Ensin 4-6 lasta ilman km ja sitten monta km peräkkäin - muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaillen nyt...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaillen nyt...

Vieras
Onko muita ns. suurperheellisiä joilla perheen lapsiluku on kasvanut 'helposti' 4-6 lapseen ja sen jälkeen alkaneet toistuvat keskenmenot? Onnistuitteko vielä saamaan lisää lapsia?

Meillä on kuusi lasta jotka ovat saaneet alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta kun olemme 'antaneet luvan tulla' ja raskaudet ovat sujuneet ongelmitta. Nyt takana on vuoden ajalta 3 alkuraskauden keskemenoa (rv 6-8), josta 2 oli kaksoisraskautta ja yksi 1 sikiöinen.

Tutkimuksiin emme julkiselle puolella pääse, sillä lääkäri on sitä mieltä että tämä on vain huonoa tuuria kun aikaisemmat raskaudet ovat sujuneet ongelmitta... Hermoja nämä rassaa ja kovasti mietityttää uskaltaako kohta enää edes yrittää sitä iltatähteä... Ikää minulla on 34v ja mikään elämän tavoissamme ei ole muuttunut. Mielestäni jotain on oltava pielessä, sillä koskaan aikaisemmin minulla ei ole keskenmenoja ollut, ei alkuraskauden vuotoja, eikä myöskään taipumusta kaksoisraskauksiin (kaikissa raskauksissa olen käynyt alkuraskauden ultrassa rv 6-7), jne.

Onko kohtalotovereita? Miten teillä on käynyt?

Ihan menen nyt asian viereen (anteeksi), mutta kun täällä on paljon puhuttu noista sikarokotteista ja on syytetty rokotuksia nyt lähes kaikkien naisten keskenmenoista ja perusteltu sillä, että aiemmat on menneet hyvin ja nyt sitten tullutkin keskenmeno rokotuksen jälkeen, niin syy-yhteys on kaikkien milestä ihan selvä.

Mutta tosiaan näinkin voi käydä, kuten ap:lle.
Itselläni on mennyt raskaudet ok kaikki, mutta on tutuille käynyt noin, että on useampi lapsi ja sitten alkaa vasta ongelmat. Joko ei ole tullut raskaaksi ollenkaan tai on ollut useampia keskenmenoja.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
onko ylipainoa ja onko kuukautiskierto normaali?

Kuukautiskierto pysynyt koko ajan normaalina (myös keskeytyneiden keskenmenojen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen) ja on 28 vrk. Ja ihan normaalipainoinen olen (bmi 23)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan menen nyt asian viereen (anteeksi), mutta kun täällä on paljon puhuttu noista sikarokotteista ja on syytetty rokotuksia nyt lähes kaikkien naisten keskenmenoista ja perusteltu sillä, että aiemmat on menneet hyvin ja nyt sitten tullutkin keskenmeno rokotuksen jälkeen, niin syy-yhteys on kaikkien milestä ihan selvä.

Mutta tosiaan näinkin voi käydä, kuten ap:lle.
Itselläni on mennyt raskaudet ok kaikki, mutta on tutuille käynyt noin, että on useampi lapsi ja sitten alkaa vasta ongelmat. Joko ei ole tullut raskaaksi ollenkaan tai on ollut useampia keskenmenoja.

Tuohon en oikein osaa mitään muuta kommentoida kuin että itse en ole saanut nyt sikainfluenssarokotetta (menen hakemaan ensiviikolla).

lähipiirissä on useampiakin tapauksia, joissa on ensin tullut lapsia tiheään ja sitten yhtäkkiä ei enää ala edes odottan, vaikka ehkäisyä ei olisi käytössä, tai sitten tulee keskenmenoja peräjälkeen monta. se on ihmeellistä tuo, että ei niitä lapsia niin vain tehdäkään. niitä saadaan lahjoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja porvoostako:
ja sinuna kyllä olisin onnellinen noista kuudesta. Ehkä teille ei ole tarkoitettu enempää....

Ap on 100% varmasti onnellinen lapsistaan. Se ei ole keltään pois, että haaveilee vielä iltatähdestä.

:) Ei lapsista voi olla kuin äärimmäsen onnellinen. :) Samoin ovat lasten isovanhemmat. Itselläni kun ei ole sisaruksia ja miehen sisko ei halua lapsia.

Syynä vois olla sun ikä, vaikket vielä kovin vanha olekaan. Ensinnäkin noi kaksosraskaudet lisääntyy iän myötä, kun elimistö syytää paniikissa munasoluja, että ehtis ennen vaihdevuosia saada elinkelpoisia munasoluja tarjolle. Jospa niissä kolmessa keskenmenneessä oli jotain vikaa. Jospa sun munasolujen laatu on laskenut iän myötä. :/

Tää ei nyt kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö sun raskaus vois vielä onnistua =) Kyllä sulta sieltä varmaan vielä hyviäkin munasoluja tulee. Siinä mielessä huonoa tuuria, että on osunu noihin epäkelpoihin muniksiin. Jospa ens kerralla onnistuis =)

Mullakin on nyt takana 2 keskenmenoa ja 1 kohdunulkoinen (oli toinenkin raskauspussi, jossa ei tosin elämää ), joka piti keskeyttää. :'( Oon vanhempi kuin sää, mutta en vielä ole heittänyt kirvestä kaivoon.
Älä sinäkään!

Tsemppiä :hug:

Hei

Kohtu voi olla väsynyt ja rasittunut 6 lapsesta. Joidenkin kohtu ei kestä enää kahden lapsen jälkeen.. Varsinkin jos lapset on tehty lyhyellä ikäerolla. Kohdun pitäisi antaa rauhassa palautua mielellään vuosi tai enemmän. Kesken menon jälkeeenkin pitäisi palautuminen olla vähintään 3kk. Mitä vähemmän on palautusmis aika sen isompi on keskenmenoriski. Pitäkää nyt taukoa ja palatkaa asiaan vähän myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hel:
Ööh, jospa sun kroppa vaikka yrittää kertoa, että tämä riittää...? Kuusi on ihan hiton paljon ja iso rasitus kropalle, se on fakta.

Mulle 3.s oli jo selvästi raskaampi kantaa, toki ikääkin enemmän. Onneksi pohjakunto oli hyvä joten vielä palauduin mutta en uskaltaisi enää edes haaveilla enemmästä. Olen siis samoilla kuin "hel"..

Voi olla että esim. kohtu on jo niin huonossa kunnossa useiden raskauksien jäljiltä, ettei enää siksi onnistu. Siskolleni sanottiin 4 lapsen jälkeen, ettei elimistö enää kestä uusia raskauksia, sillä 3/4 oli synnytetty keisarinleikkauksella ja arpikudosta oli tullut niin paljon, ettei kannattaisi enää edes yrittää, sillä keskenmenon riski on suuri.

Fakta on se, että paras lapsenteko ikä on ohi 25 vuotiaana, eli ei ihme, että ei onnistu nää noin vain.
Isekin koin saman, eli keskenmenoja, kun vihdoin tulin raskaaksija sen jälkeen muita ongelmia josta johtuen ei raskaus alkanut ollenkaan.
No kyllä se iitatähti sitten tulikin, kun jaksoimme yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Fakta on se, että paras lapsenteko ikä on ohi 25 vuotiaana, eli ei ihme, että ei onnistu nää noin vain.
Isekin koin saman, eli keskenmenoja, kun vihdoin tulin raskaaksija sen jälkeen muita ongelmia josta johtuen ei raskaus alkanut ollenkaan.
No kyllä se iitatähti sitten tulikin, kun jaksoimme yrittää.

Meille taas ainoa ns. luomulapsi tuli vasta 40-vuotiaana..

Yhteistyössä