Ensimmäistä kertaa raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Manteli

Vieras
Olen raskaana, ensimmäistä kertaa. Tunne on jännittävä ja uskomattoman ihana. Tein testin kolme viikkoa sitten ja olen nyt viikolla 9. Haluaisin kysyä, milloin teistä on näkynyt että olette raskaana? Tiedän kyllä että se on yksilöllistä, mutta olisi silti kiva kuulla.. Odotan masuani jo niin kovasti.

Mulla oli jopa loppuraskaudessa vielä niin pieni maha, että ihmiset luulivat mun käyneen liian usein Mäkkärissä syömässä :D Poikavauveli oli syntyessään 3150 g ja 51 cm, että kokonsa puolesta ihan ok, mutta eipä se mun masussa päällepäin näkynyt :)

Ekassa maha alkoi kunnolla näkyä puolivälin tienoilla. Tokassa ja nyt tässä kolmannessa maha on pullahtanut jo aikasemmin, täs kolmannessa rv 14+ tuli ihan tosissaan esille ja näytän jo nyt siltä et olis lähemmäs rv30... ja rv18 vasta menossa.

mulla alkoi joskus rv 16 eteenpäin näkymään.. tuolla odotus-osiossa on jossain 2 kuva-pinoa, joissa masukuvia ennen ja jälkeen rv 20, käy sieltä vakoilemassa millasia masuja ihmisillä on ollu :D Ainiin, onnea!

Ja semmonen kysymys tuli vielä mieleen, onko normaalia että välillä on mahassa semmosia menkkamaisia kipuja, tosin paljon paljon lievempiä? Kuuluuko ne asiaan? Kaikki on niin uutta, etten tiiä vielä läheskään kaikkea. =) Kiitos, olette ihania kun jaksatte vastata minulle.

Olin n. 8 kk raskaana, kun kurssikavereista eräs hoksasi :D

Ja on normaalia, että vatsassa on outoja tuntemuksia. Vauva naulaa istukkaa kunnolla seinään kiinni. ;)

Mä huomasin mahani itse jo viikolla 12,mutta kyllä se esiin tuli vasta jossain vkon 18 tienoilla..puolivälissä oli jo ihan huomattavissa:)

Mulla oli myöskin ihan alkuraskaudessa semmosta menkkamaista jomotusta..Kuuluu asiaan ja oikein kunnon kipuilua ja supistelua kohdun venyessä joskus rv 16-17 muistaakseni:)

Onnellista odotusta<3

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Mulla oli rv 12 just täynnä kun työkaveri tuli kysymään laskettua aikaa. Mä turposin ku vappupallo ekoista viikoista eteenpäin kokoajan kunnes synnärille mennessä olis ollu helpompi pyöriä kun kävellä...

Juu, aivan sama täällä, ja jo ennen tuota rv12 ihmiset kyseli että oonko pieniin päin.

Ohhoh, ompas jollain mennyt kauankin ennen ku masu tullut näkyviin! Ja toisilla taas kauhian aikasin! Täytyy nyt ootella ja kattella miten minun käy. Ja kiitos onnitteluista. Olen hirmu onnellinen..

Yhteistyössä