Ensin väen vängällä lapsi ja sitten se heti hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Ensin ollaan monta vuotta katkeria meille, joille lisääntyminen (vaan ei raskaudet, ei synnytykset eikä vauva-ajatkaan aina) on ollut suht helppoa. Pyydetään ihmisiä valitsemaan joko he tai "lapselliset". Mollataan selän takana, ei puhuta vuosiin mitään.

Sitten hoidoilla raskaus, ja sellainen raskaus vielä siitä tuli että ennenaikaisen synnytyksen riski oli iso. Nyt oli heidän vuoro ja heidät piti aina ottaa huomioon ja he tulivat ennen kaikkea, siis nainen ja mies ja raskaus. Sitten vauva syntyy ja on kuukauden päästä yökylässä. Ja ei ole koskaan mukana sukujuhlissa. On hoidossa usein, ja menee päiväkotiin alle vuoden ikäisenä.

Ja hekten tämä ennen lapseton pari oli niin mielin kielin, kunnes selvisi että meille tulee toinen. Taas sama katkeruus ja se, että HEITÄ pitää ymmärrä.

No minä en ymmärrä lainkaan, että toisten pillin mukaan pitäisi elää, vieläpä sukulaisten pillin, heistä kun ei pääse eroon kirveelläkään.

Juuri nyt olen vihainen lapsettomille ihmisille :kieh: kun taas pitää tapella, siitä, kenen lapsi menee hoitoon ensi viikonloppuna mummolaan. Ei kuulemma ainakaan meidän, vaikka se oli jo sovittu kuukauisi sitten :kieh:

Idiootteja riittää joka lähtöön. Ei heruisi täältäkään sympatioita vaikka olisivat kuinka lapsettomia. Vai että vielä hoitoon alle vuoden iässä, huhhuh! Onneks ei ole mun ystäväpiirissä eikä sukulaisissa tuollaisia tampioita!

[QUOTE="vieras";24527064]jaa,siis itsekkin haluatte lapsenne hoitoon ???[/QUOTE]

Joo, mennään häihin, ajattele! Ilman lapsia. Meidän lapsemme olisi siis nyt ensimmäisen kerran tänä kesänä mummolassaan ilman vanhempia. Yhden pitkän yön.

Mua ällöttää tuollainen ajattelumalli - siis että lasta ei saisi viedä mihinkään hoitoon eikä itse palata työelämään ennen kuin lapsi täyttää 27 v. Jos vie, on huono vanhempi.

Joo, tämä oli vähän pielessä ap:n kirjoituksessa. Hän on parempi ihminen kun heidän lapsensa eivät ole hoidossa juuri koskaan. Mutta ymmärrän kyllä ärsytyksen tuollaisesta maailmannapa-asenteesta muuten.

Huoh. Täytyypä pitää mielessä, että kun tuota lasta ei heti ala kuulua, niin suunnittelen uran sitten sen mukaan, että voin huolehtia siitä mahdollisesti joskus tulevasta lapsesta kouluikään asti kotona. Mättääkö tässä joku?

Juu, häpeällistä. Missään juhlissakaan lapsi ei ole mukana, ite meette HÄIHIN aka JUHLIIN, viette lapsen hoitoon :( ? Miksei teidän lapsi pääse mukaan, siellähän ois vaikka mitä kivaa !

Ärrrsyttäväää!!! Mäkin ärsyynnyin sun puolesta. Veikkaampa vain, että pian on kovasti yritystä saada tuonnekkin perheeseen toinen lapsi. Ihan vain se riittää syyksi, että kun teillekkin on tulossa. Mua sitten voi ärsyttää tuollainen kateus. Sukulaisiaan ei voi valita, mutta etäisyyttä heihin voi pitää hyvällä omallatunnolla, jos tarve vaatii. Jos joskus havahtuisivat kysymään syytä moiseen, niin sitten selvästi kerrot mikä mättää.

Se, että meidän lapsemme ei saisi olla siellä hoidossa tänä viikonloppuna. Ja vkl sovittu mummon ja vaarin kanssa jo kuukauisi sitten. Yhtäaikainen hoito olisi totta kai ok - meille. Ei heille, joihin olen ihan lopen kyllästynyt, heidän oikkuihinsa.

Noiden ihmisten ongelma on kyllä aivan jossakin muualla kuin lapsettomuudessa. Toivottavasti mummo ja vaari pitävät kiinni sovitusta.

Jotenkin tuntuu että ongelmia riittää molemmilla.... :whistle:

Ihan tiedoksenne, eiköhän se päätä lasten lukumäärän ja ajankohdan joka ottaa lapset hoitoon. Eikä se joka antaa hoitoon. Ihan turha teidän on tuollaisesta tapella. Jos olette kerran kuukausi sitten sopineet ja isovanhemmille sopii, niin teidän lapset menee sinne. Ellei tämä toinen osapuoli sitten voi laittaa lastaan samaan aikaan hoitoon niin se on heidän ongelmansa.

En nyt kyllä ymmärrä kuinka lapsettomuus liittyy siihen että mummo ottaa hoitoon?! Ap, älä ole niin katkera.

Siten, että he ovat kohdelleet muita kuin ilmaa silloin, kun itsellä ei lasta vielä ollut. Eivät suostuneet tulemaan jouluna joulupöytään jos me olimme siellä, muiden piti valita joko he tai me ja muuta vastaavaa.

Enkä minä tappelisi. Minä ihmettelen sitä katkeruuden määrää mitä heissä on, ja sitä, miten lapsi nyt onkin sitten koko ajan hoidon tarpeessa. Tuntuu, että mikään ei ole hyvä.

Olisi varmaan pitänyt jättää aloituksesta lapsettomuus-aihe kokonaan pois niin olisin saanut sympatiaa minäkin.

Yhteistyössä