ensin festarit, sitten vasta lapset - ajatus iltasnomissa tänään

Eli tuo on lainattu tämän päivän iltiksestä, ei nyt suoraan, mutta ajatus kuitenkin noin. Että kun menee nuorena ja vapaana niin ei sitten tarvitsekaan mennä vanhempana vaan keskittyy perheeseen.
pitääköhän miten paikkansa? Kannattaisiko nauttia vapaudesta ja nuoruudesta ensin ja sitten keskittyä perheeseen ja lapsiin?
ja edelleen - ihan vaan tuon iltiksen jutun ajatuksista tuo mieleen. En morkkaa tässä ketään nuoria äitejä vaan heitän vaan kysymyksen ilmaan...
 
Armiliina
Vaika nuorena oon lapsia saanu, niin mistään en ole kokenut jääväni paitsi....

Luulenpa, että on enemmän henkisestä iästä kiinni, miten vastuuntuntoinen ihminen on.
 
ei mun juttu. musta on kiva tehdä nuorena lapset sitten 35v kun vielä nuori lapset jo melkein aikuisia ja saa ihan rauhassa toteuttaa iotseään. silloin varmaan rahatilannekin parempi kaikille matkustelulle yms..
 
Armiliina
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että nuorena tulee juhlia juhlimiset+kouluttautua ja sitten vasta lapset (ainakin naisen)
Ja sitten lasten saannin jälkeen juhliminen on lopetettava tyystin... ????

Hih..

 
Fleur de la Cour
Ai että ensin parikymppisenä vaan mennään päättömästi ja sit kaikki elämä on eletty kolmekymppiseen mennessä että sit ei oo sisältöä muuta kuin asuntovelka ja perheen kanssa lomailu kesämökillä ja kotityöt.. EI KIITOS! Kyllä nuorekkaan festarielämän voi sisällyttää perhe-elämäänkin, mutta en ota lasta mukaan lastenvaunuissa jos haluan humaltua. Olen kyllä ollut lapsenkin kanssa festareilla, mutta päiväsaikaan ja selvinpäin..
 
quuu
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
ei mun juttu. musta on kiva tehdä nuorena lapset sitten 35v kun vielä nuori lapset jo melkein aikuisia ja saa ihan rauhassa toteuttaa iotseään. silloin varmaan rahatilannekin parempi kaikille matkustelulle yms..
Mä oon samaa mieltä, jotenki ajatellu että nuorempana sitö ehkä jaksaa kaikki yövalvomiset ym paremmin. Ja sitten kun muksut on murkkuiässä niin ei oo ite vielä "kauhean vanha" ja ehkä muistaa paremmin mitä se sillon itelläki oli.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että nuorena tulee juhlia juhlimiset+kouluttautua ja sitten vasta lapset (ainakin naisen)
Ja sitten lasten saannin jälkeen juhliminen on lopetettava tyystin... ????

Hih..
Toki saa juhlia, mutta pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että osaa hommata lasille hoitajan :whistle:
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että nuorena tulee juhlia juhlimiset+kouluttautua ja sitten vasta lapset (ainakin naisen)
Ja sitten lasten saannin jälkeen juhliminen on lopetettava tyystin... ????

Hih..
Toki saa juhlia, mutta pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että osaa hommata lapsille hoitajan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että nuorena tulee juhlia juhlimiset+kouluttautua ja sitten vasta lapset (ainakin naisen)
Ja sitten lasten saannin jälkeen juhliminen on lopetettava tyystin... ????

Hih..
Toki saa juhlia, mutta pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että osaa hommata lasille hoitajan :whistle:
sen verran luulis olevan jokaisella päässä oli sitten nuori tai vanha. ei se ikä taas sitä äitiyttä paranna ..tai isyyttä. ja kouluttautuakin kerkee koko elämän. eri asia jos haluu olla rikas. tai ei lasten kansa opiskella. mutta ei sekään niin kamalaa ole
 
vieras
KYLLÄ, juuri näin. Ainakin festarit, interreilit sun muut käydään ennen perheen perustamista. Ei tarvi lapsellistenkaan kokonaan juhlimista lopettaa, voi käydä aikuisseurassa aikuisten paikoissa lasten ollessa HYVÄSSÄ HOIDOSSA. Kyllä meidän kaveripiirissä ainakin vietetään grilli/rapujuhlia, saunailtoja, käydään teatterissa, ravintoloissa, konserteissa, PoriJazzissa ym. Lapset isovanhemmilla, kummeilla tai muussa hyvässä hoitopaikassa. Säälittää lapset, joiden vanhemmilla on nuoruus elämättä. Itsellä ja tutuilla 10-15 vuotta diskoissa, baareissa, festareilla, ulkomaanreissuilla ym hauskan pitoa takana ennen lapsia eikä enää tarvi haikailla ja harmistella!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KYLLÄ, juuri näin. Ainakin festarit, interreilit sun muut käydään ennen perheen perustamista. Ei tarvi lapsellistenkaan kokonaan juhlimista lopettaa, voi käydä aikuisseurassa aikuisten paikoissa lasten ollessa HYVÄSSÄ HOIDOSSA. Kyllä meidän kaveripiirissä ainakin vietetään grilli/rapujuhlia, saunailtoja, käydään teatterissa, ravintoloissa, konserteissa, PoriJazzissa ym. Lapset isovanhemmilla, kummeilla tai muussa hyvässä hoitopaikassa. Säälittää lapset, joiden vanhemmilla on nuoruus elämättä. Itsellä ja tutuilla 10-15 vuotta diskoissa, baareissa, festareilla, ulkomaanreissuilla ym hauskan pitoa takana ennen lapsia eikä enää tarvi haikailla ja harmistella!
tätä lähinnä yritin minäkin sanoa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen oikeasti sitä mieltä, että nuorena tulee juhlia juhlimiset+kouluttautua ja sitten vasta lapset (ainakin naisen)
Ja sitten lasten saannin jälkeen juhliminen on lopetettava tyystin... ????

Hih..
Toki saa juhlia, mutta pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että osaa hommata lasille hoitajan :whistle:
sen verran luulis olevan jokaisella päässä oli sitten nuori tai vanha. ei se ikä taas sitä äitiyttä paranna ..tai isyyttä. ja kouluttautuakin kerkee koko elämän. eri asia jos haluu olla rikas. tai ei lasten kansa opiskella. mutta ei sekään niin kamalaa ole
ei kai sekään niin kamalaa ole jos kouluttautuu ennen lapsia?

 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KYLLÄ, juuri näin. Ainakin festarit, interreilit sun muut käydään ennen perheen perustamista. Ei tarvi lapsellistenkaan kokonaan juhlimista lopettaa, voi käydä aikuisseurassa aikuisten paikoissa lasten ollessa HYVÄSSÄ HOIDOSSA. Kyllä meidän kaveripiirissä ainakin vietetään grilli/rapujuhlia, saunailtoja, käydään teatterissa, ravintoloissa, konserteissa, PoriJazzissa ym. Lapset isovanhemmilla, kummeilla tai muussa hyvässä hoitopaikassa. Säälittää lapset, joiden vanhemmilla on nuoruus elämättä. Itsellä ja tutuilla 10-15 vuotta diskoissa, baareissa, festareilla, ulkomaanreissuilla ym hauskan pitoa takana ennen lapsia eikä enää tarvi haikailla ja harmistella!
Aikuisseurassa aikuisten paikoissa :D ?? että sitä sit pitää ruveta esittämään aikuista kun saa lapsen.. mitä jos ei yhtään tunnu aikuiselta vieläkään?? (toki minäkin silti käyn joskus niissä aikuistenkin paikoissa ja aikuisten juhlissa, kun kerran mukaan kutsutaan)
 
niin
Mikähän se nuori äiti sitten on? Itse sain esikoiseni 22-vuotiaana (synnytyslääkäri ainakin saneli nauhalle "nuori äiti", ei kyllä mitenkään pahalla) ja se oli mulle aivan oikea ajankohta. Tosin en ole koskaan mikään bile-/festarimenijä ollutkaan, aika kulunut urheilupiireissä.

Mun mielestä toi on aika lailla yksilökysymys, eli mun mielestä ei voi mitään ikää sanoa, milloin se ensimmäinen lapsi olisi hyvä tehdä. Ei nyt tietenkään lapsena kannata alkaa lapsia tekemään, mutta muuten. Se riippuu niin kovasti siitä kokonaistilanteesta. Itse olen kohta 30v (apua!! :D ) ja meillä on nyt kolme lasta. Juu ja ihan saman miehen kanssa hankittu kuin tuo ekakin. Perhe on minulle ykkönen, mutta on mulla elämässä paljon muutakin. En silti ole haudannut itseäni/minuuttani mihinkään, vaikka lapsia olemmekin saaneet.
 
No siis juu, kun syntyy lapsi niin kyllä sen lapsen tulisi mun mielestäni olla tärkeysjärjestyksessä ekana.
Eli jos hinkuu juhlimaan niin luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan järjestää lapselle asianmukainen hoito siksi ajaksi.
Ja vähän festareista ja seurasta riippuen lapsen voi mun mielestä ottaa kyllä mukaankin, ei sitä nyt tarvitse kotiinkaan aina jäädä.
 
Jaahas hyvä tietää, että taas oon väärin tehny...

Hurrikaanin sain kun olin 23v, olinko sitten nuori vai en. Kouluttautunutkin olin jo silloin. Mutta ensimmäistä kertaa eläissäni olin festareilla tänä kesänä (ikää nyt 30v ), lapset viettivat hauskaa viikonloppua sukulaisten seurassa.

Ei vaan ollu rahaa sillon nuorena opiskelijana, mennä ihan noin vaan. Nyt kun lapset alkaa olla isompia niin voi jo silloin tällöin hurvitellakkin. Räkäkänneilyyn musta oo koskaan ollu, ilman lapsia tai lasten jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KYLLÄ, juuri näin. Ainakin festarit, interreilit sun muut käydään ennen perheen perustamista. Ei tarvi lapsellistenkaan kokonaan juhlimista lopettaa, voi käydä aikuisseurassa aikuisten paikoissa lasten ollessa HYVÄSSÄ HOIDOSSA. Kyllä meidän kaveripiirissä ainakin vietetään grilli/rapujuhlia, saunailtoja, käydään teatterissa, ravintoloissa, konserteissa, PoriJazzissa ym. Lapset isovanhemmilla, kummeilla tai muussa hyvässä hoitopaikassa. Säälittää lapset, joiden vanhemmilla on nuoruus elämättä. Itsellä ja tutuilla 10-15 vuotta diskoissa, baareissa, festareilla, ulkomaanreissuilla ym hauskan pitoa takana ennen lapsia eikä enää tarvi haikailla ja harmistella!
joo jos noin ajattelee. että jos jotain harmittaa se ettei oo saanut riehua ja koheltaa. vaikka sain esikoisen 17v niin ehdein kyllä pitkin ojia menä jo ihan tarpeekis ja baareissa roikkua. että en niitä kaipaa. on kyllä kiva kaveriporukalla grillailla ja mökkeillä. mennä laivalle yms.. mutta mä oon tosi tarkka mihin lapset annan. vain niille ketä lapset tuntee todella hyvin. anopille. keskimäiselle veljelleni.

sitä mä vaan että ei se ikä vaan se koska tuntee lapset haluavansa.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No siis juu, kun syntyy lapsi niin kyllä sen lapsen tulisi mun mielestäni olla tärkeysjärjestyksessä ekana.
Eli jos hinkuu juhlimaan niin luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan järjestää lapselle asianmukainen hoito siksi ajaksi.
Ja vähän festareista ja seurasta riippuen lapsen voi mun mielestä ottaa kyllä mukaankin, ei sitä nyt tarvitse kotiinkaan aina jäädä.
Jänniä ajatuksia muuten nämä.. lapsen kuuluu olla tärkeysjärjestyksessä eka.. niin minustakin monessa asiassa, mutta kun asiasta keskustellaan sitten kun jutellaan parisuhteesta niin moni sanoo ettei ole haittaa lapselle jos äiti ja isä joskus asettavat jotakin muutakin ykköseksi kuin lapsen.. saati sit kun alamme keskustella taas lapsen hemmottelusta. Moni muuten ihan pitää ok asiana sitä että juhlimassa käydään vuorotellen kun toinen vanhemmista jää kotiin lapsen/lapsien kanssa. Meillä tuo anoppi on pitänyt aina vahtia siitä ettei näin vain missään kohtaa tehtäisi. Hänen mielestään juhlimassa pitää käydä yhdessä eikä erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
No siis juu, kun syntyy lapsi niin kyllä sen lapsen tulisi mun mielestäni olla tärkeysjärjestyksessä ekana.
Eli jos hinkuu juhlimaan niin luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan järjestää lapselle asianmukainen hoito siksi ajaksi.
Ja vähän festareista ja seurasta riippuen lapsen voi mun mielestä ottaa kyllä mukaankin, ei sitä nyt tarvitse kotiinkaan aina jäädä.
Jänniä ajatuksia muuten nämä.. lapsen kuuluu olla tärkeysjärjestyksessä eka.. niin minustakin monessa asiassa, mutta kun asiasta keskustellaan sitten kun jutellaan parisuhteesta niin moni sanoo ettei ole haittaa lapselle jos äiti ja isä joskus asettavat jotakin muutakin ykköseksi kuin lapsen.. saati sit kun alamme keskustella taas lapsen hemmottelusta. Moni muuten ihan pitää ok asiana sitä että juhlimassa käydään vuorotellen kun toinen vanhemmista jää kotiin lapsen/lapsien kanssa. Meillä tuo anoppi on pitänyt aina vahtia siitä ettei näin vain missään kohtaa tehtäisi. Hänen mielestään juhlimassa pitää käydä yhdessä eikä erikseen.
meillä anoppi pitää huolen eten minä menisi ilman miestä juhlimaan. tai ainakin jos ottaa toise lapsista niin ei ota jos minä olen menossa pois kotoa
:kieh:
no ei sen väliä. jos ei saada hoitajaa niin toinen voi joskus mennä,mutta harvemmin kun halutaan mennä yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KYLLÄ, juuri näin. Ainakin festarit, interreilit sun muut käydään ennen perheen perustamista. Ei tarvi lapsellistenkaan kokonaan juhlimista lopettaa, voi käydä aikuisseurassa aikuisten paikoissa lasten ollessa HYVÄSSÄ HOIDOSSA. Kyllä meidän kaveripiirissä ainakin vietetään grilli/rapujuhlia, saunailtoja, käydään teatterissa, ravintoloissa, konserteissa, PoriJazzissa ym. Lapset isovanhemmilla, kummeilla tai muussa hyvässä hoitopaikassa. Säälittää lapset, joiden vanhemmilla on nuoruus elämättä. Itsellä ja tutuilla 10-15 vuotta diskoissa, baareissa, festareilla, ulkomaanreissuilla ym hauskan pitoa takana ennen lapsia eikä enää tarvi haikailla ja harmistella!

hassu juttu mutta olen vanhimman kanssa interreilannut päälle 30 v ja lapsi n 5 v ja hyvin meni, mutta hotelleissa ja kirjeystävillä nukuttiin tai junassa makuuvaunussa. Ja taas ravintoloissa käydään lasten kanssa syömässä tai sitten lomamatkalla ihan yhdellä lasillisellakin alkuillasta.
voi ne asiat toteutta toisellakin tavalla kuin perseet olalla -tyylillä!
Mutta jos on niin että ei osaa muita "juhlimis"tapoja kun vetää viinaa kaksin käsin, niin silloin varmaan saa miettiä asioita muutenkin kuin lasten kannalta.
Ei elämä tarvitse olla tylsää kuitenkaan
Mutta oikeasti kyllä minullakin menojalka parikymppisenä vipatti enemmän kuin nyt. Nyt en vaihtaisi rauhallisia lauantai-iltoja kotona mihinkään
 
No eihän ne toisiaan kumoa. Olen minäkin ollut festareilla lasten aikaan..olin siis ilman heitä. Lapset jäi isin kanssa kotiin. Ja en ole enää mikään teini (tai ehkä ikiteini sittenkin...).
Toki parikymppäsenä ja lapsettomana tuli käytyä enemmän..festareillakin.
Nykyään en oikein jaksa ihmismassoja enkä raahaudu mielelläni edes ilmaiskonsertteihin.
 

Yhteistyössä