Ensisynnyttäjällä kohdunsuu pehmeä ja 1cm auki (rv 37)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tonttu"

Vieras
Enteileekö että synnytys ois lähellä? Onko muilla ollu? Ja neuvolakortissa myös merkintä USS, tietääkö joku mitä se tarkoittaa? Googlettamalla löytyi kahdenlaista tietoa, jotkut sanoo että se tarkoittaa "Ulkosuu sormelle auki" tai "Ulkosuu suljettu"

Lääkäri ei maininnut tutkimuksen yhteydessä oikeastaan mitään noista mitoista :O

[QUOTE="Tonttu";28600576]Ei lääkäri sanonut mitään että sormelle auki, laittoi vain mitat korttiin ja kirjoitti USS.[/QUOTE]

Ittehän otsikossa kirjoitat että sentin auki, eli sormelle se on silloin auki.

Juu, ei todellakaan kerro mitään synnytyksen läheisyydestä. :D Tuttavalla oli esikoisellansa sormelle auki rv30 lähtien, vauva synty käynnistettynä 42 viikolla. Mulla taas rv37 lääkärissä kaikki paikat kiinni ja vauva synty rv38. Tossa vaan yks esimerkki siitä, kuinka se kohdunsuun tilanne ei kerro mitään.

Oliko kohdunkaula lyhentynyt? Itselle sanottiin vastaavaa rv 36 vähän isommilla luvuilla ja lyhentyneellä kohdunkaulalla, mutta lapsi syntyi vasta parin viikon kuluttua. Käskettiin hautoa ainakin viikko vielä :D
Onko sulla kunnon supistuksia tms? Mulla oli koko raskauden viikolta 20 lähtien, mutta en tajunnut, että ne oli supistuksia, kun kaikki hoki ettei ne satu(harjotussupistukset) ei tullut mieleenkään, että vois olla ihan toimiviakin supistuksia... Mutta komppaan kyllä edellisiä, ei kerro välttämättä mitään, mutta jos on runsaasti myös supistuksia niin voi olla, että ne supparit pehmittää hyvinkin sun paikkoja. Kannattaa silti ottaa rauhallisesti, että saat vauvan täysaikaiseksi, vaikka saattaa tuntuakin siltä, että tulis jo :) Mukavaa loppu odotusta sulle.

Mulla ollut molemmissa raskauksissa jo pari viikkoa ennen laskettua paikat auki n. 4cm. Molemmilla kerroilla myös sanottiin että syntyy ihan tänään tai huomenna, paskat molemmat syntyneet lasketunajan tiimoilla! Ainut mihin vaikutti, ehkä, oli se että synnytykset sitten aikanaan käynnistyttyään ovat olleet hyvin nopeita.

Yhteistyössä