ensin festarit, sitten vasta lapset - ajatus iltasnomissa tänään

nelli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatan olla teitä joitakin keskustelijoita hieman vanhempi (34v), kun nuo minun nykyiset menopaikat aiheuttaa niin närää :) Mutta kaikkeen kyllästyy, olen käynyt esim. Provinssissa 13 kertaa..
Ei ne menopaikan "näryys-sinussa johdu paikasta tai iästäsi,vaan siitä että olet 13v käyny samassa paikassa.mitä järkeä?Itse olen 36v ja käyn edellem festareilla,keikoilla yms. ja olen 3 lapsen äiti.menen paikkoihin/tapahtumiin esiintyjän takia en itse tapahtuman...

nimimerkki: ensimmäistä kertaa tällä palstalla
 
jaa... no ku miu mielestä se elämisen ei tartte loppua siihen että saa lapsia. ja jokainen kokee sen elämisen eri tavalla. joidenkin mielestä matkustus ja baarissa käyminen sun muut on sitä elämistä.
miu elämäl ei ollu p*skankaa väärtii ennen poikaa. ja nyt elän ihan sitä elämää mitä itse tahdon ja menen miten itse tahdon ja teen mitä tahdon ja kaiken saan sopimaan perhe-elämän kanssa ilman että kukaan kärsii mitenkään. eli, jokkainen tavallaan!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Mielestäni koko muuta elämää ei tarvitse lopettaa lasten synnyttyä.Jos tekee mieli vetää kännit ja lähteä juhlimaan festareille niin silloin kai lapsille hankitaan luotettava SELVINPÄIN oleva hoitaja?!Minusta tuo eilinen otsikko oli järkyttävä, en voi käsittää mitä niiden vanhempien päässä on liikkunut!Sitäkään en todellakaan tuomitse, että vauvankaan äiti ei saisi mihinkään mennä vaan sen, että umpihumalassa vauvan kanssa hillutaan jossain.Miksi vauvalle ei kysytty hoitajaa tai sitten toinen vanhemmista jäänyt kotiin selvänä hoitamaan.

anteeksi että lainaan tähän viestiäsi.
Mutta ei se koko muu elämä ei ole välttämättä dokaamista ja bailaamista. Elää voi lasten kanssakin ihan täyttä ja hauskaa elämää! minä aion ainakin loppuviikon nauttia elämästä käymällä muutamassa kivassa paikassa (mutta sitten huvipuistoon varaankin paksun kirjan mukaan ja istun penkille mukaan kun mies ja lapset menee härveleissä).
Oikeasti minä en ymmärrä sitä minkäänikäisillä jos pitää vetää viinaa niin että pahimmassa tapauksessa muisti pätkii ja ainakin seuraavana päivänä päätä särkee ja väsyttää. Kannattiko oikeasti? Onko se hauskaa jos on niin hauskaa ettei edes jälkeenpäin muista miten hauskaa on?!
en ole absolutisti, voin ottaa sen yhden saunaoluen tai lonkeron (mutta yleensä se on puoliksi miehen kanssa) vaikka tänä iltana ja viikonloppuna reissussa voin illalla hotellilla ottaa yhden lasillisen. Mutta lapset ei tästä kärsi, en kärsi minä, ei kärsi mies eikä rahakukkarokaan =)
 

Oikeasti minä en ymmärrä sitä minkäänikäisillä jos pitää vetää viinaa niin että pahimmassa tapauksessa muisti pätkii ja ainakin seuraavana päivänä päätä särkee ja väsyttää. Kannattiko oikeasti? Onko se hauskaa jos on niin hauskaa ettei edes jälkeenpäin muista miten hauskaa on?!

on se ja kyllä se joskus kannattaa, useimmin ei.


 
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Oikeasti minä en ymmärrä sitä minkäänikäisillä jos pitää vetää viinaa niin että pahimmassa tapauksessa muisti pätkii ja ainakin seuraavana päivänä päätä särkee ja väsyttää. Kannattiko oikeasti? Onko se hauskaa jos on niin hauskaa ettei edes jälkeenpäin muista miten hauskaa on?!

on se ja kyllä se joskus kannattaa, useimmin ei.

mitä siitä sen päänsäryn lisäksi oikeasti saa?? jos ajatellaan että voittaako joku asia sen seuraavan päivän krapulan
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Oikeasti minä en ymmärrä sitä minkäänikäisillä jos pitää vetää viinaa niin että pahimmassa tapauksessa muisti pätkii ja ainakin seuraavana päivänä päätä särkee ja väsyttää. Kannattiko oikeasti? Onko se hauskaa jos on niin hauskaa ettei edes jälkeenpäin muista miten hauskaa on?!

on se ja kyllä se joskus kannattaa, useimmin ei.

mitä siitä sen päänsäryn lisäksi oikeasti saa?? jos ajatellaan että voittaako joku asia sen seuraavan päivän krapulan

noh, se nyt vaan on sellainen juttu josta jotkut tykkää jotkut ei. miusta on kiva joskus vetää persiit (enää en kauheasti kylläkään voi), tanssia ja sekoilla niin että sielu sietää. sitten on mukavaa seuraavana aamuna syyvä pizzaa ja kattoo leffoja krapulassa. se on vain sellainen juttu josta mie jollain kumman tavalla tykkään tehdä joskus. tietenkin miun on helppo sanoa koska en kärsi kauhean pitkästä krapulasta, tai jos kärsin en jää krapulaani makaamaan vaan teen kaikkea ja katson esim. leffaa. ja moni asia voittaa sen krapulan kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No siis juu, kun syntyy lapsi niin kyllä sen lapsen tulisi mun mielestäni olla tärkeysjärjestyksessä ekana.
Eli jos hinkuu juhlimaan niin luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan järjestää lapselle asianmukainen hoito siksi ajaksi.
Ja vähän festareista ja seurasta riippuen lapsen voi mun mielestä ottaa kyllä mukaankin, ei sitä nyt tarvitse kotiinkaan aina jäädä.
Jänniä ajatuksia muuten nämä.. lapsen kuuluu olla tärkeysjärjestyksessä eka.. niin minustakin monessa asiassa, mutta kun asiasta keskustellaan sitten kun jutellaan parisuhteesta niin moni sanoo ettei ole haittaa lapselle jos äiti ja isä joskus asettavat jotakin muutakin ykköseksi kuin lapsen.. saati sit kun alamme keskustella taas lapsen hemmottelusta. Moni muuten ihan pitää ok asiana sitä että juhlimassa käydään vuorotellen kun toinen vanhemmista jää kotiin lapsen/lapsien kanssa. Meillä tuo anoppi on pitänyt aina vahtia siitä ettei näin vain missään kohtaa tehtäisi. Hänen mielestään juhlimassa pitää käydä yhdessä eikä erikseen.
No, mä ajattelen tuon mustaamani kohdan niin, että siinä ei ole mitään pahaa jos vanhemmat hoitavat parisuhdettaan, haluavat käydä jossakin ilman lasta tms. KUNHAN lapsi on HYVÄSSÄ hoidossa sillä aikaa. :)
Minä ainakin jätän pojan äidilleni ilomielin koska tiedän että siellä on hyvä olla ja heillä on ihan omat, ihanat juttunsa!

Ja mitä tuohon juhlimiseen tulee, ei ole meidän suhteessa anopilla sananvaltaa siihen miten sen teemme, mies kun ei edes juhlimassa halua käydä vaan on mielummin lapsen kanssa kotona. Ja silloin kun minä käyn niin tiedän että poika on parhaassa mahdollisessa hoidossa. :)
 
Tuli kyllä alle 20 ihan tarpeeks bailattua,en ollu yli 10v. ennen lapsen saantia enää bailannu. Eikä mua sais mihinkää festareille enää...
Joku ilmais konsertti (kaivari tms.) päiväs aikaan vois olla ok jos lähempänä asuis sellasta tapahtumaa. ;)
 
Keikas
Vähän ohi aiheen, mutta minä jäin miettimään sen tytön loppuelämää. Siis että pilallehan se nyt menee, kun lapsi otetaan huostaan. Ei siitä varmaan toivu koskaan: vaikka kuinka kieltäisi itseltään, niin kyllä sen syvällä sisimmässään tietää, että on tehnyt sellaisen mokan, ettei sitä voi enää korjata. En antaisi itselleni ikinä anteeksi.
 
Itse en ehtinyt mennä tarpeeksi, kun jo tulin äidiksi. Yksi kesä sujui aika kosteissa merkeissä... Mutta siihen se ylenmääräinen biletys sitten jäikin, sain sen pois systeemistäni.

Ainut, joka on jäänyt kaivelemaan, on se, että en saanut rauhassa opiskella. Vieläkin voisi, mutta ei taida olla hetkeen taloudellisesti mahdollista.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Vähän ohi aiheen, mutta minä jäin miettimään sen tytön loppuelämää. Siis että pilallehan se nyt menee, kun lapsi otetaan huostaan. Ei siitä varmaan toivu koskaan: vaikka kuinka kieltäisi itseltään, niin kyllä sen syvällä sisimmässään tietää, että on tehnyt sellaisen mokan, ettei sitä voi enää korjata. En antaisi itselleni ikinä anteeksi.
Miten niin ei voi enää korjata? Aika masentavasti ajateltu. Elämässä itse kukin tekee virheitä, mutta ei niihin nyt loppuelämän ajaksi pidä missään nimessä hautautua.. virheistä tulee oppia ja hoitaa jatkossa asiat paremmin. Ja antaa anteeksi itselleen.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Terä:
Hmm.. minusta on parempi jos käy kerran vuodessa festareilla (ja lapset on hoidossa) kun jos vaikka joka viikonloppu käy baarissa (ja lapset hoidossa).. Miten festarit nyt niin eroaa niistä rapujuhlista tai porijazzista?
Tuota minä kans hiukan ihmettelen, että miksi Porijazz on muka jotain muuta kuin yhdenlainen festari?
No ei varmaan olekaan.. Minun mielestäni festarit=4 yötä telttamajoituksessa ja PoriJazz on ollut yksi hotellissa.. Ei ole tuntunut festareilta
Yksilläkään festareilla en ole telttaan majoittunut, mutta lapsen kanssa olen telttamajoituksessa kyllä ollut sitten muuten.. tosin enpä ole kyllä ikinä hotelliinkaan majoittunut festareilla ollessa.. onko sit ollenkaan festareilla jos aina puukkaa ittensä jonkun kotiin majoitukseen?
 
Keikas
Niin, mutta eikös toi ole sen laatuinen virhe, että sitä on tosi vaikea antaa itselleen anteeksi? Että on pienen vauvansa jättänyt heitteille? Pystyykö siitä syyllisyydestä toipumaan?
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Niin, mutta eikös toi ole sen laatuinen virhe, että sitä on tosi vaikea antaa itselleen anteeksi? Että on pienen vauvansa jättänyt heitteille? Pystyykö siitä syyllisyydestä toipumaan?
pakkohan se vain on elämää jatkaa.. vai onko vaihtoehtoja? itsemurha? ketä se sitten palvelis? aika parantaa haavat..
 
Keikas
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Niin, mutta eikös toi ole sen laatuinen virhe, että sitä on tosi vaikea antaa itselleen anteeksi? Että on pienen vauvansa jättänyt heitteille? Pystyykö siitä syyllisyydestä toipumaan?
pakkohan se vain on elämää jatkaa.. vai onko vaihtoehtoja? itsemurha? ketä se sitten palvelis? aika parantaa haavat..
Siis mä vaan mietiskelin sen tytön loppuelämää, että jos ei ole tarpeeksi vahva, niin voi varmaan tämän tapauksen takia mennä aika rankasti alamäkeä.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Niin, mutta eikös toi ole sen laatuinen virhe, että sitä on tosi vaikea antaa itselleen anteeksi? Että on pienen vauvansa jättänyt heitteille? Pystyykö siitä syyllisyydestä toipumaan?
pakkohan se vain on elämää jatkaa.. vai onko vaihtoehtoja? itsemurha? ketä se sitten palvelis? aika parantaa haavat..
Siis mä vaan mietiskelin sen tytön loppuelämää, että jos ei ole tarpeeksi vahva, niin voi varmaan tämän tapauksen takia mennä aika rankasti alamäkeä.
No voihan siinä käydä niinkin, mutta toivottavasti on tarpeeksi vahva. Tai sitten hakee apua ajoissa.
 
On siinä ideansa vaikken sellaisenaan allekirjoita.

Siis toki lastenkin jälkeen ihmisellä on oikeus juhlia ja käyttää alkoholia, edellytyksenä tietysti että lapsilla on hyvät hoitajat tuon aikaa. Mutta jollain lailla voi miettiä kuinka tärkeää tuo "bilettäminen" sitten on. Meinaan että satunnaisena huvituksena ja vaihetluna arkeen se on ihan ok, antaa varmasti voimia jaksaa taas jne.

Mutta jos se on kaikki kaikessa, niin kuin joillain nuoruusvaiheessa on -ei välttämättä hyvä yhdistelmä. Jos nuori äiti kaipaa jatkuvasti omaa vapautta mennä ja juhlia, ahdistuu kotona lapsen kanssa olemisesta ei tuo kuulosta hyvältä. Silloin olisi varmaan ollut parempi odottaa muutama vuosi ja saada sen aikaa toteuttaa itseään ihan vapaasti, perustaa perhe vasta kun tuntuu että haluaa sitä (siis perhettä enemmän kuin juhlimista ja vapautta).
 
Hanna
Eihän festareilla automaattisesti mitään kaatokännejä vedetä.. Me ainakin käymme ensisijaisesti katsomassa bändejä ja kuuntelemassa musiikkia, tullaan yöksi selvinpäin kotiin missä lapset on mummon kanssa. Ihme yleistämistä taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatan olla teitä joitakin keskustelijoita hieman vanhempi (34v), kun nuo minun nykyiset menopaikat aiheuttaa niin närää :) Mutta kaikkeen kyllästyy, olen käynyt esim. Provinssissa 13 kertaa..
Sinä olet minua kaksi vuotta nuorempi, ja minulla oli tänä vuonna 20. juhlaProvnssi. Eikä merkkejäkään kyllästymisestä, vaikka "lapsellinen" olenkin. =) Tosin on sitä tullut Zäässeilläkin oltua jonkun kerran.

Ja Pori Jazzit ON muuten festarit. :xmas:
 
Se milloin lapsia tehdään ja missä iässä ollaan kypsiä niiitä tekemään vaihtelee, ei voida yleistää..toiset kypsyvät aikaisemmin toiset ei koskaan..Elämää on kyllä lapsien jälkeenkin ,se mitä kokee tärkeäksi vaihtelee.Sain ensimmäisen lapsen 22 vuotiaana ja en kaivannut silloinkin "baanalle "Nyt mulla on uusi mies ja jälleen pienet lapset osaan arvostaa perhe elämä jolla minulla ei ollut äxän kanssa,Lasten kanssa voi viettää mukavaa loma ja usein tehdään asioita yhdessä sekä pienten että murkkujen kanssa ollaan esim käyty porin jazzeissa eik vedetty känniä.Naapurin nainen suuresti ihmetteli että me lähdettiin tätä ratkaisua ettei me edes oltu kännissä..tekisi kuulema hyvää meillekin...miksi
hupia on monenlaisia
 

Yhteistyössä