Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:En kumpaakaan luultavasti, kun mun mielestä noilla on yleensä vakuutukset silleen, että se maksaa kummatkin...?
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:En kumpaakaan luultavasti, kun mun mielestä noilla on yleensä vakuutukset silleen, että se maksaa kummatkin...?
Kummalla: autolla vai koiralla? Ainakan koiralla ei ole pakko olla mitään vakuutusta. Eikä myöskään aika useasti edes ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:Eikös kaikki "hyvät" koirat ole vakuutettu Siis sellaiset, joita käytetään juuri esim. metsästykseen, jalostukseen tai vastaavaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Vähän siinä ja tossa, ihan sama oli sorsa vai hirvi aika, mutta mulla on vakuutus koiralle, että jos jää auton alle, niin mä saan koirasta rahat ja auton omistaja autostaan.
Voi olla silleen, että jos kaikesta huolimatta mä en voi väistää koiraa (esim vastaan tulija, ojat tms) Niin koiran omistaja maksaa mulle mun auton vanhingot miinus koiran lääkäri kulut tai ostokulut jos kuolee.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Vähän siinä ja tossa, ihan sama oli sorsa vai hirvi aika, mutta mulla on vakuutus koiralle, että jos jää auton alle, niin mä saan koirasta rahat ja auton omistaja autostaan.
Voi olla silleen, että jos kaikesta huolimatta mä en voi väistää koiraa (esim vastaan tulija, ojat tms) Niin koiran omistaja maksaa mulle mun auton vanhingot miinus koiran lääkäri kulut tai ostokulut jos kuolee.
Se on muuten niin että jos on metsästysaika ja koira metsäsysaika niin molemmat maksavat omat kulunsa. Jos väistät koiraa ja auto menee metsään niin auton omistaja maksaa autonsa.
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Tää on vähän jännä juttu sinänsä, kun koiran paikka ei ole ajoradalla, vaikka kuinka olis hirviaika tai muuta.
Ja jos hirveä väistää ja ajaa mettään, niin silloinkin maksaa itte autonsa.
Mutta jos ajaa koiran yli ihan kylmästi vaan, niin eikös se lukeudu vielä pien eläin vahinko mikä lie.. hitto, pitää tarkistaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Tää on vähän jännä juttu sinänsä, kun koiran paikka ei ole ajoradalla, vaikka kuinka olis hirviaika tai muuta.
Ja jos hirveä väistää ja ajaa mettään, niin silloinkin maksaa itte autonsa.
Mutta jos ajaa koiran yli ihan kylmästi vaan, niin eikös se lukeudu vielä pien eläin vahinko mikä lie.. hitto, pitää tarkistaa...
Jos ajat koiran yli mikä on "luvattomilla" teillä ja ajat metsään niin saat rahat koiran omistajalta. Mutta jos väistät ja koira jatkaa vihellellen matkaa niin itseppä maksat!
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Joojoo, mä tiedän! Ihan sama asia kuin jos väistää hirveä, ja ajaa mettään niin vakuutus ei maksa mitään....
Mä yritin tässä pohtia sitä, että miten se korvaussysteemi menee, kun ajaa koiran päälle jolla a)on vakuutus ja b)ei ole vakuutusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Joojoo, mä tiedän! Ihan sama asia kuin jos väistää hirveä, ja ajaa mettään niin vakuutus ei maksa mitään....
Mä yritin tässä pohtia sitä, että miten se korvaussysteemi menee, kun ajaa koiran päälle jolla a)on vakuutus ja b)ei ole vakuutusta.
Jos koira on "oikealla asialla" eli metsästysaikaan metsästysmailla irti niin molemmat maksaa omansa. Tämä on kokeiltu tosiasia. Vakuutuksilla ei ole mitään tekemistä.
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Yleisellä tiellä jos ajaa koiran yli, ja koiralla on vakuutus, niin vastuuvakuutus maksaa auton vahingot ja korvaa koiran omistajalle koiran ostohinnan tai arvon.
Jos koiralla ei ole vakuutusta, nii omistaja maksaa auton vahingot.
Tietenki pitää muistaa omavastuuosuudet.
Koiran paikka ei ole ajoradalla, välittämättä mistään hirvi,sorsa tai jänisajoista.
Nyt on tarkistettu vakuutuspapereista ja kaverilta joka ajo jonkun ajo-koiran yli seiskatiellä jänisaikaan eikä koiralla ollut vakuutusta.
(ja oli ihan oikealla asialla koira liikenteessä, eli ajamassa mutta väärässä paikassa)
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Yleisellä tiellä jos ajaa koiran yli, ja koiralla on vakuutus, niin vastuuvakuutus maksaa auton vahingot ja korvaa koiran omistajalle koiran ostohinnan tai arvon.
Jos koiralla ei ole vakuutusta, nii omistaja maksaa auton vahingot.
Tietenki pitää muistaa omavastuuosuudet.
Koiran paikka ei ole ajoradalla, välittämättä mistään hirvi,sorsa tai jänisajoista.
Nyt on tarkistettu vakuutuspapereista ja kaverilta joka ajo jonkun ajo-koiran yli seiskatiellä jänisaikaan eikä koiralla ollut vakuutusta.
(ja oli ihan oikealla asialla koira liikenteessä, eli ajamassa mutta väärässä paikassa)
Ainakin käräjillä ovat päättäneet että jos on metsätysalueella niin kumpikin maksaa omansa.
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:Aika kummallista, kun yleinen tie ei kuitenkaan kuulu metsästysalueeseen vaikka olisikin metsästysalueen läpi tms kulkeva tie.
Niinkuin juurikin tässä kaverin tapauksessa, kun sen saabbi romuttu sen ajo-koirakolarin takia, yleinen tie, missä tää tapahtu, oli sen metsästysalueen sisällä. Oikeutee vei koiran omistajan, ja oikeus määräs maksaa näin, koska koiran paikka ei oo ajoradalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:En kumpaakaan luultavasti, kun mun mielestä noilla on yleensä vakuutukset silleen, että se maksaa kummatkin...?
Kummalla: autolla vai koiralla? Ainakan koiralla ei ole pakko olla mitään vakuutusta. Eikä myöskään aika useasti edes ole.
Kyllä yleinen tiekin voi kuulua metsästysalueeseen, vain ampumista siellä on säädelty. Esim. siltarumpuihin voi laittaa loukun jos tien omistajalta on siihen lupa ja muutoinkin paikka on sopiva.