entäs jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyy

Vieras
Tässä miettii äiti jonka lapsilla "äitipuoli".Ex laittoi vaimon vaihtoon odottaessani nuorimmaista (lapsia monta). Uusi puolisko on tosi nuori,mun mielestä ainakin lapsi?(joo, olen katkera) Mutta asiaan.. Joten mitäs sitten jos kuolisin? Kauhulla olen lukenut näitä sivuja ja suhtautumista ex.n ed. liiton lapsiin. Oletteko äitipuolet miettineet mitäs sitten jos se ex-puoliso just esim. kuolisi, ne kauheat kakarat muutaisivat kokonaan TEIDÄN (ei siis puolison "etälasten"!!?)kotiin?
Meillä ex "otti" meidän vanhan asunnon sillä "verukkeella" että se säilyy aina lasten kotina...Pahalta tuntuu kun taitaa olla ihan k...aa
Ja kiitos teille äitipuolet joilla tuntuu olevan järki ja tunteet.Eikä varmaan ole helppoa uusperheissä ym..Mutta jotenkin on tullut sellainen fiilis että todellakin on niitä ILKEITÄ ÄITIPUOLIA!

Jos niin ikävästi kävisi niin tottakai miehen lapsi olisi tervetullut meille asumaan,olisi joka tapauksessa.Voin toki vain puhua itseni puolesta,mutta kyllä minä rakastan myös häntä,on ollut sen verran monta vuotta osa minun elämääni :)

lapset eläisivät tietenkin meidän kanssa - ei se olisi edes mitenkään kyseenalaista. Lapset asuisivat nytkin meillä, jos vain se äidille olisi sopinut.
Luulenpa, että suuremmat jännitteet kuitenkin ovat entisten ja nykyisten puolisoiden suhteissa ja vuorovaikutuksen vaikeudessa. Eivät ne lapset itsessään varmaankaan kenellekään se kauhistus ole. Sitä vain ei aina näillä palstoilla tule ajateltua tai paremminkin kirjoitettua ihan loppuun asti - siis ärsyttävätkö ne toisen lapset itsessään vai onko se ihan oikeasti se aikuisten toiminta siinä se mikä ärsyttää. Ja usein miten se on se oma puoliso tai se sen exä, joka ärsyttää. Ja jos sitten asuukin yhdessä lasten kanssa on kaikki ihan toisin - silloin se on sitä oman perheen arkea ja jossain mielessä yksinkertaisempaa.

Että älä suotta kauhukuvia maalaile, edes siinä mielessä että entäs jos. Koskaan ei voi tulevaisuuttaan valmiiksi asti suunnitella. Ei vaikka kuinka olisikin niin helpompi.

Luulenpa minäkin että silloin asiat ns.normalisoituisivat kun lapsella olisi vain yksi koti ja ne yhdet tavat...
Eikä tarvitsisi käyttää energiaansa kettuilevan ex:n juonimisen takia!Lapset olisivat muutenkin enemmän kuin tervetulleita meille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 17:09 Siiri kirjoitti:
Jos miehen ex kuolisi, vetäisin varmaan ranteet auki: sieltä tipahtaisi kolme pientä, nuorin alle vuoden! :o

Meiltä "tipahtaisi" neljä.. alle kouluikäistä(vauvakin)! muttei kyllä isänsä ja uuden kotiin vaan ihan suosista menisivät sijaisperheeseen, mikäli minä kuolisin. isä ei heitä ottaisi, uusi saattaisi hetkeksi innostua "oikeasta perheestä", muutaman viikon päästä tuskin enää...
No onneksi on hyviä sijaisperheitäkin olemassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 17:09 Siiri kirjoitti:
Jos miehen ex kuolisi, vetäisin varmaan ranteet auki: sieltä tipahtaisi kolme pientä, nuorin alle vuoden! :o
Kauhia, millainen mies pukkaa naisen paksuksi ja sitten vaihtaa jo ennen kuin nuorin edes vuotta? Miten kelpasi sinulle???? Jättää kolme pientä lasta??

Lapsethan menevät "automaattisesti" toiselle huoltajalle jos on yhteishuoltajuus ja toinen kuolee.Myös yksinhuoltajan kuollessa etuoikeus on biologisella vanhemmalla, mutta tällöin hänen on huoltajuutta "oikeudessa" haettava. Käsittääkseni biologisella vanhemmalla on aina etusijainen asema houltajuutta haettaessa, jos ei sitten pystytä todistamaan jotain "tosi vakavaa" ko. henkilöstä.Ite näitä asioita miettineenä olen asian ottanut sos.viranomaisilta tietoon. Joten toivoa täytyy sit vaan ettei kuolis, tai ettei tulis tuollasia äitipuolia "jotka vetävät ranteensa auki kun ex.n lapset on niin kamalia..." :( .Täältä tulis kans vauva ja pari murkku-ikästä sitten..Mietityttää vaan että miten lähteä tuolla asenteella miehen kans seurustelemaan jolla on lapsia..Meillä kans on tuo mieskin ollut niin vastuuntuntoinen että kun rupesi meikäläisen raskaus "ahdistaan", otti sit uuden.mukavaa vuotta 2006 kuiteskin kaikille,ittellä ainakin oli tosi peestä vuosi 2005.

Yhteistyössä