Entäs jos olisi määrättömästi rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ihan ekana tulee mieleen, että omille vanhemmilleni rakennuttaisin uuden talon/korjauttaisin entisen..se on heilä ollu mielen päällä jo niin pitkään. Mummolleni voisin ostaa isomman asunnon että mahtuis miesystävänsä kans asumaan samana katon alla..tai ehkä he haluaa omaakin tilaa, ehkä omat huoneet/yksiöt mut ihan vierekkäin :)
Nää ei kyl silleen olleet turhia..

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Totta puhuen tuttaville menevät esteettisesti miellyttävät lahjat eivät tulisi ekana mieleen. Kaipa mie välillisesti pyrkisin saamaan hyötyä koko maailmalle ja suuntaisin rahat mieheni tutkimusprojekteihin, joita itse hallinnoisin. :p

Totta puhuen tuttaville menevät esteettisesti miellyttävät lahjat eivät tulisi ekana mieleen. Kaipa mie välillisesti pyrkisin saamaan hyötyä koko maailmalle ja suuntaisin rahat mieheni tutkimusprojekteihin, joita itse hallinnoisin. :p

Joo. Monille taitaisi käydä noin, mutta nyt hain nimenomaan sellaisia "hupustuksia" kuin tuossa toisessa vastaavassa itselle-ketjussa.
:)

En ostaisi tutuille, vaan lähtisin Afrikkaan ja Aasiaan perustamaan orpokoteja, jotain sairaala-tyyppisiä "lähetysasemia" ja koteja (lapsi)prostituoiduille.

Mun tutuilla Suomessa ei oo mitään hätää, enkä oo lahjaihmisiä joten jäis kaikenlainen pienikin heille ostamatta.

Samansuuntaiset ajatukset tästä.

Jos rahaa olisi "määrättömästi" olisi myös vastuuta jakaa sitä määrättömyyttä jotenkin oikeudenmukaisesti. Joten nätit jutut tuttaville tosiaan ehkä jäisivät tuttavien omien mieltymysten ja toiveiden varaan ja ehkä heidän pitäisi ne jopa itse hankkia - rahaahan voin siihen lahjoittaa kun kerran sitä määrättömästi on.

Miten tuo nimettömyys onnistuisi ja mikä siinä olisi ideana? :) Jos saisin älyttömän paljon rahaa, kyllä sitä omalle ja miehen perheelle tahtoisin antaa, mutta varmaan heidän pitäisi tietää, mistä se on peräisin, että voivat sen ottaa vastaan huoletta ja nämä veroasiat sun muut pitäisi tietty hoitaa.

Mitä turhaa ja kaunista ostaisitte tutuillenne heitä ilahduttaviksi lahjoiksi, jos olisi mahdollisuus lahjoittaa anonyyminä?

Siskolleni ostaisin ison luontotaulun, siskon tytölle jonkun huippusuunnittelijan iltapuvun, siskon pojalle auton, äidilleni ostaisin jonkun hemmottelupaketin joka sisältää tuotteita paljon mukaan, ystäville tauluja ja huonekaluja ja matkoja.

• Tykkää
En ostaisi tutuille, vaan lähtisin Afrikkaan ja Aasiaan perustamaan orpokoteja, jotain sairaala-tyyppisiä "lähetysasemia" ja koteja (lapsi)prostituoiduille.

Mun tutuilla Suomessa ei oo mitään hätää, enkä oo lahjaihmisiä joten jäis kaikenlainen pienikin heille ostamatta.

Hienosti ajateltu ja huonosti muotoiltu aloitus minulta.
Hain nimennomaan sitä "hauskaa turhuutta" samana tapaan kuin tuossa ketjussa
http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ka-tarvitsisi-miettia-eettisiakaan-aspekteja/

Todella hankalia kysymyksiä minulle, koska olen sellainen ihminen joka inhoaa kaikkea turhaa. Tai no voihan monet itse tärkeiksi ja tarpeellisiksi ajattelemani asiat olla joidenkin muiden mielestä ihan turhia. Lähinnä tähän kysymykseen tulee mieleen läheisille uusia asuntoja ja lomamatkoja, mutta onko ne oikeastaan kauhean turhia saati sitten kauniita.

[QUOTE="vieras";27445177]Miten tuo nimettömyys onnistuisi ja mikä siinä olisi ideana? :) Jos saisin älyttömän paljon rahaa, kyllä sitä omalle ja miehen perheelle tahtoisin antaa, mutta varmaan heidän pitäisi tietää, mistä se on peräisin, että voivat sen ottaa vastaan huoletta ja nämä veroasiat sun muut pitäisi tietty hoitaa.[/QUOTE]

Juuh. Noinhan se varmaan todellisuduessa mneisi.
Ajatusleikkinä vain jotenkin kivempi kuvitella että voisi antaa anonyyminä ilman että joutuisi kohtaamaan mitään kiitollisuudentunteita.

:)

• Tykkää
Hmm.. Oikeasti hankkisin ensin kaikkea tarpeellista läheisilleni, mutta jos nyt on pakko sanoa turhuuksista niin ostaisin siskolle teema-astioita. Kaikki mitä löytys,.. Ne on niin pirun kalliita, sisko niistä haaveilee ja mä haaveilen että voisin lahjaksi semmosia antaa. Mutta joku alotuspakkauskin maksaa melkein 300euroa, .. eipä ole varaa semmosia rahoja irrottaa astioihin.
Mä aina jaksan ihmetellä kuinka ihmiset pistää rahaa (mun mielestä!!) turhuuksiin. Ajoin monta vuotta autolla, joka makso parisataa euroa. Ja sit jotkut astiat maksaa enemmän!

• Tykkää
No mä maksaisin sukulaisten velat pois, kunnostaisin iskän mökin, hommaisin äidilleni mökin myös. Asunto äidille ja autot pikkuveljille. Isäpuolelle myös auto. Mummoni pääsisi asumaan ostamaani kerrostalo kaksioon, parvekkeella, paremmalla paikalla kuin nyt. Nyt asuu pienessä, vanhassa yksiössä jossa hirvittävän kuuma kesäisin.

Ulkopuolisina minä vuokraisin 100 rekkaa jotka lastattaisiin täyteen tavaraa ja kuskattaisiin venäjälle orvoille. Samalla perustaisin hyväntekeväisyysjärjestön jolla tukisin orpojen lasten koulusta venäjällä ja auttaisin orpoja kustantamalle eille lääkäreitä, jotka leikkaavat esim. huulihalkioita ja hoitavat sairauksia.

Tekisin yhteiskunnalle palveluksen ja hommaisin Johanna E:lle pettämättömän ehkäisyn; kohdunpoiston ja miehelleen sterilisaation
happy.gif

Ehkä ostaisin useammallekin parin viikon etelänmatkan. Kauhean vaikea heittäytyä tällaista miettimään, kun ei sitä rahaa ole koskaan kovin paljon ollut, ja inhoan kaikkea turhaa tavaraa. Ja kun vielä haettiin kaunista ja "höpsötystä". Ihana kysymys kyllä.

"Turhuuksia":

- Vanhemmille heti hemmottelumatka jonnekin ulkomaille, sisältäen ravintolaruuat joka aterialle, ja monessa erityyppisessä ravintolassa, niin eivät pääsisi huijaamaan ja pihistelemään ruuassa. Itseasiassa olen ajatellut, että jos musta joskus tulee vähänkään "rikas", näin tulen tekemään, meikäläistä "köyhää taiteilijaa" auttaneet niin paljon.
Jos määrättömästi olis rahaa, niin ihan kunnon reissu siis vaikka melkein koko vuoden niin että aina välillä voisivat käydä kotona jos haluavat, mutta heti lähteä uudelleen. Kun kohde vaihtuu, voisin kustantaa sinne aina muita sukulaisia ja ystäviä seuraksi kun heillä on lomia.

- Puutarhasuunnittelija, uudet tarvikkeet ja tarvittavia apureita appiukolle, tai itseasiassa ostaisin sille ihan ylimääräisen tontin, jonne saisi sitten rakentaa mieleisensä puutarhan

- Miehelle maailman parhaan maastopyörän ja 3D kypäräkameran
(ei ihan täytä kyllä turhan ja kauniin ehtoa mutta silti..)

- Veljelle hankkisin mielettömän kokoisen kirjastohuoneen (no ei tääkään oo turha, onpas tämä nyt vaikeeta!)

Siis jopas on kummaa, tää on paljon hankalampaa kun luulinkaan. Mieleen tulee vaan kaikkea hyödyllistä. Kysymys kuuluu: enkö mä tunnekaan läheisiäni kovin hyvin, vai onko ne vaan kaikki jotenkin kovin järkeviä :D Tää on nyt ihan outoa.
No pari lisää tuli mieleen:

- Äiti lasitavaran antiikkihuutokauppaan ja rajattomat huudot tietysti.

- Miehelle ja kaikille sen sisaruksille elokuvaprojektorit ja kaikki mahdolliset elokuvat mitkä kiinnostaa

- Miehelle jotain harvinaista Alien-memorabiliaa :D

- Miehen veljelle ihan piruuttani Arnold Schwarzenegger vahapatsas :D (oli lapsena kuulemma kova fani ja lihaskimppujulisteita seinällä, nykyään on tiedemies) Onko tämä sitten kaunis on eri asia :D

Yhteistyössä