Onko vauvoja joiden liikkeitä ei tunnu juuri ollenkaan koko raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä

Vieras
Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta kun tuli puhe vauvan liikehdinnästä. Kun sanotaan että liikkeitä pitäisi alkaa tuntua silloin ja silloin niin onko kukaan kokenut raskautta missä vauva ei liiku paljoakaan mutta on silti syntynyt terveenä? Onko aina syytä huolestua jos ei liikkeitä tunnu ja ultrassa kuitenkin kaikki hyväksi havaittu?

No kyllähän en pakosti alkaa tuntua jossain rv30 kohdalla kun tilaa on jo vähemmän. Itsellä menossa nyt rv18 enkä voi kyllä sanoa että kovin kummoisesti mötkyäisi tämä napero ja kaikki on silti ihan hyvin.

mieheni sisar kertoi, että hänen olisi ollut turhaa laskea liikkeitä, niitä ei ollut! tämä tuli puheeksi, kun jouduin omaa vauvaani seurailemaan päivittäin useaan otteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mites sellaiset tapaukset joissa nainen ei ole tiennyt olevansa raskaana ennenkuin vasta loppumetreillä yllätys paljastunut?

Tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä kun varsinkin loppuajasta vauva möyryää niin että koko vatsa heiluu ja välillä se ihan sattuukin. Ei sitä voi olla huomaamatta tai sit pitää kyllä olla tavan tollo.

Minulla ei kovin paljon liikkeitä tuntunut, koska kohtu on melko edessä ja istukka oli etuseinämässä kiinni. Vaimensi tosi paljon. Mutta kyllä ne tuntuivat, kun osasi seurata ja viimeisillä viikoilla jo sitten enemmän, koska tilaa oli jo vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mites sellaiset tapaukset joissa nainen ei ole tiennyt olevansa raskaana ennenkuin vasta loppumetreillä yllätys paljastunut?

Tuntuu jotenkin ihan käsittämättömältä kun varsinkin loppuajasta vauva möyryää niin että koko vatsa heiluu ja välillä se ihan sattuukin. Ei sitä voi olla huomaamatta tai sit pitää kyllä olla tavan tollo.

No minulla ei möyrynnyt ja ihan terve tyttö syntyi. Kirjoitin siis tuon edellä olevan vieras tekstinkin. Mutta siis tiesin ihan 5. viikosta lähtien, että olen raskaana ja maha nopeasti esillä.:D

Minulla ei kovin paljon liikkeitä tuntunut, koska kohtu on melko edessä ja istukka oli etuseinämässä kiinni. Vaimensi tosi paljon. Mutta kyllä ne tuntuivat, kun osasi seurata ja viimeisillä viikoilla jo sitten enemmän, koska tilaa oli jo vähän.

Minullakin oli istukka etuseinässä ja lapsi vielä perätilassa mutta semmoinen jytke kävi loppuajasta että ei tienny itkeäkö vai nauraa.

Miten lihavuus liittyy liikkeiden tuntemiseen? Rasva vatsanahan alla turruttaa kohdun tuntoaistin??? Tunteehan lihava esim. suolistonkin liikkeet. Ymmärrän kyllä jos liikkeet eivät tunnu ulospäin rasvakerroksen takia.

rakenneultrassa todettiin rv 20 raskauden päättyneen rv 18 paikkeilla. mitään oireilua ei ollut ja sitä ennen en ollut vielä liikkeitä tuntenut. vauvalla oli suuria kehityshäiriöitä, siksi menehtyi.

Mulla on ollut kaksi todella vähäliikkeistä lasta. Kyllähän ne liikkeet tuntu, mutta ei usein eikä mitenkään kovina. Ei noi lapset mitään elohopeaa nytkään ole, mutta ihan normaaleja.

Minullakin oli istukka etuseinässä ja lapsi vielä perätilassa mutta semmoinen jytke kävi loppuajasta että ei tienny itkeäkö vai nauraa.

Joo, mutta sanoin vielä, että minulla on kohtu melko edessä, joten se vaimensi liikkeitä. Ja raivo- tarjonnassa oli jo 31 viikolta lähtien, et se varmaan lievensi liikkeitä.

Vauvan liikkeet kyllä pitäisi tuntea viimeistään loppukolmanneksella, kun tosiaan vauvalla tila on aika pieni silloin... Joillaki voi mennä pitkäänkin, ennenkuin tuntee vauvan liikkeitä..paljon riippuu missä istukka on. esim.jos istukkaon etuseinämässä, niin se vaimentaa vauvan liikkeitä, ja taakse ei välttämättä aina tunnu...

Itsellä kolmas tulossa, ekan liikkeet tunsin rv17, toisella rv15-16 ja kolmas tuntui jo rv14. Riippuu myös paljon naisen kohdusta...nyt menossa rv25, jakun vauva kunnolla potkii, alkaa supistaa...

Mene makaamaan ja rentoudu..voi mennä jonkin aikaa...herättele vauvaa tökkimällä ja painamalla masua...

Alkuperäinen kirjoittaja keissi:
Miten lihavuus liittyy liikkeiden tuntemiseen? Rasva vatsanahan alla turruttaa kohdun tuntoaistin??? Tunteehan lihava esim. suolistonkin liikkeet. Ymmärrän kyllä jos liikkeet eivät tunnu ulospäin rasvakerroksen takia.

Kyllä se läski vaimentaa - oikeesti.

en ole liikalihava mutta mulla on hassu läskimakkara navan tienoilla. Se ei ole mennyt pois himo-urheillessa taikka dieettejä noudattamalla. Se vaan on ja pitäis leikata/imeä pois. Sen alla oli vaikka mikä sixpäkki. Kun treenasin olihan se litteempi mutta silti. En tienny olevani raskaana (tosi pitkä tarina) ja se makkara sitten vaan pullotti siellä vauvamasun päällä. Ei sen alta ois millään voinu tuntea liikkeitä!! Siis tarkoitan että ulkopuolelta tuntea. Sisältä on ihan eri juttu. Mut jos ei tiedä niin pistää vaan kaasujen ja elohiirien piikkiin (joo onhan se outoa että yhtäkkiä alkaa tulla liikettä vatsaan)Mut jos on menkat ja saanu testeissä negaa eikä ole partneria jonka kanssa odottaa niin ikään kun kieltää faktat. Tämä on ihan psykologisesti todettu juttu. Tosi surullista että näitä naisia mollataan. Ei kandee mitään haukkua ellei ite tiedä miltä se tuntuu.

Yhteistyössä