Entäs kun ei yksinkertaisesti enää jkasa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sateenvarjon alla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sateenvarjon alla

Vieras
Kun koko maailma tuntuu olevan vastaan..

Elämä on yhtä tilipäivän odottelua,lapsilisän odottelua..Tuntuu että mikään ei riitä mihinkään..

Tällähetkellä kaikki on niin viturallaan kuin vain voi olla:laskunippu kaatuu pian,rahat ei riitä mihnkään,velkaa on ja konkurssikin taitaa koputella ovella..
Parisuhde on päin persettä,toinen ryyppää ja huutaa ja haukkuu..toinen koittaa pitää jonkunlaista tahtia ja ruotua perheessä,siis lähinnä lapsilla.
Ero on alkanut tuntumaan ainoalta vaihtoehdolta,ei tällästä jaksa kukaan kauaa..

Raha on kyllä ruokaan ollut,yhtään päivää ei ole tarvinnut tyhjään pöytään istua,mutta olishan se kiva jos joskus muukin perhe voisi elää muuten kuin kädestä suuhun,eikä vain toinen.Jolla tuntuu rahaa olevan kurkun kostukkeeseen..

Olen koittanut puhua,olen koittanut huutaa,mutta..Mä istun aina,kun tiiän rahaa olevan tulossa, koneella ja maksan heti laskuja mitkä voin..Ja tästähän toinen repii papuja poskionteloonsa...

no oiskohan asiallista kääntyä velkaneuvojan puoleen ennenkun asia levii käsiin. Ja mitä tuon parisuhteen eteen tekis, on vain sinun itsesi päätettävissä mikä olisi parasta sulle/lapsille/miehelle..

Jos ihmisellä on tarve juoda, se lopettaa syömisen ennen kuin juomisen. Miehesi ei tule ymmärtämään, että muu perhe ei ymmärrä hänen joutuvan paniikkiin jos on pelkoa siitä että alkoholi loppuu ja siitä sitä vasta kireäksi tuleekin....
Niin hullulta kuin se tuntuu, rennoimman ilmapiirin kotiin saat -ja rauhassa käyttää ylijäävät rahat mihin tykäät, ei miestä liikauta- kun huolehdit että sillä on aina juuri sen merkkistä alkoholia käsillä mitä se käyttää.
Muuten taas lähtökohtana et voi pitää kuin omaa jaksamistasi. Alkoholistien toipumisprosentit on surkeita, 5% luokkaa kaikkiaan muistaakseni, joten sen varaan ei voi laskea, että se joskus lopettaa juomisen. Elämä pitää luoda sellaiseksi, että sitä kestää nyt.

ihmisestä!ei ole kenenkään edun mukaista katsoa ryyppäämistä..sielu sairastuu,etenkin lapset .nyt asuntoa vaan hakemaan muualta.pärjäät paremmin lasten kanssa keskenään!Jaksamista ja voimia sinulle....