Entä jos ei kerta kaikkiaan ole työkuntoinen? Henkisesti heikko, kun ei jaksa kotiakaan hoitaa?!

• Viestiketjun aloittaja työttömänä
  • Ensimmäinen viesti
Suurin osa noista "pään taudeista" paranee sillä että painelee ihmisten ilmoille ja töihin. Koettaa olla ja elää niinkuin muutkin. Skitsofrenia ja psykoosit on asia erikseen. Narsistit on kanssa asia erikseen, mutta vittumaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. t. Kaikenlaisia hulluja nähnyt

"vieras"
Minunkin pitäisi mennä ja jäin äitiyslomalle pitkältä sairaslomalta jolla olin psyykkisistä syistä. Sen jälkeen jatkoin kotihoidontuella ja kohta pitäisi mennä töitä hakemaan. En vaan ole millään lailla toimintakykyinen. Joo, jaksan olla koneella välillä. Pääasiassa olen hyvin hermostunut ja kirjoittamisesta ei tule mitään suurelta osin ja tulee virheitä kirjoittaessa. Koko keho jännittynyt. Kilpparin vajaatoimintaa sairastan. En jaksa ulkoilla ja voin pysyä sisätiloissa 2viikkoa käymättä edes kaupassa. Tai käyn ulkona vain kun menen kauppaan tai muualle välttämättömään paikkaan muutenkaan. En jaksa mitään. Kotona en muista milloin olisin imuroinut tai edes luutunnut. Lattiat on tahmeat kun niille on pudonnut kaikenlaista. Ei ole mitään mihin olla yhteydessä tms., koska ei ole kavereita. Tietyllä tapaa olen hyväksynyt sen,että voin tehdä itsemurhan jos koen sen perheeni kannalta paremmaksi. Käytännössä en uskalla poistua kotoa. En pysty kulkemaan julkisilla liikennevälineillä. Pelkään suunnattomasti kaikkien teiden ylitystä(jäi ehkä siitä kun auto ajoi päälleni 10v sitten). Olen jopa alkanut täristä pelosta kun piti poistua kotoa yhtäkkiä. En tiedä miten voin ilmoittautua työttömäksi ja varsinkin miten voin toimia missään töissä. Olen vaan näin kotihoidontuella pakoillut sitä rumbaa kun joudun juoksemaan työkkärissä(en tosin tiedä miten voin). Ja löytyy paniikkihäiriötä ja voimasta sosiaalisten tilanteiden pelkoa jne. Nyt menee taas siihen etten voi kirjoittaa kun hermostun ja sormet tökkii ja tulee virheitä. Pitää lähteä rauhoittumaan sänkyyn.

dddd
Suurin osa noista "pään taudeista" paranee sillä että painelee ihmisten ilmoille ja töihin. Koettaa olla ja elää niinkuin muutkin. Skitsofrenia ja psykoosit on asia erikseen. Narsistit on kanssa asia erikseen, mutta vittumaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee olemaan. t. Kaikenlaisia hulluja nähnyt
Ilmeisesti sinä kuulut näihin, ketkä ei oikeasti mistään kärsikään ja paranevat ihan vaan työnteolla. Luonnehäiriöitä on muitakin, kuin narsismi.

veronmaksaja
Lorvikatarri on diagnoosi tälle ongelmalle.
Nimenomaan.

Ja näitä lorvijoita on tämä palsta täynnä. Etenkin päiväsaikaan täältä saa lukea katkerimpia kommentteja näistä rakenneuudistuksista kun näitä yhteiskunnan riippakiviä pelottaa se että joutuisivat oikeasti tekemäänkin jotain elantonsa eteen.

Mitä pikemmin nämä saadaan potkittua mihin tahansa töihin, palkalliseen tai palkattomaan, sitä parempi. Tai vaihtoehtoisesti rahahanat kiinni ja kerätköön vaikka käpyjä elääkseen.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on ihan hoidettavissa oleva kunhan on annostus kohdillaan. Sulla on varmaan kunto ihan pohjalukemissa kun et liiku yhtään, silloin ei jaksakaan mitään. Jos saisit jonkun lenkkikaverin (perheestä joku) niin voisit ehkä lähteä uloskin? Mitään taikanappia ei ole jolla sä paranisit. Ei siellä ulkomaailmassa oikeasti ole mitään sen kummempaa pelättävää, jos mietit järjellä nin varman tiedätkin sen? Aloita vaikka ihan pienillä matkoilla ja PÄÄTÄT että seuraavan kerran etenet vaikka puoli metriä kauemmas. Tiedätkö, ihmiset on kaikki samasta paikasta lähtöisin ja samaan paikkaan menossa. :) KOhdusta hautaan siis. Mäkään en tykkää julkisista mutta eihän siellä työkkärissä tarvitse "juosta" kovin usein.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29003317]Minunkin pitäisi mennä ja jäin äitiyslomalle pitkältä sairaslomalta jolla olin psyykkisistä syistä. Sen jälkeen jatkoin kotihoidontuella ja kohta pitäisi mennä töitä hakemaan. En vaan ole millään lailla toimintakykyinen. Joo, jaksan olla koneella välillä. Pääasiassa olen hyvin hermostunut ja kirjoittamisesta ei tule mitään suurelta osin ja tulee virheitä kirjoittaessa. Koko keho jännittynyt. Kilpparin vajaatoimintaa sairastan. En jaksa ulkoilla ja voin pysyä sisätiloissa 2viikkoa käymättä edes kaupassa. Tai käyn ulkona vain kun menen kauppaan tai muualle välttämättömään paikkaan muutenkaan. En jaksa mitään. Kotona en muista milloin olisin imuroinut tai edes luutunnut. Lattiat on tahmeat kun niille on pudonnut kaikenlaista. Ei ole mitään mihin olla yhteydessä tms., koska ei ole kavereita. Tietyllä tapaa olen hyväksynyt sen,että voin tehdä itsemurhan jos koen sen perheeni kannalta paremmaksi. Käytännössä en uskalla poistua kotoa. En pysty kulkemaan julkisilla liikennevälineillä. Pelkään suunnattomasti kaikkien teiden ylitystä(jäi ehkä siitä kun auto ajoi päälleni 10v sitten). Olen jopa alkanut täristä pelosta kun piti poistua kotoa yhtäkkiä. En tiedä miten voin ilmoittautua työttömäksi ja varsinkin miten voin toimia missään töissä. Olen vaan näin kotihoidontuella pakoillut sitä rumbaa kun joudun juoksemaan työkkärissä(en tosin tiedä miten voin). Ja löytyy paniikkihäiriötä ja voimasta sosiaalisten tilanteiden pelkoa jne. Nyt menee taas siihen etten voi kirjoittaa kun hermostun ja sormet tökkii ja tulee virheitä. Pitää lähteä rauhoittumaan sänkyyn.[/QUOTE]:LOL: Älä nyt viitsi. Lapsia kuitenkin olet tehtaillut vaikka et "ole millään lailla toimintakykyinen". Paskapuhetta tai sitten lapsesi on otettava huostaan.

On aivan käsittämättömän hyvä asia että tällaisilta katkaistaan tuet. Ei tällä yhteiskunnalla tällä globaalissa taloustilanteessa yksinkertaisesti ole varaa ylläpitää järjestelmää joka mahdollistaa töiden pakoilun millä tahansa tekosyyllä ja samalla lasten tehtailun lisätukien saamiseksi. Se ei palvele lyhyellä eikä pitkällä tähtäimellä ketään.

Kerrankin saa olla päättäjistä ylpeä.

Yhteistyössä