Entäs jos vauva ei potkikkaan kovin paljoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva äiti

Vieras
Joku kysyi sitä, että onko hyvä jos vauva potkii paljon, mutta silloinhan tietää ainakin kaiken olevan hyvin..Itse mietin sitä jos aiemmin on tuntunut potkuja joinakin päivinä enemmän ja joinakin vähemmän niin onko normaalia jos niitä ei oikeastaan tunnukkaan pariin päivään? :( Raskaus on kestänyt mulla myös n.25 viikkoa niin onko syytä huolestua? Voiko tässä vaiheessa olla vielä, että lapsi on toiseen suuntaan kääntyneenä niin ettei potkuja tunnu?

mulla ainakin raskauden loppuajasta porkut loppu ihan töks vaan..sillo vähän pelotti mut ihan terve lapsi synty..tossa se nyt huutelee et ei hätää..varmaan tilaa ei o niin paljon potkiskella..en tiä..mut ei sulla tai siis vauvalla ole varmastikaan mitään hätää.. :heart: :heart:

Kyllä kannattaa pikkasen huolestua, mutta ei paniikkiin asti.

Neuvolasta tuli tämmönen ohje, jos ei pariin päivään oikein tuntunu mitään: Mene kyljellesi makaamaan tunniksi, laske liikkeet. Jos tunsit 10, kaikki hyvin. Jos et, nouse ylös, juo lasi kylmää mehua (tms sokeripitoista) ja mene toiselle kyljelle tunniksi. Jos et näiden kahden tunnin aikana tuntenut kymmentä liikettä, soita äitiyspolille ja mene ultraan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva äiti:
Joku kysyi sitä, että onko hyvä jos vauva potkii paljon, mutta silloinhan tietää ainakin kaiken olevan hyvin..Itse mietin sitä jos aiemmin on tuntunut potkuja joinakin päivinä enemmän ja joinakin vähemmän niin onko normaalia jos niitä ei oikeastaan tunnukkaan pariin päivään? :( Raskaus on kestänyt mulla myös n.25 viikkoa niin onko syytä huolestua? Voiko tässä vaiheessa olla vielä, että lapsi on toiseen suuntaan kääntyneenä niin ettei potkuja tunnu?

Ei mullakaan joka päivä oo yhtä paljon potkuja!
Joka päivä potkut/liikkeet pitää kuitenkin tuntea! :)
Mulla istukka edessä joten sekin "vaimentaa" potkuja ja kaikikia ei välttämättä tunne.
Mulle neuvolassa sanoivat että jos illalla nukkumaan mennessä ei ilmoittele itsestään niin syödä jotain, makeaa varsinkin niin vauva innostuu :)

Yhteistyössä