ssa saikkuu enää . täytyypi antaa pieni valkoinen valhe ja sanoo että on kuumetta vielä :)

Yhteistyössä