Enteileekö vatsan kovettuminen säännöllisesti synnytystä?

  • Viestiketjun aloittaja "Mammuska"
  • Ensimmäinen viesti
"Mammuska"
Täällä viikot 40+6 ja nyt pari tuntia supistellut n. 8-15 minuutin välein, melko säännöllisesti siis, ja kivuttomasti. Ei siis satu ollenkaan, menee vain tosi kovaksi eikä haluta liikkua sen aikana. Päivemmällä oli pientä menkkajomotusta :) esikoinen tulossa eikä siis mitään hajua mistään :D

Voisiko enteillä synnytystä, kokemuksia? :)
 
6xäiti
Minulla viidennen lapsen kohdalla teki noin ja ajattelin, että on vain harkoitussupistuksia, kun ei yhtään sattunut. Noin tunnin päästä alkoi supistella vähän kovemmin, muttei mitenkään kovin säännöllisesti. Ajateltiin kuitenkin käydä näyttäytymässä sairaalassa, kun seuraavana päivänä olisi käynnistetty. Vauva syntyi 20min sairaalaan tulon jälkeen :) Oikeestaan vasta viimeinen supistus sattui jonkin verran.
 
"niin"
Voi tietysti olla että jotain tapahtuukin mutta nuo ovat harjoitussupistuksia. Mullakin niitä on ollut jo jonkun aikaa vaikka vasta viikko 28+5 menossa. Synnytyssupistukset, ne mitkä avaa kohdunsuuta, on vähän kuin menkkakipu x 100. Ja sitten tietysti lapsiveden meno on merkki synnytyksen alkamisesta. Ja itsellä ainakin vähän ennen synnyttämään lähtöä irtosi limatulppaa, eli sellaista rusehtavaa limaista vuotoa. Terv. kolmatta odottava
 
Tottakai voi enteillä, noita vesiä en ainakaan itse jäisi odottelemaan jos muuten alkaa siltä tuntua että kannattaisi näytille lähteä, minulla kun ne ovat menneet vasta salissa, vähän ennen vauvan/vauvojen syntymää... Itselläni ainakin rentoutuminen edisti todella paljon synnytyksiä, luuletko että pystyisit nukkumaan hetken? Tsemppiä koitokseen jos tässä vielä niin käy että tänä yönä synnyttämään pääset! :)
 
"alma"
[QUOTE="niin";28024047]Voi tietysti olla että jotain tapahtuukin mutta nuo ovat harjoitussupistuksia. Mullakin niitä on ollut jo jonkun aikaa vaikka vasta viikko 28+5 menossa. Synnytyssupistukset, ne mitkä avaa kohdunsuuta, on vähän kuin menkkakipu x 100. Ja sitten tietysti lapsiveden meno on merkki synnytyksen alkamisesta. Ja itsellä ainakin vähän ennen synnyttämään lähtöä irtosi limatulppaa, eli sellaista rusehtavaa limaista vuotoa. Terv. kolmatta odottava[/QUOTE]


Äläpä höpötä. Kyllä voi tapahtua muutakin "jotakin tapahtuu" ....jollain muullakin tässä ketjussa oli ollu niin paljo avaavia että 20min päästä synty vauva. Näin kävi mullekin. Ei mitää muuta ku tuommoista säännöllisesti tapahtuvaa kivutonta supistelua. Vauva ois syntynyt kotiin jos äiti ja mies ei ois pakottanut mua sairaalaan.
 
Löysin tän ketjun minkä olin itse alottanut puol vuotta sitten. Jos joku muu asian kanssa pähkäilee niin tulen kertomaan, että vauva ei tosiaankaan lähtenyt syntymään vaikka vuorokauden supisteli kivuttomasti, mitä lie harjoitussuppareita. Vauva syntyi käynnistettynä 42+2 :)
 

Yhteistyössä